misse
Har en berså som är ca 50 kvm med enbart en gräsmatta nu.
Har i tankarna att göra en mysuteplats med blandat sten, grus och trä. En hörna för bord och stolar, en för en badbalja och en grillhörna.
Det som är nr 1 är då det tunga jobbet att gräva bort gräsmattan, har gjort att orken inte infunnit sig ännu.
Var på en trädgårdsmässa och fick där veta att man kan lägga direkt på gräset en ny sorts täckduk (svart). Det ska, enligt denna trädgårdshandlare, klara ogräset/gräset.

Är det någon som har provat att lägga direkt på gräs??????

Tar även mer än gärna emot tips på olika sätt att få en mysuteplats.
Ingrid på Västkusten
Ja det har jag - men Du skall ju för en uteplats ju ha grundarbetet gjort när Du skall ha sten för att förhindra sättning. Och ny sorts duk :-))) det är ett försäljningstrix, geotextil och markmatta har funnits ett antal år nu.

Själv har jag lagt markmatta direkt på jord/gräs, sedan lagt på ghrus, där jag ahr stensatt har vi satt sand i ett tjockt lager sedan markmatta sedan lite sand och bruk och sedan sten. Men jag har rent berg udnber - inga tjälskott här inte.

Men men - oavsett vad - det finns inga vägar runt underarbete såvida man itne har allting med berg under ..... eller bor på ren sand/grusmark!

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon