Full version: Hur scannar man ?
evni
Hej !
Kan någon hjälpa mig hur man gör när man scannar ?
Jag har en bild /kort som jag vill ha över till datorn.
Jag har en Brother DCP-117C .

Hur gör jag ?

/Eva
skogstroll
har du ingen CD som hör till scannern? eller om du testar att lägga bildern i scannern och trycker på en sannolik knapp? smile.gif
KURT
Om scannern sedan tidigare är inkopplad till datorn, så skall det finns en programmapp som oftast heter något liknande som själva scannern. I den mappen finns det programvara som styr scannern. Där väljer man färg/svart-vitt samt vilken upplösning man vill ha.
AstLar
Start - tillbehör - guiden scanner o kamera. (eller skrivare o fax)
Den vägen går jag när jag ska skanna något. Man får frågor på vägen...

Beror på vad du har för operativsystem förstås.
evni
Tack för svaren. Jag lägger bilden i min skrivare och trycker på scan-knappen då står det som man ska välja bild, epost, och något mer som jag inte kommer i håg nu. Sen står det ansluter till pc men sen händer inget mer. Jag ska testa och gå in under start osv.

/Eva Hittar inte manualen.
Alba
Det kan nog avriera hur det ser ut i olika typer av skanner. När man kör in skannern i datorn med en cd-skiva brukar även en manual följa med i nerladdningen.
Jag har en Epson skrivare / scanner.

På skrivbordet har jag en ikon för skannern.
Jag trycker bara på den och väljer därefter skanna.
Då får jag upp en bild där det finns en knapp som det står Bläddra på. Där kan jag bestämma var bilden skall läggas i min datorn. Jag väljer då "Mina Bilder" och om jag ev har en undermapp tex "Djurmotiv" så lägger jag allt där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon