Christoffer
26-11-2008, 23:02
Är det här verkligen sant och kommer det egentligen att gå igenom?
Det låter i sådana fall hur sjukt som helst.
ANARCHOS
Snigelhatare
27-11-2008, 08:35
"Endast kosttillskott och naturläkemedel med verkningslösa doser ska få säljas fritt, innehåller de verkningsfulla doser ska de förbjudas, alternativt vara receptbelagda.
Bekämpningsmedel ska få tillåtas inom ekologisk odling.
Huvuddelen av vår mat ska vara genmanipulerad.
Hormonbehandlat kött ska få säljas fritt.
Kravet på utförliga innehållsdeklarationer ska tas bort. "
Äh, det är ju bara anarkistpladder. Oinformerat och hysteriskt, inget att bry sig om.
Red Top
27-11-2008, 09:36
Egentligen är det väl vaken. se, som bjudit in honom som föreläsare. Vaken, en organisation bestående av djurrättsaktivister, konspirationsteoretiker m.fl..
Om man googlar på Ian R Craine, föreläsaren, så är den enda information man kan få tag på, från hans egen hemsida.
Nog för att det finns en stark lobbyverksamhet från de multinationella "matförstörarna", men man bör nog alltid själv, i möjligaste mån, försöka ifrågasätta, och ta reda på vad som ligger bakom, sk fakta
Christoffer
27-11-2008, 18:00
Ja, jag hoppas verkligen att dessa saker inte sker, för då har det gått för långt.
Jag såg ett papper uppsatt på en biblioteksvägg och sparade ner webadressen
för att lägga upp här på odla.
Christer i Falköping
29-11-2008, 11:32
Äh! Bara ytterligare en domedagsprofet och konspirationsteoretiker, inget annat!
Christer.
Rosmarin
29-11-2008, 14:33
CITAT (Christoffer @ 26-11-2008, 23:02)

Är det här verkligen sant och kommer det egentligen att gå igenom?
Det låter i sådana fall hur sjukt som helst.
ANARCHOS

Nej fy!!!! Det hoppas jag verkligen inte. Men man undrar ju ibland när man ser en del beslut som fattas...
zaaritha
29-11-2008, 21:13
Christer i Falköping:
Man ska inte "vifta i väg" s.k. "domedagsprofeter".
Har tyvärr hänt många ggr att de haft rätt!
Christer i Falköping
29-11-2008, 21:25
Ännu flera gånger har de haft fel. På det hela taget jobbar ju alla organisationer emot det denne man befarar skall hända.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.