Full version: Stolle
LasseB
Hej alla julbaks sugna i år tänkte jag lyxa till det hembakade fatet med en stolle.

Förra året skickde dottern hem en från Tyskland men nu när hon är hemma i Sverige kommer inget paket

Nåon som har recept där alla ingridienser finns att få tag i här hemma
Boxer
myrecipes.com
allrecipes.com
www.dn.se/DNet

Funkar inte någon av länkarna ovan, så kanske denna stollen kan vara behjälplig.

Rosmarin
CITAT (Boxer @ 21-11-2008, 15:03) *
myrecipes.com
allrecipes.com
www.dn.se/DNet

Funkar inte någon av länkarna ovan, så kanske denna stollen kan vara behjälplig.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
LasseB
Sen ut som min gode vän i Nuenhof Frits von Bockstein å han kan (som 99% av alla tyska män) inte baka stolle
Boxer
CITAT (LasseB @ 24-11-2008, 09:02) *
Sen ut som min gode vän i Nuenhof Frits von Bockstein å han kan (som 99% av alla tyska män) inte baka stolle

biggrin.gif Detta är Frits avlägsna släkting Wolfgang Trautwein. Han hänvisade till länkarna ovanför sitt huvud. Tror du att någon där kan funka?
LasseB
Har inte lusläst recepten men jag tror absolut att dom funkar men känner inte riktigt igen att man ska ha malen kardemumma i (DN)
ninnisky
Här kommer ett äkta Stollen-recept.

http://www.hausfrauenseite.de/index.shtml?...iststollen.html

Inte sj... har vi haft kardemumma i vår. Tycker inte om kardemumma så det hade jag kommit ihåg.

Kan vid behov vara behjälplig med översättning!
WingDing
Gjorde en snabb översättning via goooogle ..... viss skratt varning utfärdas....

GooooGle

Mvh Fredrik
Myosotis
Underbar översättning! rotfl.gif Jag fattar ingenting!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon