Hej
Jag är så glad, för jag har fått byta min lägenhet på tredje våningen mot en lägenhet i bottenplan i samma hus med terass .
Jag ska flytta i februari-mars. Terassen är hur enkel som helst, bara en gräsplätt med staket runt om, hyfsad gräsmatta men inget planterat och väldig insyn, den ligger mot ett grönområde som tur är, men folk passerar ju rätt ofta med sina hundar och jag har grannar över staketet på båda sidor osv. Det är lite kul för lägenheten har samma balkong som jag har nu men att det är en liten trätrappa ner till uteplatsen från den.
Nu skulle jag bli jätteglad för tips hur jag snabbt får den lite mysig och ombonad redan i sommar. Utgångsläget är alltså en gräsmatta på ca 5 * 7-10 meter i söder/sydvästläge. En trätrappa med 3- 4 trappsteg och balkongen som jag redan har ett fint trägolv till. Balkongen är 135 * 5 m ungefär.
Jag funderar på att sätta några cypresser, för en hel häck blir lite dyrt . Jag har min clematis och rosenvial samt kanna/kalla att ta med ner. Cleamtisen blommade med 5 blommor och växte inte alls på balkongen och inte rosenvialen heller.
Tacksam för massa tips!