rosita
I går var första tomaten alldeles röd och mogen! Plantan frösåddes av sig själv, när jag spred ut kompost i augusti. Plantan står i växthusets övervintringsrum och är ca 180 cm hög, blommar och har små och stora tomater. Den får extraljus 3 timmar/dygn (ska öka till 4 tim.) och jag håller minst 10 grader där.

Kul, tycker jag!
Sussie F-Flower
CITAT (rosita @ 15-11-2008, 07:03) *
I går var första tomaten alldeles röd och mogen! Plantan frösåddes av sig själv, när jag spred ut kompost i augusti. Plantan står i växthusets övervintringsrum och är ca 180 cm hög, blommar och har små och stora tomater. Den får extraljus 3 timmar/dygn (ska öka till 4 tim.) och jag håller minst 10 grader där.

Kul, tycker jag!

Ja, verkligen roligt! Då får du äta "hem-tomater" ett tag till!

Grattis!
uno
CITAT (rosita @ 15-11-2008, 07:03) *

Kul, tycker jag!

Men inte smakar väl tomaten lika kraftigt som vid soluppdragning? I mitt källarväxtrum trivs mina körsbärstomater, men smaken är mildare än vad de hade i sommras.
rosita
Jag tycker inte att det är något fel på smaken alls! bravo.gif Tomaten smakade som de brukar göra. Men det förstås, jag har ju inget att jämföra med nu!

Kanske det räcker med att de får dagsljus, även om det inte är sommarljust. naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon