Full version: Ögonlocksoperation
Chamomille
Jag undrar ifall någon har gjort en sådan? Och vad kostade det? Jag har en kompis som vill operera sig och det hon har "hört" är att det kostar runt 20 000. Är det så pass dyrt???
Aqvakul
Vad ska det vara bra för? unsure.gif
Vippan
Chamomille, säg till din kompis att det går att göra med Laser,det är mycket lindrigare och görs i lokalbedövning och hon kan gå hem samma dag.Kostar ca 14.000 en jobbarkompis har gjort det hon hade riktigt hängande ögonlock nu är hon jättefin ser mycket piggare ut.
Chamomille
CITAT (Aqvakul @ 18-11-2008, 16:43) *
Vad ska det vara bra för? unsure.gif

Därför att ögonlocken hänger ner över ögonen.

CITAT (Vippan @ 18-11-2008, 17:21) *
Chamomille, säg till din kompis att det går att göra med Laser,det är mycket lindrigare och görs i lokalbedövning och hon kan gå hem samma dag.Kostar ca 14.000 en jobbarkompis har gjort det hon hade riktigt hängande ögonlock nu är hon jättefin ser mycket piggare ut.

Tack för info. Jag ska genast rapportera till henne smile.gif
herkules
om de hänger såpass så att hon ser dåligt pga av det så kan hon eventuellt få op genom landstinget, prata med husläkaren om remiss.
Red Top
Som Herkules säger, man kan man få det genom landstinget om det medför problem med synfältet. Min man har nyligen opererat sina ögonlock för att han slog huvudet i allting och oxå hade problem med att se åt sidorna.

Han är överlycklig för att kunna se normalt igen. Som sagt be henne prata med sin husläkare. Räkna dock med lång väntetid. Min gube fick vänta i nästan tre år.
Chamomille
Jag tror inte att det är ett så överhängande (!) problem, kanske mer ett skönhetsfel wink.gif Så hon får nog inte betalt av landstinget. Men tack för tipset smile.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 18-11-2008, 20:43) *
tror inte att det är ett så överhängande (!) problem

giggle.gif om det inte är ett "överhängande" problem, vad är det då för sorts problem... giggle.gif
Chamomille
Mer som ett skönhetsfel då ra....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon