Dava
Hej!

Vad kan detta vara för träd, det har växt här i Skåne i drygt 15 år. Tidigt på våren får det vita blommor som ser ut som på bilden, före löven. På sommaren ser det ut som ett vanligt träd, bladen är spetsiga.
På hösten är trädets blad alldeles röda. Trädet dog i våras, och det hade varit kul om någon visste vad det var så man kunnat plantera ett nytt!

[attachment=27468:BLOMMA.JPG]
[attachment=27469:asdf.jpg]

Ursäkta för de dåliga bilderna, hade jag vetat att trädet aldrig skulle blomma mer hade jag ansträngt mig lite.
Alexander-VG-zon3
tycker det ser ut som någon kornell , cornus florida kanske ?

blomster korneller brukar finnas på plantskolor med bra sortiment .
Aqvakul
Jag tyckte också att det såg ut som en cornus, men blev överaskad av de stora blommorna. En läcker buske! wub.gif
Dava
Jag tycker att det verkar vara väldigt lik en cornus florida efter att ha googlat lite, nu när jag vet vad jag ska googla efter!

Det måste vara en sådan, tack så mycket! smile.gif

Nu ska jag bara hitta en, får väl ringa runt till plantskolorna när vintern dragit förbi.
Alexander-VG-zon3
väldigt vackert träd , dock tar det en tid innan det blommar igen . men när det väl börjar blomma så är det vackert . finns en del olika namnsorter med vackrare blommor än vita finns dom med lite röda och lila och rosa toner .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon