Full version: Arrak
yaowsa
Apropå tråden om kakaolikör, där det skulle vara arrak i ett recept.
I en bok om likörer; Sannas Likörbok, så nämns det också i flera recept att man skulle använda arrak, t.ex
om man skulle göra smultronpunsch.
MEN jag var till systemet och frågade efter arrak och det säljs inte längre. Att köpa arrakessens verkar inte vara i samma klass ens en gång.

Är det någon som vet var man kan få tag på riktig arrak om det inte finns på systemet?
KURT
Om Wikipedias definition av arrak stämmer, så innehåller den ju alltid alkohol, och finns den då inte på systemet.......

http://hd.se/helsingborg/2007/01/18/jourha...er-ingen-arrak/
ingrids
Nu blev mitt svar snurrigt. Arrak fanns innan på bolaget men finns inte längre. Punsch med mycket arrak i, t.ex. Cederlunds är antagligen bästa ersättaren.
yaowsa
CITAT (ingrids @ 19-11-2008, 15:00) *
Nu blev mitt svar snurrigt. Arrak fanns innan på bolaget men finns inte längre. Punsch med mycket arrak i, t.ex. Cederlunds är antagligen bästa ersättaren.

okej, tack smile.gif
LasseB
Tror punch blir för sött prova hellre med Negrita White (nr 529) eller slå på arrak på systemets sida och välj det du tror på eller gå in på ett mindra konditori som bakar själva och fråga vad dom använder det är ju smaken och inte alkoholen du vill åt
embees
CITAT (yaowsa @ 19-11-2008, 12:36) *
Apropå tråden om kakaolikör, där det skulle vara arrak i ett recept.
I en bok om likörer; Sannas Likörbok, så nämns det också i flera recept att man skulle använda arrak, t.ex
om man skulle göra smultronpunsch.
MEN jag var till systemet och frågade efter arrak och det säljs inte längre. Att köpa arrakessens verkar inte vara i samma klass ens en gång.

Är det någon som vet var man kan få tag på riktig arrak om det inte finns på systemet?

Jag har (fast för flera år sedan) köpt Arraksessens på ICA. Kolla bland baktillbehören.
Vero
Jag vill också veta var man kan få tag på Arrak, finns det inte ens i Systemets beställningssortiment?

Jag förstår att det var en liten artikel, men det var ändå elakt att de tog bort Arraken. Jag har bara en liten slatt smultronpunch kvar i en flaska. mad.gif
Starfight
Här kan ni köpa Arrak essens och många andra spännande essenser & kryddor, dom har mycket kul. --> http://borgebykryddgard.jetshop.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon