Full version: Gratis hästgödsel!
CamillaO
Jag har jättefin gödsel som ni är välkomna att hämta. Högen ligger i Blentarp, ungefär 4 mil från Lund. Skicka ett mail om ni är intresserade.

camilla@ostermanunlimited.se
pialotta
KL

å jag har också, om du bor i Stockholmstrakten - finns en fin gammal hög i Rotebro

mail stina.ekman2swipnet.se

(Fyller på i din tråd, Camilla, eftersom vi bor i olika delar av landet smile.gif )
CamillaO
CITAT (pialotta @ 13-11-2008, 12:16) *
KL

å jag har också, om du bor i Stockholmstrakten - finns en fin gammal hög i Rotebro

mail stina.ekman2swipnet.se

(Fyller på i din tråd, Camilla, eftersom vi bor i olika delar av landet smile.gif )

Smart! Vi kanske kan starta en gödselbörs!;-)
Sussie F-Flower
-Vad snälla Ni är!!! tummenupp.gif blomma.gif

Önskar jag bodde närmare....
KURT
CITAT (Sussie F-Flower @ 13-11-2008, 13:52) *
-Vad snälla Ni är!!! tummenupp.gif blomma.gif

Jag tror att det är många stall som tvingas betala för att bli av med sin gödsel. Så har man bara plats att lagra det ett tag, så kan man nog få hämta hos stall bara man frågar.
CamillaO
CITAT (KURT @ 13-11-2008, 13:01) *
Jag tror att det är många stall som tvingas betala för att bli av med sin gödsel. Så har man bara plats att lagra det ett tag, så kan man nog få hämta hos stall bara man frågar.

Visst är det så. Problemet är att det ofta är så mycket halm i gödseln att folk inte vill ha det i sina trädgårdar. Därför har jag speciella kompostmaskar så det är egentligen maskbajs... angel_not.gif

CITAT (Sussie F-Flower @ 13-11-2008, 12:52) *

Vi kanske kan skicka som brev. I diskret kuvert! shy.gif
CamillaO
CITAT (CamillaO @ 13-11-2008, 12:02) *
Jag har jättefin gödsel som ni är välkomna att hämta. Högen ligger i Blentarp, ungefär 4 mil från Lund. Skicka ett mail om ni är intresserade.

camilla@ostermanunlimited.se

Påminner om min skit! Alla är välkomna! Skicka mig ett mail på camilla@ostermanunlimited.se om ni är intresserade så kan vi komma överens om lämpliga tider!
Söttok06
Jag har hört att det är jättebra för jorden att blanda halm och gödsel. Så det borde ju vara toppen om de har halm i sitt gödsel. Sen blir det väldigt bra jord. Men det kanske inte ser så snyggt ut innan det förmultnar ordentligt.

Skulle gärna köpa massor av gödsel med halm om jag hade bil och kunde hämta. Bor också i Stockholm.

officinalis
CITAT (KURT @ 13-11-2008, 14:01) *

Det låter inget vidare. Kanske är det dags att föra ihop kolonilottsföreningarna med stallen? En liten idé.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon