Tanjatall

En ny trojan som bl.a samlar in lösenord har upptäckts.
Microsoft rekommenderar starkt att alla Windowsanvändare uppdaterar sina operativsystem omedelbart för att förhindra spridningen av skadlig kod som utnyttjar säkerhetshålet.

http://www.idg.se/2.1085/1.188142/ny-troja...microsofts-bugg

Aqvakul
Vad händer om jag klickar på länken? unsure.gif
Eva i Höga
Jag vill också veta innan jag klickar på länken!!!!
Sussie F-Flower
Jag har klickat!
Man kommer till en Datatidning där det står om vad som har hänt...
KURT
CITAT (Sussie F-Flower @ 24-11-2008, 13:27) *
Jag har klickat!
Man kommer till en Datatidning där det står om vad som har hänt...

Och artikeln är 1 mån. gammal, sedan dess har nog många Microsoft virus kommit och gått.
MariaS
Gamla nyheter! Har nog uppdaterat tre ggr sen detta var aktuellt!
Whiskuchi
Gamla nyheter måhända, men det skadar inte att påminna Windowsanvändare om att uppdatera det då och då ändå så de slipper läcka som ett såll wink.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Whiskuchi @ 24-11-2008, 18:21) *
Gamla nyheter måhända, men det skadar inte att påminna Windowsanvändare om att uppdatera det då och då ändå så de slipper läcka som ett såll wink.gif

Ursäkta kanske en dum fråga men hur gör man?
Jag har haft en treårsprenumeration med Norton som löpte ut för någon månad sedan.
Därefter har jag inte gjort något alls. Hörde att XP, som jag har, ska sköta sånt själv.
Gör det inte det???
MariaS
CITAT (Sussie F-Flower @ 24-11-2008, 18:33) *
Jag har haft en treårsprenumeration med Norton som löpte ut för någon månad sedan.
Därefter har jag inte gjort något alls. Hörde att XP, som jag har, ska sköta sånt själv.
Gör det inte det???

Du får i alla fall ettmeddelande om at det finn nya uppdateringar, om du inte har inställt på automatiskt.
HelenJ
Hörde att XP, som jag har, ska sköta sånt själv.
Gör det inte det???

Du måste ha något som heter Windows Update aktiverat. Då går Windows ut och laddar ner nya uppdateringar. Sen frågar datorn dig om du vill installera dem. Så alldeles automatiskt är det ju inte....
Sussie F-Flower
CITAT (HelenJ @ 24-11-2008, 18:53) *
Du måste ha något som heter Windows Update aktiverat. Då går Windows ut och laddar ner nya uppdateringar. Sen frågar datorn dig om du vill installera dem. Så alldeles automatiskt är det ju inte....

JA, det hade jag!!! tummenupp.gif Den står på automatisk! Tack gulliga ER för denna hjälp!!!

Nu har jag sökt ev nya uppdateringar men det fanns inga, stod det. "Om du vill söka efter Tillvalsuppdateringar, återgår du till startsidan och klickar på Anpassad installation".

Ska jag göra det?
*Stintan*
Det tror jag inte att du behöver. Eftersom den står på automatiskt så får du dom uppdateringar som behövs.
Sussie F-Flower
CITAT (*Stintan* @ 24-11-2008, 20:02) *
Det tror jag inte att du behöver. Eftersom den står på automatiskt så får du dom uppdateringar som behövs.

Ja, jag gjorde det ändå, för min son sa att jag skulle...
Men det blev inga andra uppdateringar ändå då det inte fanns något...

Va bra! Då vet jag att det funkar!!! thanks.gif

thanks.gif thanks.gif thanks.gif
Platinum
Gör det inte det???

Om jag vore du skulle jag installera ett antivirusprogram också om nu din gamla prenumeration gått ut. Det finns bra gratisalternativ, själv har jag Avast och på sambons dator har jag lagt in AVG. De går att hitta t.ex. här;
http://avasthome.se/
http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.123350
Alba
Jag har installerat Avast nyligen.
Jag valde det för att det finns på svenska och så har de ett forum med jättebra support.
Avast har fått bra betyg i många tester. När man själv inte är så kunnig så har man ju bara det att gå på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon