|
Alexander-VG-zon3
25-11-2008, 22:20
Hej hej jag ser nu ett program på kanal 9 . som handlar om Westboro Baptist Church . och mer jag läser om dom på nätet och mer jag ser på TV desto mer hatar jag dom . han som intervjuade pastorn ( hur nu en pastor kan bete sig så vidrigt ) , sa till han nåt likande du är trög i huvudet och jag vill inte parat med dig hoppas du kommer till helvetet . jag bara va !! hade någon sagt så så hade jag fått ett utbrott ! . ( en lärare har sagt nästan samma fast mildare och det var fruktansvärt , undrar hur detta kan kännas då ! ) . och dom har så sjuka tankar och sjuka saker som dom predikar om . som att gud hatar amerika och gud har lurat USA till att kriga för att straffa alla homosexuella och icke önskvärda personer i Amerika . och att usa är dömt till att hamna i helvetet . och dör någon i cancer så säger fanskapet !! ja det är jag glad för det har gud bestämt ! . och jag tycker det är synd om barnen i dessa familjer som tror på detta , här står deras barn med skyltar där det står det ena och det andra utan att dom förstår vad det handlar om . och så blir ''barnen'' utsatta för våldet , inte familjen utan alla utstående som inte förstår . typ på dokumentären så var det någon som kastade en vass plast sak mot barnens huvud ! ( skulle nog inte träffa utan bara ''slänga'' mot dom ) . men barnen förstår inte varför dom gör så mot dom , och dom förstår inte vad skyltarna betyder , och dom förstår inte vad deras familjer gör !!! . ni kan läsa vidare på länkarna http://www.godhatesamerica.com/index.html ( har inte läst så noga för jag orkade inte ) http://sv.wikipedia.org/wiki/Fred_Phelpshoppas denna gubbe dör en hemsk och smärtsam död . http://sv.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Churchjag tycker faktiskt synd om många medlemmar hur dom kan bli såp hjärntvättade och hålla med om sådana sjuka saker . ja nu var detta sagt från mig .
Jag såg också programmet och förstår vad du menar flaxss Kände väl samma känsla som du gör i början av programmet, men insåg att jag bara sänkte mej till deras nivå genom att "hata" dom. Jag är nog mera intresserad av, vad grundaren har råkat ut för, för att kunna bli så hatisk mot allt och alla, förutom sig själv och sin "klan"/sekt.
herkules
25-11-2008, 22:40
jag tycker enbart synd om dem, de är ju redan så hatade.
Piccante
25-11-2008, 22:44
CITAT (pejori @ 25-11-2008, 22:39)  Jag är nog mera intresserad av, vad grundaren har råkat ut för, för att kunna bli så hatisk mot allt och alla, förutom sig själv och sin "klan"/sekt.  Jag brukar oftast tycka att man ska vara försiktig med att diagnostisera människor man inte tycker om men den mannen måste det vara något allvarligt fel på?  Får lite känsla av att han och Josef Fritzl (källarbarnens far) är av samma sort. Jag tyckte pastorn Phelps "sken upp" när han fick träda fram inför sin församling och tala för dem. Han verkar leva i sin egen lilla värld som han kontrollerar och får stå själv helt oemotsagd i centrum och kontrollera allt. Knäppgök med exibitionistbehov som gillar att trycka ned andra.
Alexander-VG-zon3
25-11-2008, 22:44
CITAT (pejori @ 25-11-2008, 22:39)  Jag såg också programmet och förstår vad du menar flaxss Kände väl samma känsla som du gör i början av programmet, men insåg att jag bara sänkte mej till deras nivå genom att "hata" dom. Jag är nog mera intresserad av, vad grundaren har råkat ut för, för att kunna bli så hatisk mot allt och alla, förutom sig själv och sin "klan"/sekt.  det har jag nog också börjat att inse nu , ingen mening för mig att hatat dom . även om känslorna kom fram starkt . och jag tycker också synd om dom . fast gubben vet jag inte om jag kan tycka synd om . men för dom som tror på det ( hjärntvättade ? ) . det sista du skrev kommer jag aldrig att förstå . även om det bästa för mig dör eller nåt annat hemskt händer kommer jag inte bli så hatiskt . det måste ju verkligen hänt nåt ordentligt .
Tyckte mest synd om dom mindre barnen. Dom hade inte en susning om vad som hände och därför inte valet att avstå heller. Att en enda mäniska kan ha/få sådan makt över andra, förundrar mej.
CITAT (flaxss @ 25-11-2008, 22:44)  det har jag nog också börjat att inse nu , ingen mening för mig att hatat dom . även om känslorna kom fram starkt .
och jag tycker också synd om dom . fast gubben vet jag inte om jag kan tycka synd om . men för dom som tror på det ( hjärntvättade ? ) .
det sista du skrev kommer jag aldrig att förstå . även om det bästa för mig dör eller nåt annat hemskt händer kommer jag inte bli så hatiskt . det måste ju verkligen hänt nåt ordentligt . Ja du..."Fröjdas" man över andra mäniskors olyckor och demonstrerar på begravningar, fattas det nog en hel del empati. Men som dom sa, det är bara onda mäniskor som dör, hur han nu fick till det, så alla som dött i hans familj var ju per automatik onda. Om den lille killen som fick något kastat på sig också var ond vet jag inte, men med deras resonemang har han nog haft "snuskiga" tankar. Det verkade vara det enda dom hade hängt upp sig på. Sex och otukt....
Alexander-VG-zon3
25-11-2008, 23:01
CITAT (pejori @ 25-11-2008, 22:47)  Tyckte mest synd om dom mindre barnen. Dom hade inte en susning om vad som hände och därför inte valet att avstå heller. Att en enda mäniska kan ha/få sådan makt över andra, förundrar mej.  hur kan en sådan person få så mycket makt ? pengar ? kunskap ? rädsla ? och varför blir människor så besatta av det ? , jag förstår inte att dom ''förstår'' att det är hatiskt , varför ser dom inte att folk blir arga och lässna över vad dom gör . CITAT (pejori @ 25-11-2008, 22:53)  Ja du..."Fröjdas" man över andra mäniskors olyckor och demonstrerar på begravningar, fattas det nog en hel del empati. Men som dom sa, det är bara onda mäniskor som dör, hur han nu fick till det, så alla som dött i hans familj var ju per automatik onda. Om den lille killen som fick något kastat på sig också var ond vet jag inte, men med deras resonemang har han nog haft "snuskiga" tankar. Det verkade vara det enda dom hade hängt upp sig på. Sex och otukt....  synd att han inte själv inser att han kommer dö själv någon gång .
men är det där inte nästan fejk. Mannen får bara uppmärksamhet i Sverige. Församlingen består av mindre än 100 personer, som alla är släkt med honom?? så sades det i alla fall för några år sen. och uppmärksamheten är mest i Sverige....
Nejdå, de är mycket uppmärksammade (och hatade) också i USA.
Deras mål verkar i stort sett uteslutande vara att få uppmärksamhet i media, Wikipedia har t.ex. detta att säga: "In the wake of the Amish school shooting, members of Westboro Baptist Church planned on picketing the funerals of the five girls killed in the shooting. Their signs were going to call the girls "whores" and that they are "burning in hell". In an attempt to stop them, news radio personality/host Mike Gallagher tried to dissuade them. After WBC first rejected a monetary offer, Gallagher offered them an hour of unrestricted airtime on his show. WBC accepted, and the picket was called off."
WBC är maniskt knäppa tillochmed enligt amerikanska mått.
Det poppar alltid upp nya sekter där en karismatisk galning får med sig en hel massa människor. Ofta slutar det väl med kollektivt självmord.
Myosotis
26-11-2008, 09:56
 Ja jag vet inte vad jag ska säga, de är ju fullständigt galna!!! De flesta sekter är obehagliga, men så länge folk inte utövar makt kan de få tro vad de vill för mig. Konstig gudsuppfattning också - jag är inte troende men tycker mig ändå ha uppsnappat någonting om att den kristna guden är en kärleksfull gud. Skulle han gå omkring och hata folk? CITAT (HelenJ @ 25-11-2008, 23:55)  Ofta slutar det väl med kollektivt självmord. Det kan man ju hoppas.
CITAT (Myosotis @ 26-11-2008, 09:56)  Det kan man ju hoppas. Fast det händer väl också att när hela sekten har begått självmord har ledaren stuckit - livs levande....
CITAT (Myosotis @ 26-11-2008, 09:56)  Skulle han gå omkring och hata folk? Ohja. Han gör ingenting annat i hela det gamla testamentet. Här i Sverige lägger vi inte mycket vikt vid gamla testamentet, men i USA, där 60% av befolkningen tror på den bibliska skapelseberättelsen, är det en annan femma. Det Westboro Baptists tror är saker som också t.ex. Southern Baptists (USA's största trossamfund) också tror, skillnaden är mest i hur de väljer att agera mot sånt Gud enligt gamla testamentet har satt dödsstraff på - som t.ex. gays och folk som tror på andra religioner.
Myosotis
26-11-2008, 23:08
Tradig gud i så fall. Alla gör som han säger enbart av rädsla för vad som ska hända annars. Stackars människor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|