|
Nu nöjer sig inte spammarna med att lägga in sina erbjudanden i avdelningarna på forumet. I natt fick jag ett spam i min brevlåda, jag har kopierat PM:et, (jag vet att det inte är tillåtet att kopiera PM men jag anser att det är OK i detta fall). Det ser ut så här: CITAT Privat Meddelande wetgirl Visa medlemsprofil Lägg till som vän Skicka meddelande Lägg till på blokeringslista Vidarebefordra Trådar jag startat Alla mina inlägg <script type="text/javascript"> ipsmenu.register( "post-member-19700", '', 'popmenubutton-new', 'popmenubutton-new-out' ); Hello #uname!, Idag, 04:41 Medlem Medlem Antal inlägg: 0 Medlem nr: 19 700 Medlem sedan: 14-11-2008  Hi, Betty Special For You XXXXXXXX XXXXXXXX = var en länk till en porrsida, som jag här har ersatt med en massa X Jag har PM:at Ingemar. Är det fler än jag som får privata spam?
Nej, tack och lov har jag inget sånt fått och jag hoppas att jag aldrig får det heller  . Bra att du genast anmälde det för någonstans borde vi kunna få stopp på det här evinnerliga spammandet, Jag tål knappt att se det...................
När det kommer i forumet kan man ju bara låta bli den länken......även om jag blir störd av det. Börjar det nu dessutom komma in via PM då är det ju botten. Finns det verkligen inget filter som kan stoppa spam i PM om det inte går i övrigt. Det kan ju inte vara så att man måste stänga av sin brevlåda.
Myosotis
17-11-2008, 12:41
Det var det fräckaste!!! Hoppas verkligen att de kan bekämpa det, har aldrig fått spam-pm och hoppas verkligen att jag aldrig kommer att få det heller!!  Konstigt att inte alla har fått när de nu har listat ut hur de kan göra. Ibland kommer inte pm fram, undrar om det ändå finns något filter?
*Ulrica*
17-11-2008, 12:53
Jag har heller inte fått något. Men vill verkligen inte ha heller...
Undrar hur du har kunnat få det?
Lady Hamilton
17-11-2008, 13:06
 något är mystiskt här? det syns inte ens att wetgirl överhuvudtaget har varit inna i din profil (o spammare brukar inte göra sig omaket att vara annonyma) HUR? har "den" lyckats med att skicka PM ? Låter ju VÄLDIGT allvarligt om det finns möjlighet att "spamma ner" våra brevlådor också  Betty? har du meddelat även så att Göran kan se? (eftersom Ingemar kanske inte har kommit hem från semestern ännu) För detta är ju VERKLIGEN viktigt att de får reda på
Nope, har heller inte fått nåt. Håller med om att det skulle vara intressant att få veta hur du har kunnat få det.
Chamomille
17-11-2008, 14:35
CITAT (Betty @ 17-11-2008, 09:17)  Nu nöjer sig inte spammarna med att lägga in sina erbjudanden i avdelningarna på forumet. I natt fick jag ett spam i min brevlåda, jag har kopierat PM:et, (jag vet att det inte är tillåtet att kopiera PM men jag anser att det är OK i detta fall). Det ser ut så här: XXXXXXXX = var en länk till en porrsida, som jag här har ersatt med en massa X Jag har PM:at Ingemar. Är det fler än jag som får privata spam? Va  Fick du PM via Odla??? Edit: Nä, jag har inte fått något.
blomkronan
17-11-2008, 21:04
Nu måste det ju vara så att det är en medlem som roar sig med att logga in som "nya" medlemar hela tiden. Det är en som känner till hur man gör sig anonym (osynlig) Det är ju inte konstigare än så... och som medlem kan man P:Ma vem man vill...
Det jag tycker är konstigt är hur kan detta betende roar våran "nya medlem". Ibland kommer vår "nya medlem" med normala inlägg!!
Till vår "nya medlem" jag vet att du läser detta... Jag undrar bara hur du kan vara så road, över att hålla på som du gör. Du är verkligen ute efter att provosera och förstöra. Det här är endå ett forum för oss som är intersserade av växter och odling, och vi har även andra intressen. Varför inte vara med oss istället och sluta upp med dina barnsligheter. Annars finns det andra forum som nog skulle passa dig bättre.
Kan du svara normalt på detta nu, och så vill vi få ett stopp på detta. Ta en ny alias och bli en av oss istället...
Kollade wetgirls profilinfo och såg att hon inte har skrivit några inlägg öht i forumet. Hon hade 4 profilvisningar och den senaste vid den tid hon PM:ade till mig. Att det inte syns i min profil att hon varit in där betyder att hon gjort sig besväret att logga in som anonym. Jag har blockerat henne från att skicka fler PM till mig, det enda sättet vi medlemmar själva kan stoppa PM från medlemmar man inte vill bli kontaktad av. Jag har bara anmält spammet till Ingemar, ska genast anmäla till Göran med.
Sussie F-Flower
17-11-2008, 22:22
Nämen, va faaaan är det frågan om??????????
Vad håller den/dom på med???
Jag har varit så irriterad över de sista dagarnas spam-inlägg för jag tycker att nu kommer det flera per dag...!!! Dom är ju på listan hela tiden!!!!
Idag slog mig tanken att jag skulle vilja gå in på Polisstationen här där jag bor, och prata med dom som är ansvarig för såna här saker, låna datorn och logga in på Odla och visa dom mitt framför ögonen. Jag har sett att på någon länk så står det "Baby" nånting och jag vet inte om det är "bäbis" som avses. Jag pallar inte att ens öppna länkarna då jag tycker att det är så vidrigt och förnedrande.... Data-Krim-avdelningen vet säkert hur man sätter dit vederbörande.
Vad tror Ni? Vore det idé? I så fall kanske det är bra om spaminläggen finns kvar så att polisen kan spåra upp dom. Om NI tycker att det verkar vettigt att gå dit så gör jag det imorgon förm. Ett 20-30-tal av de som finns i huset vet vem jag är så jag tror att de gör allvar av saken..
Sussie F-Flower
17-11-2008, 22:34
Nähää...? Jag gick igenom och tittade och nu var dom ju borta...  Hittade inga. Jamen det var ju bra för den här gången då... Men nästa gång....då.....
blomkronan
17-11-2008, 23:11
Hej Sussie Har du kontakter hos polisen tycker jag att du ska gå dit. Dom får fram på ett kick vem det är... Hade du kommit in som "vanlig" svensson kanske du inte hade haft så stor chans... att dom ens hade tagit upp "fallet". Det vore ju skönt att få ett slut på allt trams... Ska vi ge våran nya "vän" en chans att sluta? Vänta till på måndag, har det dykit upp flera SPAM-P:M och en massa skräp trådar till dess så gå till dina vänner så får vi reda på vem det är... jag är övertygad om att det är en medlem som på något sätt har blivigt sårad eller fått fel svar i någon tråd "och vill hämnas"!! Jag har oxå kontakter som vi kan använda, om dina inte vill ställa upp...
CITAT (blomkronan @ 17-11-2008, 23:11)  ....../ jag är övertygad om att det är en medlem som på något sätt har blivigt sårad eller fått fel svar i någon tråd "och vill hämnas"!!/...... Menar du att jag skulle ha gett ett felaktigt eller sårande svar till någon medlem och att den då skapat sig en ny användare, i detta fall wetgirl, för att skicka spam direkt till mig som PM - för att han eller hon surnat till mot mig? Jag tror inte att det gått till så, jag tror inte att spammaren är en fysisk person ens, jag tror att det är ett sånt där spamprogram, samma som de spam som startar nya trådar med spamlänkar i olika avdelningar - fast en lite annorlunda en, en som går direkt till medlemmarnas brevlådor. Skulle inte förvåna mig om det är fler än jag som drabbats, vi är ju flera tusen medlemmar.
Sussie F-Flower
17-11-2008, 23:53
Jag har nog lite svårt för att tro att det skulle vara någon på Odla... Det skulle väl redan ha märkts i så fall, eller...? Men vad är det du skriver Betty... Spamogram..? Jahaa Spamprogram.. Har jag aldrig hört.... Jag hittade i allafall en tråd som är kvar, nämligen "Armeringsjärn". Låt den få vara kvar för jag har bestämt mig att ta kontakt med Polisen i morgon. Jag gör det på förmiddagen och sedan loggar jag in här och berättar hur det har gått. Håll tummarna för att det ska gå bra!
blomkronan
17-11-2008, 23:57
CITAT (Betty @ 17-11-2008, 23:35)  Menar du att jag skulle ha gett ett felaktigt eller sårande svar till någon medlem och att den då skapat sig en ny användare, i detta fall wetgirl, för att skicka spam direkt till mig som PM - för att han eller hon surnat till mot mig? Jag tror inte att det gått till så, jag tror inte att spammaren är en fysisk person ens, jag tror att det är ett sånt där spamprogram, samma som de spam som startar nya trådar med spamlänkar i olika avdelningar - fast en lite annorlunda en, en som går direkt till medlemmarnas brevlådor. Skulle inte förvåna mig om det är fler än jag som drabbats, vi är ju flera tusen medlemmar. NEJ, NEJ jag menar inte att DU skulle ha sårat eller gett fel svar. Du blev nog bara utvald på "måfå" presis som -Clivia- och -Marcus H- blev tidigare... Efter som våran "spam vän" gör som den gör och känner till hur man gör sig "osynlig" måste det vara en som varit medlem tidigare... eller så är det en av våra "gäster" som har läst tråden... kommerinte ihåg nu vad tråden hette men tråden... om hur man gör! Om det är en "gäst" som försöker vara rolig så är det ju INGEN av oss som tycker det här är roligt!! Så jag tycker inte du ska ta det personlig, du vart bara utvald... Men nu kommer vi nog få reda på vem det är... Sussie F Flower tar kontakt med sin kontakt inom polisen, om inte hon kan så har ju jag en jag kan prata med... Och när vi vet vem det är så kan Göran på odla anmäla och då blir det dagsböter för våran "spamvän" och då kommer nog han/hon sluta...
blomkronan
18-11-2008, 03:11
Klicka härSå förstår du vad jag mennar...
blomkronan
18-11-2008, 03:16
CITAT Ja, det är tydligt det.
Jag tycker det är bra med forum som bara tillåter ett konto från samma dator. Då slipper man mycket tjafs från medlemmar som tycker det är kul att logga in med olika namn och trissa upp stämningen och provocera. citerar en i tråden... som säger... vad jag menar... detta var 2006! problemet fanns då och nu... vi får nog leva med att detta händer...
Nu hänger inte jag med alls här - ska Sussie gå till polisen och anmäla spam på Odla...??
Sussie F-Flower
18-11-2008, 12:50
CITAT (Berith @ 18-11-2008, 08:24)  Nu hänger inte jag med alls här - ska Sussie gå till polisen och anmäla spam på Odla...?? Ja, jag håller fortf på... Har suttit i tel nästan oavbrutet sedan 9.30 tiden... (Polisens IT-Brottsgrupp samt t.om. Underrättelsetjänsten (!)har jag pratat med så här långt. samt en massa andra över hela Sverige som jag har blivit "bollad" till...) Dom tycker att det är jätteviktigt att ta itu med. Det här ska bli intressant och se vart det slutar. Nu väntar jag på Rikskriminalen i Sthlm... Återkommer....
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-11-2008, 12:50)  Ja, jag håller fortf på... Har suttit i tel nästan oavbrutet sedan 9.30 tiden... (Polisens IT-Brottsgrupp samt t.om. Underrättelsetjänsten (!)har jag pratat med så här långt. samt en massa andra över hela Sverige som jag har blivit "bollad" till...) Dom tycker att det är jätteviktigt att ta itu med. Det här ska bli intressant och se vart det slutar. Nu väntar jag på Rikskriminalen i Sthlm... Återkommer.... Wow.... Dom kanske kan mota bort spam överallt??
Sussie F-Flower
18-11-2008, 14:11
CITAT (Berith @ 18-11-2008, 14:00)  Wow.... Dom kanske kan mota bort spam överallt?? Hehe... Nä, det tror jag knappast även om man ville önska det... Men Rikskrim höll på att arbeta med sånt här just nu fick jag reda på, och dom var väldigt angelägna om att få in så mycket som möjligt. (tyckte jag kändes skönt faktiskt, för jag var lite rädd att dom skulle  åt mig..) Gäller både spridning av droger samt sex.-spridning. Så jag hoppas att inte spamtrådarna kl.13.06 hinner tas bort innan dom ringer. Dom hade möte till 15.30.
Konsumentverket har en tjänst där man kan anmäla otrevliga spam. Direktlänk: http://www.epostreklam.konsumentverket.se/
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-11-2008, 14:11)  Hehe... Nä, det tror jag knappast även om man ville önska det... Men Rikskrim höll på att arbeta med sånt här just nu fick jag reda på, och dom var väldigt angelägna om att få in så mycket som möjligt. (tyckte jag kändes skönt faktiskt, för jag var lite rädd att dom skulle  åt mig..) Gäller både spridning av droger samt sex.-spridning. Så jag hoppas att inte spamtrådarna kl.13.06 hinner tas bort innan dom ringer. Dom hade möte till 15.30. Spännande! Håll oss uppdaterade.
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-11-2008, 14:11)  Hehe... Nä, det tror jag knappast även om man ville önska det... Men Rikskrim höll på att arbeta med sånt här just nu fick jag reda på, och dom var väldigt angelägna om att få in så mycket som möjligt. (tyckte jag kändes skönt faktiskt, för jag var lite rädd att dom skulle  åt mig..) Gäller både spridning av droger samt sex.-spridning. Så jag hoppas att inte spamtrådarna kl.13.06 hinner tas bort innan dom ringer. Dom hade möte till 15.30. Nu tror ju inte jag för ett ögonblick att det skulle vara en "odlait" som håller på med detta spammande när det gäller receptfria medikamenter eller som nu porr. Men det ska bli väldigt intressant att se vad du kommer fram till/får hjälp med
Myosotis
18-11-2008, 19:01
Sussie F-Flower
18-11-2008, 19:44
Oj då! Hela mitt inlägg försvann!!!!  Vad klickade jag på nu då??? Å jag som hade skrivit så mycket..... Ok, jag får börja om då....
Sussie F-Flower
18-11-2008, 20:28
CITAT (Gillan @ 18-11-2008, 18:37)  Nu tror ju inte jag för ett ögonblick att det skulle vara en "odlait" som håller på med detta spammande när det gäller receptfria medikamenter eller som nu porr. Men det ska bli väldigt intressant att se vad du kommer fram till/får hjälp med  Hej igen! Nä, jag har nog också väldigt svårt för att tro att det är någon på odla. Jag började i alla fall i morse med att ta kontakt och rådgöra med en barndomsvän som arbetar som polis på en av avdelningarna här i mitt distrikt. (låter som om jag vore sheriff..."mitt distrikt"..  ) Hon tyckte definitivt att det skulle anmälas men för tillfälligt så fanns det ingen IT-spaningsgrupp på området, sa hon. Hon tyckte också att Odla måste komma på eller hitta ett system där sådant här filtreras bort. Jag fick ringa om och begära "PKC-Anmälan". Då hamnade jag hos en kvinna som tog emot anmälningar, i Västra Götaland. Jag berättade om mitt ärende och hon blev så förtvivlad över att det sprids såna här sidor på "vanliga" sidor. Hon sa att det är Odla, som är målsäganden, som måste göra polisanmälan. Vi fortsatte att prata och jag berättade att jag blev så upprörd för att min son brukar gå in och läsa roliga historier på Odla och att jag tyckte att det finns nog så mycket skit i samhället att han inte skulle behöva möta det hemma i köket, vid datorn... Efter en stund så sa hon att hon ville rådgöra med en av sina kollegor. Jag hörde hur dom pratade och när hon kom tillbaka till luren så sa hon att jag skulle kontakta chefen för IT-Brottsgruppen i Göteborg för att få hans synpunkt av det hela. Sagt och gjort! Jag ringde Brottsgruppen i Gbg och fick prata med chefen... Han blev väldigt engagerad och berättade att Rikskriminalen i Sthlm just nu höll på att "rensa upp" på marknaden. Dom behövde så mycket information som dom kunde få in. Han var mer eller mindre "eld och lågor" och bad att jag skulle ringa Sthlm. Medan jag väntade i luren så hörde jag hur han gick runt och frågade flera på sin avdelning om namn och telefonnummer till vem jag skulle kontakta. Så fick jag det och vi lade på. När jag så äntligen kom fram till Rikskriminalen i Sthlm så satt peronen jag sökte i möte. Mötet skulle vara fram till 15.30. Jag fick lämna ett meddelande om vad det gällde och jag sa att XXXX på IT-Brottsgruppen i Gbg bett mig ringa. "Va..??? sa hon, har HAN, XXXX bett dig att ringa hit?" -Ja, sa jag. -Oj då, sa hon... Hon skulle hälsa och meddela att jag skulle ringas upp. Jaaa, sedan vet jag inte om mötet drog ut på tiden eller vad som skett för ingen har hört av sig i alla fall... Men, Jag tänkte att jag har ju direktnumret. Så i morgonbitti efter frukosten så ska jag ringa Rikskrim igen. Vet inte, men kanske vore det idé att inte anmäla eventuella nya spam till Admin på ett tag, så att dom har lite att gå på om det blir någon utredning. Vad tycker NI? Är jag ute på hal is, tror ni?
Jag tycker det är jättebra att du orkar/vill/vågar att ta tag i detta. (Jag har visserligen inte läst spammet men jag kan ju ana.)
CITAT (mojan @ 18-11-2008, 21:06)  Jag tycker det är jättebra att du orkar/vill/vågar att ta tag i detta. (Jag har visserligen inte läst spammet men jag kan ju ana.) Länken i spammet gick till en websida som heter fastorgazm.cn .cn har jag aldrig sett förrut, nån som vet vad det betyder?
CITAT (Betty @ 18-11-2008, 21:28)  Länken i spammet gick till en websida som heter fastorgazm.cn .cn har jag aldrig sett förrut, nån som vet vad det betyder? .cn... då borde det vara Kina (China)
Sussie F-Flower
18-11-2008, 21:34
CITAT (Betty @ 18-11-2008, 21:28)  Länken i spammet gick till en websida som heter fastorgazm.cn .cn har jag aldrig sett förrut, nån som vet vad det betyder? Något asiatiskt måste det vara. http://www.ericsson.com/cn/(jag chansade bara på Ericsson, tänkte att dom finns ju över hela världen...) Bra Netha!
CITAT (Sussie F-Flower @ 18-11-2008, 20:28)  Hej igen! Nä, jag har nog också väldigt svårt för att tro att det är någon på odla. Jag började i alla fall i morse med att ta kontakt och rådgöra med en barndomsvän som arbetar som polis på en av avdelningarna här i mitt distrikt. (låter som om jag vore sheriff..."mitt distrikt"..  ) Hon tyckte definitivt att det skulle anmälas men för tillfälligt så fanns det ingen IT-spaningsgrupp på området, sa hon. Hon tyckte också att Odla måste komma på eller hitta ett system där sådant här filtreras bort. Jag fick ringa om och begära "PKC-Anmälan". Då hamnade jag hos en kvinna som tog emot anmälningar, i Västra Götaland. Jag berättade om mitt ärende och hon blev så förtvivlad över att det sprids såna här sidor på "vanliga" sidor. Hon sa att det är Odla, som är målsäganden, som måste göra polisanmälan. Vi fortsatte att prata och jag berättade att jag blev så upprörd för att min son brukar gå in och läsa roliga historier på Odla och att jag tyckte att det finns nog så mycket skit i samhället att han inte skulle behöva möta det hemma i köket, vid datorn... Efter en stund så sa hon att hon ville rådgöra med en av sina kollegor. Jag hörde hur dom pratade och när hon kom tillbaka till luren så sa hon att jag skulle kontakta chefen för IT-Brottsgruppen i Göteborg för att få hans synpunkt av det hela. Sagt och gjort! Jag ringde Brottsgruppen i Gbg och fick prata med chefen... Han blev väldigt engagerad och berättade att Rikskriminalen i Sthlm just nu höll på att "rensa upp" på marknaden. Dom behövde så mycket information som dom kunde få in. Han var mer eller mindre "eld och lågor" och bad att jag skulle ringa Sthlm. Medan jag väntade i luren så hörde jag hur han gick runt och frågade flera på sin avdelning om namn och telefonnummer till vem jag skulle kontakta. Så fick jag det och vi lade på. När jag så äntligen kom fram till Rikskriminalen i Sthlm så satt peronen jag sökte i möte. Mötet skulle vara fram till 15.30. Jag fick lämna ett meddelande om vad det gällde och jag sa att XXXX på IT-Brottsgruppen i Gbg bett mig ringa. "Va..??? sa hon, har HAN, XXXX bett dig att ringa hit?" -Ja, sa jag. -Oj då, sa hon... Hon skulle hälsa och meddela att jag skulle ringas upp. Jaaa, sedan vet jag inte om mötet drog ut på tiden eller vad som skett för ingen har hört av sig i alla fall... Men, Jag tänkte att jag har ju direktnumret. Så i morgonbitti efter frukosten så ska jag ringa Rikskrim igen. Vet inte, men kanske vore det idé att inte anmäla eventuella nya spam till Admin på ett tag, så att dom har lite att gå på om det blir någon utredning. Vad tycker NI? Är jag ute på hal is, tror ni? Menar du att Rikskrim skulle engagera sig i att Odla.nu får spam, vad det än må vara av för sort!? Nu har jag ju inte sett porrlänkarna... jag läser aldrig "knäppa" inlägg = där det i rubriken el signaturen uppenbart syns att det handlar om spam men nog verkar det lite "julafton" om de skulle ha personal och tid till slikt. Kanske därför som mötet drog ut på tiden
Sussie F-Flower
18-11-2008, 22:21
CITAT (Netha @ 18-11-2008, 21:41)  Menar du att Rikskrim skulle engagera sig i att Odla.nu får spam, vad det än må vara av för sort!? Nu har jag ju inte sett porrlänkarna... jag läser aldrig "knäppa" inlägg = där det i rubriken el signaturen uppenbart syns att det handlar om spam men nog verkar det lite "julafton" om de skulle ha personal och tid till slikt. Kanske därför som mötet drog ut på tiden  Jag har bara öppnat ett par länkar själv och det var i juni. Jag blev så förvånad när det stod på ryska. Fattade inte förrän efteråt vad det var frågan om så då pm:ade jag odla som tog bort. Jag tror att man kan säga att dom är intresserad av att få fast "SÅNA" som SPRIDER olagliga sidor med narkotiska preparat som dom säljer, eller sexuellt utnyttjade UNGA tonåringar (hur ung är en ung tonåring) som nerdrogas med chloroform (eller hur det stavas...) såna som blir tvingade till djursex samt även andra utnyttjade, kanske tom barn... Det är DET som är olagligt. Sedan att Odla blivit drabbad är ju en annan sak... Så har jag tolkat det...
Sussie F-Flower
18-11-2008, 22:37
Netha: Jag gick nyss ut med hunden och då kom jag på att du kanske trodde att jag "skrek" i tidigare inlägg, bara för att jag skrev med stora bokstäver, men det gjorde jag inte... Det var bara för att "trycka" lite på orden... ...så du vet...
CITAT (Netha @ 18-11-2008, 21:41)  Menar du att Rikskrim skulle engagera sig i att Odla.nu får spam, vad det än må vara av för sort!? Nu har jag ju inte sett porrlänkarna... jag läser aldrig "knäppa" inlägg = där det i rubriken el signaturen uppenbart syns att det handlar om spam men nog verkar det lite "julafton" om de skulle ha personal och tid till slikt. Kanske därför som mötet drog ut på tiden  Kan inte låta bli att kommentera det du skriver här Netha. Inte sjutton bryr sig rikskrim om ifall Odla.nu får spam, men, rikskrim i sverige är vida känt världen över för att vara engagerade i all form av nätverksamhet när det gäller pornografi. Speciellt när det gäller barn. Och det ska de ha all eloge för  . För vad vet vi som aldrig öppnar de här länkarna vad de innehåller.................är det mitt eller ditt barns/barnbarns bild som blivit manipulerat eller ännu värre..............utsatt för övergrepp. Vad vi däremot vet, är att det finns folk därute som utnyttjar barn och lägger ut övergreppen på nätet! Det måste vi alla ta ansvar för och sätta stopp för! På vilket vis det än månde vara! Det har ingenting med Odla att göra, men sådana länkar har ingenting här att göra!!!! Pronto! Detsamma gäller alla medikamenter som läggs ut här. Det är vårat ansvar som medmänniskor att se till att sådana länkar försvinner härifrån. Hur många männniskor finns det inte som tar tillfället i akt att köpa medecin utan recept som de inte alls borde få i sig?! Och som dessutom kanske utsätter sig för att hamna i ett beroende som vi kanske skulle kunnat stoppa om vi bara ansträngde oss att trycka på en knapp? Nån form av medmänniska borde vi väl alla kunna vara i alla fall?
Hej på er igen! Nu har jag i alla fall fått svar från Göran och han håller med om att det är irriterande och att de plockar bort 4-5 spam om dagen  , men det var inget sagt om Bettys problem ( att det kom i brevlådan )
CITAT (Gillan @ 19-11-2008, 10:26)  Hej på er igen! Nu har jag i alla fall fått svar från Göran och han håller med om att det är irriterande och att de plockar bort 4-5 spam om dagen  , men det var inget sagt om Bettys problem ( att det kom i brevlådan )  De skulle se vad de kan göra för att förhindra liknande sa han i pm till mig igår morse. Den "nya medlemmen" wetgirl som pm:et kom ifrån finns kvar som medlem, hon är varken raderad eller degraderad till "gäst" - hade hon degraderats till "gäst" så hade hon åtminstone inte kunnat fortsätta sprida spam till fler, om hon nu har tänkt det...
Sussie F-Flower
19-11-2008, 10:46
Nu har jag pratat med chefen på Rikskriminalpolisen, Anders Ahlqvist heter han. Cecilia, som är ansvarig över den s.k. "upprensningen" var bortrest hela denna vecka. Inte undra på att hon inte svarar... Han sa att det inte är olagligt att sprida pornografiska sidor så tillvida de inte innehåller barn... Däremot är det helt olagligt att sprida sidor med narkotiska preparat som tex innehåller Codein, morfin m.fl.
Jag ska maila Cecilia och kommer då att bifoga länkarna till dessa inlägg.
Tack för intressant information Sussie. En av anledningarna till att det är svårt att upptäcka barnporr är ju att de flesta människor (tror jag i alla fall) låter bli att klicka på länkar som ser ut att innehålla pornografi. Dessutom vill man ju inte riskera att få sin dator nerlusad med diverse trojaner och annat sk*t.
Jojo nu har dom ändrat budskap, minsann.  Nu kan man till och med bli sparad. UninkHibfesse - Come and be blessed., Save yourself. Come to Jesus, and he will save you! ---------------------------------------------------------------------------- http://www.mecutyout.comhttp://www.mykicuread.comhttp://www.divehywrite.comhttp://www.fagafaexplode.comhttp://www.kutawosun.com- hämtat från avdelningen för Redskap.
CITAT (Betty @ 17-11-2008, 09:17)  --- Är det fler än jag som får privata spam? När jag tittade in här för en timma sen var wetgirl här och gjorde nåt i sin brevlåda, och det ser ut som om hon fortfarande är här och gör nåt.  Användare i forumet just nu Medlemsnamn Plats Tid ------- wetgirl Använder sin personliga brevlåda Idag, 06:51
Villa Gustafsro
25-11-2008, 09:47
Tack vare ett snabbt ingripande från webansvarige har medlemmen som skickar dessa "spammade" länkar till andra medlemmar, stängts av idag. Jag undrar dock hur det gått till och hur den "Spammande" medlemmen kommit över mailregistret för att skicka dessa mail. Om det fortfarande ligger kvar. TIPS. Släng mailet omgående och töm papperskorgen. En fortsatt trevlig dag från soliga Sundsvall (-2C)
CITAT (Villa Gustafsro @ 25-11-2008, 09:47)  Tack vare ett snabbt ingripande från webansvarige har medlemmen som skickar dessa "spammade" länkar till andra medlemmar, stängts av idag. Jag undrar dock hur det gått till och hur den "Spammande" medlemmen kommit över mailregistret för att skicka dessa mail. Om det fortfarande ligger kvar. TIPS. Släng mailet omgående och töm papperskorgen. En fortsatt trevlig dag från soliga Sundsvall (-2C)  Kollade nyss och konstaterade att medlemmen wetgirl, som skickade spam via PM till mig inte alls är avstängd, hon står kvar som registrerad medlem. Var har du fått dina uppgifter ifrån Villa Gustavsro? Jag förstår inte varför hon inte degraderas till "gäst", då skulle hon ju inte kunna skicka PM så vitt jag kan förstå, skicka PM kan väl bara de som är registrerade som medlem göra..? Du har missuppfattat en del Villa Gustafsro, spammen är inte skickade som mail - de är skickade som PM och till det behöver man inte ha tillgång till något mailregister.
Margaretha
25-11-2008, 13:01
Jag har tyvärr också fått ett spam från wetgirl, men inte öppnat länken. Får vänta tills familjen kommer hem och kan hjälpa mig bli av med eländet. Vågar inte själv!
CITAT (Margaretha @ 25-11-2008, 13:01)  Jag har tyvärr också fått ett spam från wetgirl, men inte öppnat länken. Får vänta tills familjen kommer hem och kan hjälpa mig bli av med eländet. Vågar inte själv! Öppna inte länken! Gör så här så slipper du få fler PM från wetgirl: Gå till din inkorgKlicka på Blockera alldeles efter avsändaren wetgirl Längst ner på sidan som kommer upp då finns en grå avlång knapp med texten Lägg till den här medlemmen på min lista, klicka på den. Klart! Nu kan wetgirl inte skicka fler PM till dig. Skicka PM till forumansvariga; Göran och Ingemar, och berätta för dem att du fått spam av wetgirl via PM. Be dem radera henne eller åtminstone degradera henne till gäst på forumet.
SÅ...Nu har jag blockerat henne också.. Har inte fått PM men tycker inte hon skall kunna skriva PM alls.
blomkronan
27-11-2008, 01:40
Det är ju sjukt... att vi ska drabbas av en sådan "spam-gäst" på odla! HALLÅ!!! ett forum som har en samling av en massa VÄXT-intresserade människor... Hoppas nu på att det finns "dator-nördar" som kan få slut på eländet...
Spammen fortsätter och det verkar svårt att få stopp. Sussie Flower.....hur gick det med detta.
Jag är så nyfiken att höra hur långt du kom.....fick du några svar ?
CITAT (Alba @ 11-02-2009, 10:26)  Spammen fortsätter och det verkar svårt att få stopp. Sussie Flower.....hur gick det med detta.
Jag är så nyfiken att höra hur långt du kom.....fick du några svar ? Det är jag också jättenyfiken på. Hur gick det egentligen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|