Hej !
Jag var på trädgårdsmässan i Älvsjö den 11/4-08.
Där var det ett företag som sålde krukor. Ganska stora som var jättelätta och isolerande.
Alltså, hmmm, jag vet inte vilket material dom var gjorda i.
Är det någon som vet vad jag menar för krukor ? Jag tror dom flesta var fyrkantiga i olika storlekar.
Jag är på jakt efter det företaget för jag vill köpa sådana men kommer inte ihåg vad dom hette.
Tack på förhand.
/Eva
Lady Hamilton
24-11-2008, 10:55
Är det inte samma krukor som de säljer på bl.a. plantagen?
Chamomille
24-11-2008, 12:03
Jaaa just dom krukorna Chamomille. Oohh vad bra då ska jag beställa.
Lady Hamilton, jag har aldrig sett dom på Plantagen eller Blomsterland men jag ska titta där först. Jag kan ha missat dom.
Tack snälla Ni.
/Eva
Lady Hamilton
24-11-2008, 12:50

Krukor liknande den här har funnits på plantagen i Sundsvall. De var inte billiga, men var gjorda av ett lätt material och skulle tåla både värme och frost= året runt kruka för utomhus bruk.
Chamomille
24-11-2008, 13:09
Jo Ladyn, det är den krukan som är Lindesbergskrukan. Den finns på plantagen (fanns i alla fall)
Det går visst inte att beställa den på internet.
http://www.lindesbergskrukan.se/kopa.htm
Var bor du någonstans?( Har problem just nu kommer bara åt snabbsvaret kan inte titta i din profil)
Var på jakt efter en här-om-veckan till ett körsbärsbenved.
Stockhome som saluför dom hade bara dom stora varianterna kvar.
Ville egentligen ha den minsta runda. Men det fick bli den minsta fyrkantiga som jag hittade hos Balkongbutiken i Sicklaköpcenter(den är ju iof snyggare). Hon som stod i affären sa att det skulle komma en trekantig variant till våren.
Har fått en dvärgsyrén att överleva i en sådan som Lady Hamilton visar bild på.
Har totalt fyra stycken Lindesbergkrukor dom är dyra men bra.
Att dom dessutom är lätta är ett plus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.