pleximaster
24-11-2008, 10:03
Jag satte i påskas 15 stycken Leonardo da Vinci roseor som en häck. De har blommmat fantastisk sedan i juni. Så här såg de ut i fredags vid lunch
IMG_8066.JPG och senare på eftermiddagen...
IMG_8082.JPG Det ska snart bli mildare igen undra om de klarar sig?
mvh plexi
Maggan H
24-11-2008, 14:13
Vilken vacker ros!

Och fina bilder, ett riktigt typexempel på svensk vinter, allra helst som det snart ska töa igen. Nog inte så troligt att rosorna fortsätter att blomma, men man kan ju alltid leva på hoppet tills motsatsen bevisats!
Ezereht
24-11-2008, 17:57
Jag förutsätter det där är nån söderöver-häckplantering

Men fint!
Alexander-VG-zon3
24-11-2008, 18:05
jätte vackra och härliga bilder .
Den rosen som en häck låter underbart ! Så glad i mina som är helt gömda i snön här.
pleximaster
24-11-2008, 20:20
Tack allihopa!!
Och ja, jag bor i Skåne så det för väl räknas som söder över. Läget är en terraserad trädgård i syd västläge, zon 1-0. Men vi hade faktist 9 minusgrader som kallast i natt! Sådant är vi inte vana vid. Det regnade så förbenat nu innan frosten. Vi här nere får ju inte heller så tjocka fina skyddande snötäcken som högre upp åt landet. Man är väl aldrig helt nöjd och så är gräset grönare på andra sidan.
mvh plexi
pleximaster
04-12-2008, 12:46
Nu är blommorna brunrosa, skadade av frosten, men det böjar komma nya knoppar!!! Galet!
mvh plexi
Då får vi hoppas du slipper sträng kyla då, men dessa rabattrosor blir nog bara finare av att klippas ner på våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.