Ralf
Lagar o den personliga friheten e krånglig. Det har vi tidigare märkt här på odla när vi pratas vid. Nu vill post och telestyrelsen tvinga de stora telebolagen att fakturerar för telefonsex, dvs när en person ringer upp en person av (oftast) motsatta könet och pratar sex... Telia valde i ett tidigt skede att inte tillåta "sina" få ge så kallade "rosa tjänster". De andra telebolagen i Sveriga har samma inställning. Nu vill dock Post och Telestyrelsen tvinga telia mfl att fakturera dessa.

Vad tycker ni?

mera fakta i en debattartikel
http://www.aftonbladet.se/debatt/article3786419.ab
Grå
Jag trodde koppleri var förbjudet i sverige sedan länge? Skulle det göra någon skillnad att det är telia som fakturerar för skiten?
*mumsar pizzasnurror*
Chamomille
Så ifall min kompis xxxxx ringer mig 20 gånger per dag, ska jag betala skatt för det blink.gif

CITAT (Grå @ 17-11-2008, 20:24) *
Jag trodde koppleri var förbjudet i sverige sedan länge? Skulle det göra någon skillnad att det är telia som fakturerar för skiten?
*mumsar pizzasnurror*

Pizzasnurror va ä dä?
Vippan
Det står väl att det är en betaltjänst att ringa upp dessa kvinnor,då får man betala räkningen när den kommer.Hur svårt kan det va?
Whiskuchi
Skillnaden är väl att om Telia fakturerar får man allt på en faktura. Det är inte svårt nu heller, men då skulle det bli ännu enklare. (tillägg: är det så redan idag? Oh well. Jag tycker gott Telia kan tvingas fakturera iaf, löjligt att de godtyckligt skulle få bestämma vad de ska ha för tjänster. Om det går igenom kanske man borde köpa några Telia-aktier?)
Att tanten Schyman jämför telefonsex med prostitution.. tja, det var längesen hon syntes i tidningarna, hon tycker väl det är dags nu igen.
Grå
"har jag inte rört vid någon fysikt så har jag inte gjort något"
Piccante
CITAT (Ralf @ 17-11-2008, 19:54) *
Lagar o den personliga friheten e krånglig. Det har vi tidigare märkt här på odla när vi pratas vid. Nu vill post och telestyrelsen tvinga de stora telebolagen att fakturerar för telefonsex, dvs när en person ringer upp en person av (oftast) motsatta könet och pratar sex... Telia valde i ett tidigt skede att inte tillåta "sina" få ge så kallade "rosa tjänster". De andra telebolagen i Sveriga har samma inställning. Nu vill dock Post och Telestyrelsen tvinga telia mfl att fakturera dessa.

Vad tycker ni?
mera fakta i en debattartikel
http://www.aftonbladet.se/debatt/article3786419.ab

Jag fattade inte vad det handlade om först, tvinga Telia att fakturera för samtal det gör de väl jämt? Jag fick intrycket att Telia skulle tvingas ta betalt för att folk ringer men de fakturerar väl åt de som ringer sexsamtal? Sen hamnar inte pengarna hos Telia även om de säkert tar en del men de som tillhandahåller tjänsten tjänar väl storkovan. Det handlar väl om att tvinga Telia och de andra telebolagen att öppna sitt nät för betaltjänster som telefonsex. Egentligen ser jag inte att det kan vara värre än de tjänster som redan finns då folk ringer till "lotterier" på tv och de faktureras 9.90Kr per samtal.
Chamomille
Hallåååå? Vad är en pizzasnurra?
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 17-11-2008, 21:47) *
Hallåååå? Vad är en pizzasnurra?

Här är ett recept:

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recep...receptid=630115
Chamomille
Jaha. Det har jag aldrig ätit.
Kat
Jag tycker det här ganska typiska uttalandet är rätt humoristiskt:
"Det finns väl knappast någon som vill att den egna dottern ska vara telefonprostituerad."

Det låter nästan som att det skulle vara tjejerna som tjänar pengar på att snacka sex med killar/gubbar/män som är förlorarna i sammanhanget.

Nog kan jag förstå att man inte anser att telefonsex direkt ger några positiva efterverkningar i samhället, men sådana tjänster har vi ganska gott om i det här landet. Det är svårt att hitta positiva saker att säga om skvallerpress, epileringsmaskiner och somliga färgämnen också.

Självklart är de som förlorar på betaltjänsterna de som ringer till dem.
Visst kan vi ha en etisk diskussion om det ska vara så lätt att bränna pengar i vårt samhälle, men att se "telefonvärdinnorna" som offer är bara fånigt.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon