Dava
Hej!

Jag skulle vilja klippa min häck, den är ganska ovårdad så det vore kul att jämna till den innan man ska visa upp sin nyinköpta trädgård för alla. Jag har förstått att man inte kan klippa den för hårt, men kan man jämna till den nu även om det är "snö" och "kallt"?

Med snö menar jag hagel som lagt sig i gäset, och med kallt menar jag -1 till 10 grader smile.gif

Edit: som ni förstår ligger trädgården i Zon 1. Har precis snackat med en bekant som är lantbrukare, enligt honom borde det inte vara någon fara...
HelenJ
Tuja tål ganska hård beskärning, så jag tror inte du tar död på den. Så länge temperaturen är över -5 ska den säkert klara sig.
Tänk bara på att en häck bör vara lite pyramidformad så den får ljus även nertill. Och kapa inte toppen ifall du skulle vilja ha den högre än vad den är nu.
Edit stavfel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon