Anki V
Jag sitter och drömmer om kommande frösådder och så hittade jag den här.
[attachment=27678:sedum.gif]
Som rubriken berättat….. SEDUM spurium `Voodoo` heter den och klarar enl Jelitto Z 5. Nu bor och odlar jag i svensk z 5 och det är ju lite skillnad.

Himla snygg är den!

Är det någon av er som har erfarenhet av den och tror att den skulle kunna gå hos mig? Jag kan ordna ett ordentligt väldränerat läge.

/Anki
Sussie F-Flower
Den är jättesnygg Anki! Supertjusig!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Eva har den, hon gjorde inlägg i min tråd i oktober...
Jag vet inte hur man "lägger in en tråd" i inlägget så jag "puffar upp" min tråd bara för att du ska få se, Anki!

Om "Kaukasiskt Fetblad".

Sussie.
Lady Hamilton
Länk till inlägg av Eva 33c
Lägger in länken här
Sussie F-Flower
CITAT (Lady Hamilton @ 26-11-2008, 20:07) *
Länk till inlägg av Eva 33c
Lägger in länken här

Bra! Tack! smiley_small_hug.gif
Ska lära mig vid tillfälle jag också... shy.gif
Anki V
Tack snälla thanks.gif va´ gulligt att hjälpa mig nu när jag inte har förstånd själv att använda sök

Eva bor ju till och med i z 5. Nu åker den upp på önskelistan….men tyvärr så måste något annat ut no.gif , önskelistan får som mest innehålla 10-12 sorter.

Tillsammans med alla fröbyten så blir det då 55 sådder (förutom sommarblommorna). Kanske, i bästa fall 10 sådder har godheten att inte gro och om jag inte räknar med 20-mannafröna så kommer jag att landa på under 70 sorter i år.

Lite skum matematik som min mer logiskt lagda dotter inte förstår naughty.gif .

Yippi…… yahoo.gif I fjol var jag uppe i över 80 och jag har lovat mig själv att det inte ska bli så i år…..Herregud periodvis hade jag hade treskift under lysrören fear.gif .

/Anki
Jan Lindgren
Hej!
Jag har sett voodoo i Hammenhög på demoodlingen där. Plantorna var ganska variabla. Så många och selektera fram den bästa som du sedan förökar vegetativt.
MVH
Jan Lindgren
Anki V
Bra tips att skola ut många och sedan selektera….Det gjorde jag faktiskt en gång när jag sådde alunrot (trädgårdsmix).

Då bredskolade jag i lådor som som innehållit ”storpack” av köttfärs. Jag fick plats med väldigt många små alunrötter på liten plats och fick fram ett par verkligt snygga.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon