Full version: Julmarknader
Wilmer
Tycker att det är mysigt med julmarkander, en om året ialla fall för att komma i stämning. Här i Trollhättan har vi tydligen en i helgen, även om det känns tidigt så kan väl inte alla vara på samma helg kanske?
Jag har aldrig varit på denna, men den lär vara bra.

julmarknad på koberg 13-16 nov
Eva-Helene
Här är en http://www.olofsforsbruk.nu/ En liten men himla mysig marknad! Olofsfors ligger en bit från Nordmaling, ungefär mittemellan Ö-vik och Umeå.

Lapp-Stockholm har också en väldigt trevlig marknad http://www.visitlycksele.se/component/opti...id,129/lang,se/
skogstroll
jag tycker om Utö julmarknad ute i skärgården i Stockholm/Haninge. Det är ganska litet och lagom stort; små lokalt gjorda tomtar, stekt strömming, en brasa, en liten lada där man kan ta en smörgås och en julöl... myspys smile.gif
hjärtegull
Jag ska medverka i en julmarknad i Kragsta, en liten bit utanför Lohärad (utanför Norrtälje).

Den går av stapeln den 1:a advent mellan 11-15 (tror jag).

Välkomna dit!
Wilmer
Kul, men för långt bort!
Gunilla T
CITAT (skogstroll @ 13-11-2008, 15:20) *
jag tycker om Utö julmarknad ute i skärgården i Stockholm/Haninge. Det är ganska litet och lagom stort; små lokalt gjorda tomtar, stekt strömming, en brasa, en liten lada där man kan ta en smörgås och en julöl... myspys smile.gif

Oj, det låter underbart skogstroll - dit skulle jag vilja åka! För många år sedan hade vi båt och höll till i Stockholms skärgård varje sommar och Utö var en självklar hamn när man skulle bunkra upp och köpa bagarens (Dan Mörner?) skärgårdslimpor!

Har aldrig varit där annat än under sommaren.
skogstroll
utölimpor är inte att leka med smile.gif
Miro
Julmarknade på taxingeslott söder om stockholm är underbar. Den pågår nu i helgen och nästa helg.
Det enda som är dåligt är att den alltid går så tidigt på året
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon