pleximaster
Jag satte i påskas 15 stycken Leonardo da Vinci roseor som en häck. De har blommmat fantastisk sedan i juni. Så här såg de ut i fredags vid lunch

IMG_8066.JPG

och senare på eftermiddagen...

IMG_8082.JPG

Det ska snart bli mildare igen undra om de klarar sig?

mvh plexi

Maggan H
Vilken vacker ros! rolleyes.gif Och fina bilder, ett riktigt typexempel på svensk vinter, allra helst som det snart ska töa igen. Nog inte så troligt att rosorna fortsätter att blomma, men man kan ju alltid leva på hoppet tills motsatsen bevisats! tummenupp.gif
Ezereht
Jag förutsätter det där är nån söderöver-häckplantering wink.gif Men fint!
Alexander-VG-zon3
jätte vackra och härliga bilder .
Kajsa
Den rosen som en häck låter underbart ! Så glad i mina som är helt gömda i snön här.
pleximaster
Tack allihopa!!

Och ja, jag bor i Skåne så det för väl räknas som söder över. Läget är en terraserad trädgård i syd västläge, zon 1-0. Men vi hade faktist 9 minusgrader som kallast i natt! Sådant är vi inte vana vid. Det regnade så förbenat nu innan frosten. Vi här nere får ju inte heller så tjocka fina skyddande snötäcken som högre upp åt landet. Man är väl aldrig helt nöjd och så är gräset grönare på andra sidan.

mvh plexi
pleximaster
Nu är blommorna brunrosa, skadade av frosten, men det böjar komma nya knoppar!!! Galet!

mvh plexi
Kajsa
Då får vi hoppas du slipper sträng kyla då, men dessa rabattrosor blir nog bara finare av att klippas ner på våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon