WingDing
Hittade en Nyckelpiga i min Davallia liten å söt bara 2 prickar på den.

Nu är väl då frågan kan den överleva inne nu ? åå så vittjag vet så är väl Nyckelpigor bra alltså inget skadedjur ?

Tyvärr ingen bild på den men en på Davallian.
Alexander-VG-zon3
jag vet inte om dom överlever inne .

jag hittade ett par nyckelpigor ute nu i veckan i min rosmarin ( rörde på sig men väldig väldigt sega ) .
WingDing
ok men vad lever de av/på ?
Alexander-VG-zon3
Bladlöss och sköldlöss vet jag ju att dom äter .
lissa
Vilken tur ni har haft som har hittat nyckelpigor, perfekta ohyrebekämpare.. Jag vet att det finns webs som säljer dom, och hus till dom också..Jag har tyvärr inte sparat sidan, men om du/ni googlar lite så kan ni säkert få en massa info på hur man ska sköta dom...hoppas verkligen att dom kan klra sig... tummenupp.gif
Lars-Olof Arvids
Nyckelpigehus kan beställas från http://www.vivara.se/
Det finns längst ner på avdelningen "insekter".

Olle
MariaS
fick några med helt gratis giggle.gif när jag hämtade julstjärnor idag blush.gif
lissa
Men hur kan det komma sig att ni har så mycket nyckelpigor i blommorna när det är så pass kallt !!!!! Vilken tur, hoppas bara att dom överlever vintern. Jag har inte varit inne och kollat sidan än, men antagligen har dom en massa råd om hur "pigorna " ska skötas under vintern....Nu kommer ni att ha hungriga innevånadre som glupskt kommer att äta upp alla bladlöss o dyl så fort solen tittar fram i vår...
Jag vill minnas att man sa att dom förde tur med sig...hoppas att det är så...
Rosmarin
CITAT (WingDing @ 23-11-2008, 19:04) *
Hittade en Nyckelpiga i min Davallia liten å söt bara 2 prickar på den.

åh så trevligt!!! wub.gif Ta väl hand om den!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon