Full version: Onödigt kunnande
ingrid fuxwall
Att hoppa upp och sätta sig på stubbar - min älskingshund.

Det började med att fröken på kursen tyckte att det var en bra övning och så fortsatte vi med det hemma i vardagslivet men bara en och samma stubbe men så idag sa jag "stubben" när hon var i förväg (långkoppel då hon ännu inte lärt sig att man inte ska ge sig iväg efter älg, rådjur, räv och kronhjort) och till min förvåning hoppade hon upp på sin stubbe och satte sig så fint smiley_small_hug.gif

Testade senare men obekanta stubbar, sådana som hon själv fick leta reda på och gissa om att hon var dukigt.

På ett eller annat sätt får vi nog ordning på lydnanden bland alla vilda djur men stundtals är det lite jobbigt - för den stackars hunden wub.gif

ingrid
Sussie F-Flower
Vad kul! Visst är det härligt när man vet att dom förstår, våra fyrfota vänner... wub.gif

Vad är det för ras du har, Ingrid?
ingrid fuxwall
CITAT (Sussie F-Flower @ 23-11-2008, 22:06) *
Vad kul! Visst är det härligt när man vet att dom förstår, våra fyrfota vänner... wub.gif

Vad är det för ras du har, Ingrid?

Hon är en Schäffer flicka på åtta månader och väldens sötaste, min åsikt
Myosotis
laugh.gif Det gör min daghund också! Fast mest stenar men även stubbar. Sen väntar hon på att man ska kasta en grankotte eller nåt som hon fångar i luften. Det är ingen som har lärt henne, vi har bara lekt fram det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon