svennis
27-11-2008, 16:36
Rostidningen kom i dag! Den gör ’en gla’
Fina bilder på Austinrosor från en trädgård i Västerås
Grace min favorit var med
Chamomille
27-11-2008, 18:17
Vilken rostidning
/Nyfiken
noranettan
27-11-2008, 19:34
Rosenbladet, medlemstidningen för Svenska Rosensällskapet. Det var väldigt trevliga reportage i den, bla har Kajsa skrivit om Austinrosor och tagit jättefina bilder. Håller med dig om att Grace var rusktigt fin!
svennis
28-11-2008, 12:45
[quote name='Chamomille' date='27-11-2008, 18:17' post='936624']
Vilken rostidning
Jag går o pratar med mina rosor o skrattat mycket. Bra för munnen...

Ett gott skratt förlänger munnen.
/Nyfiken
http://www.svenskarosensallskapet.org/rosenbladet/Rosenbladet var det ju
[
Kajsa i Västerås.
Har du bilden.
Kul att fler fick se den/svennis
Jo, det var roligt få vara med i Rosenbladet, här kommer Grace, en av Austinrosorna

Grace i mitten av oktober, vilken underbar färg den rosen har.
Kajsa, tror du att den klarar min blåsiga, kalla zon 4-5? Läste lite om den. Zon 3, minst 6 timmar sol. Jag har en "Golden Eye" som gärna vill ha lite sällskap
Köp 2 ex av rosen, en för kruka och vinterförvara den svalt och så gräver du ner den andra i rabatten och på hösten kupar du den mycket, stor hög jord/kompost så kan det gå vägen, man vet aldrig förän man testat själv. Går det åt skogen så har du krukrosen att glädjas över. Dom skriver alltid zon 3 på många Austin rosor men många är tuffare än så.
Tack, så smart med två ex! Det ska jag testa, om jag bara får tag i den
Grace finns hos Flora Linnea och Rosenposten i Danmark men är billigast hos
www.koggensrosor.se
där tar man 99 kr för alla Austinrosor, ska testa detta ställe i vår där finns många sorter, det ligger i Blekinge och har postorder.
Tack för länken till Koggenrosor - dit ska jag nog försöka åka och kolla på platsen
Jag kollade på Koggenrosor,de har mycket och är prisvärt,jag kommer att beställer av dem till våren(jag som inte skulle ha fler rosor innan alla sticklingar är på plats)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.