hoegan
Hej jag har haft min Dracena i ca 1 år och den har stått jättefint.smile.gif
Men nu helt plötsligt efter att jag planterade om den så har den bara blivit sämre och sämre. bladen hänger och den ser inte alls bra ut.
Jag har testat med att torka ut den, vattnat den, använt näring men inga resultat.
Vad ska jag göra för att den sak må bra?
Den står vid ett stort fönster där det kommer in ljus.

Den nya krukan är en självvattnade kruka.

Vet någon vilken sort Dracena det är?
tepa
Jag vet inte vilken sorts Dracena du har, Hoegan. Vet inte riktigt vad min heller heter. Kan inte svara på varför din inte mår bra. Ser du någon ohyra ? Min Dracena behöver iaf inte så mycket ljus. Den står i hallen, två och en halv meter från ett litet fönster, och trivs alldeles utmärkt ! Kan tillägga att den också står i en självvattnande kruka.

Hälsn Tepa
hoegan
Tack för svaret. Testar och flytta den till en plats med lite mindre ljus. Ingen annan som vet hur de ska skötas för att den ska må bättre?
mojan
En tanke (som Nalle Puh säger): När jag planterar om är det inte ovanligt att växterna ser ledsna ut efteråt (även om jag tycker att de borde vara glada och TACKSAMMA). Jag tror att man/jag skadar lite smårötter och att det tar lite tid för växten att återhämta sig och trivas igen. Så ge din Dracena lite tid så blir nog fin igen och sköt den som du brukade innan. Lycka till!
Bassam
TACK för fråga:
Dracena behöver inte så mycket ljus, och inte så mycket vatten eller gödsel, bara vattna den när jorden torkat, den behöver Välderena jord.
H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon