Solstorm
20-11-2008, 14:34
När jag håller muspekaren ovanför uppdateraknappen och trycker så händer det att den flyttar sig och trycket kommer på annonsen i stället. Är det något som beror på forumet eller är det bara min dator?
ingrids
20-11-2008, 16:27
Det som har hänt mig någon gång är att jag stöter på en annons som har en mouseoverfunktion och flyter ut över halva sidan, men då byter man ju inte sida. Har du märkt om musen är ryckig även på andra sidor/program? Om du har en optisk mus kan den vara känslig för om underlaget är minsta ojämt, en kulmus kan bli lortig och ojämn av den anledningen.
Du får nog köpa en ny, min optiska flyttade sej över hela skärmen ibland när den var på sin sista vers
Myosotis
21-11-2008, 09:40
Så gjorde min gamla mus också. Den var normal eller ickeoptisk eller vad det heter. Sladdmus. Mus med svans. Fast alla möss har ju svans. Man borde kalla de optiska för sork egentligen.
Hur som helst, det var ljus som kom in vid svansroten/där sladden går in i musen. Lite silvertejp runt hålet så höll den länge till.
Har ni trådlösa möss så uppför de sig så när batteriet börjar ta slut.
Byter man batteriet så skärper de sig.
Optiska möss kan också bli "hoppiga" om det finns skräp som fastnat under dem, t.ex. ett hårstrå.
Möss med rull-kula (dvs inte optiska) kan få skräp på kulan och de valsar som kulan rullar på, så de måste man med jämna mellanrum ta isär (brukar finnas en ring under man vrider på) och borsta ren kulan och valsarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.