Full version: Textstorlek
Red Top
Hjälp! help.gif
Fr o m idag på morgonen är texten på forumsida så liten att jag har svårt att läsa den.

På Odlas förstasida är den fortfarande normal, men här får jag ha ögonen väldigt nära skärmen.

Det kan knappast ha med min programvara att göra, eftersom allt annat är i normalstorlek.

Någon mer som har detta problem?? confused.gif
Lady Hamilton
Gå in på Min kontrollpanel och kolla under Foruminställningar där på högra sidan kan du ändra bl.a. hur många inlägg du vill se på varje sida Står det normal/standard annars kan du testa att ändra där och se om det blir någon förändring
Red Top
Tack för förslaget, men det ändrar ingenting no.gif
Myosotis
Här är det som vanligt. Får prata med stora bokstäver så du hör vad jag skriver. Hoppas det blir normalt hos dig snart, ingen aning vad det kan bero på.
Sussie F-Flower
CITAT (Myosotis @ 18-11-2008, 11:48) *
Här är det som vanligt. Får prata med stora bokstäver så du hör vad jag skriver. Hoppas det blir normalt hos dig snart, ingen aning vad det kan bero på.

Ha,ha... Du är då för rolig Myosotis!!!!

Men du, Red Top!

Prova att gå in på "Visa", längst upp på skärmen under den blåa randen. Klicka på "Textstorlek", titta så att den står på "mellan" eller "större".

Red Top
CITAT (Myosotis @ 18-11-2008, 11:48) *

Tack snälla Myosotis thanks.gif a0a.gif a0a.gif
Med den textstorleken behöver jag inte ens använda glasögon.

CITAT (Sussie F-Flower @ 18-11-2008, 11:54) *
Ha,ha... Du är då för rolig Myosotis!!!!
Men du, Red Top!

Prova att gå in på "Visa", längst upp på skärmen under den blåa randen. Klicka på "Textstorlek", titta så att den står på "mellan" eller "större".

Tack snälla för förslaget, men ingenting hjälper. no.gif thanks.gif
Jag får väl fortsätta att sitta med näsan mot skärmen.
Mystiskt! Alla andra sidor utom just odla funkar normalt.
Chamomille
Har du en mus med "rull-hjul"? Då kan du ha kommit åt hjulet (tryckt och skrollat) och då kan det bli välldigt liten (eller stor) text biggrin.gif
Red Top
CITAT (Chamomille @ 18-11-2008, 20:39) *
Har du en mus med "rull-hjul"? Då kan du ha kommit åt hjulet (tryckt och skrollat) och då kan det bli välldigt liten (eller stor) text biggrin.gif

Nix! Inte det heller, redan kollat no.gif
Netha
Ibland kan det hjälpa om man startar om datorn... värt att testa tycker jag.

Häromdagen kom jag inte åt ett par dagstidningar, men allt annat helt utan problem.
Startade om datorn och då fungerade allt perfekt igen. smile.gif
Red Top
CITAT (Netha @ 18-11-2008, 21:55) *
Ibland kan det hjälpa om man startar om datorn... värt att testa tycker jag.

Häromdagen kom jag inte åt ett par dagstidningar, men allt annat helt utan problem.
Startade om datorn och då fungerade allt perfekt igen. smile.gif

Tack tack, redan gjort(det första jag prövade förstås).
Nu är jag så trött i ryggen av sitta med näsan i skärmen, så nu går jag till någon annan trevlig sida där texten är normalstor.
Gonatt och tack för alla förslag! d010.gif
Red Top
Problemet äntligen löst!! yahoo.gif yahoo.gif

Min son var och hälsade på och fixade det. Jag hade av någon underlig anledning råkat hålla in Ctrl-knappen, samtidigt som jag scrollade.

Vad härligt det är att lära sig något nytt! Nu kan jag få så stor text jag vill med ett enkelt handgrepp.
Chamomille
CITAT (Red Top @ 27-11-2008, 19:35) *
Problemet äntligen löst!! yahoo.gif yahoo.gif

Min son var och hälsade på och fixade det. Jag hade av någon underlig anledning råkat hålla in Ctrl-knappen, samtidigt som jag scrollade.

Vad härligt det är att lära sig något nytt! Nu kan jag få så stor text jag vill med ett enkelt handgrepp.

Grattis! Det är samma sak som händer med min (skitmoderna) mus om man samtidigt scrollar och trycker lite för hårt på scrollern laugh.gif Det visste ju inte jag från början, plötsligt så blev allt puttelitet och sekunden efter jättestort giggle.gif
Red Top
Han lärde mig oxå att snabbaste sättet att få normalstorlek på texten igen var att trycka Ctrl 0, så återgår allt till det normala. Tydligen har varje sida på internet sin egen inställning, så det kan ju vara bra ett kunna om den egna datorn gör något knäppt rolleyes.gif
Chamomille
CITAT (Red Top @ 27-11-2008, 20:44) *
Han lärde mig oxå att snabbaste sättet att få normalstorlek på texten igen var att trycka Ctrl 0, så återgår allt till det normala. Tydligen har varje sida på internet sin egen inställning, så det kan ju vara bra ett kunna om den egna datorn gör något knäppt rolleyes.gif

Ctrl 0, det var ett bra tips. Jag sitter och trycker och scrollar tills jag tycker att det ser bra ut biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon