Full version: Om telefonabonnemang
Bee
Min väninna ringde mig. Hennes telefonoperatör Rix Telecom har blivit uppköpt och nu har hon fått faktura från det nya bolaget. I stället för fakturaavgift står det Miljöavgift (fiffigt, va!)
Dessutom had dom höjt priset för samtal så hon var rätt irriterad och vill nu byta bolag. Hon använder inte dator så hon ringde och frågade mig ( wacko.gif ) vad som är bäst.

Nu har jag tittat på Telia och Tele2. Båda har en fast månadsavgift men så kommer det till extra månadsavgifter för olika paket. Jag måste säga att jag fattar inget av det. Är det så att för att tex kunna ringa billigare till utlandet så kostar det en extra peng per månad plus den vanliga abonnemangsavgiften * ? Då blir det ju riktigt dyrt.

Kan någon här förklara för mig så jag begriper? Sen skall jag föra det vidare till min väninna så även hon begriper.

Edit: * plus samtalsavgiften skulle det också stå.
Lady Hamilton
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig Men så pass mycket vet jag att det är en "djungel" alla avgifter. Så personligen har valt den "enklaste" lösningen för mig Har allt på ett och samma telefonbolag= Telia
Myosotis
Jag har Optimal Telecom. De har ju fått så mycket kritik så jag vågar inte rekommendera dem, men själv har jag aldrig haft problem med dem. Deras faktura är mycket tydlig, alla samtalen är listade med nummer, längd och pris. Det fasta abonnemanget kostar 115:-. Inga konstiga extrapaket här. Fakturaavgift tycker jag inte om, men det har de ändå (19:-).
ängsvädd
Kan man inte kolla på pricerunner för att se vilket abonnemang som är billigast?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon