Sidor: 1, 2
Berith
Jag måste ju vara född i går - eller kanske till och med i förrgår...? Jag har tydligen aldrig spelat några dataspel.
Monica M zon 4
Monkey Island-serien gillade jag också! Kan fortfarande plocka fram mina gamla spel och spela dem ibland.

Broken Sword-serien var också kul. Man skulle lösa gåtor och samla ledtrådar. Innehåller inget våld. Och problemen som skulle lösas var mer logiska än i Monkey Island-serien.

Rollercoaster Tycoon där man kunde bygga häftiga nöjesfält var också en höjdare.
Solstorm
Jag spelade ett spel på en gammal c-128 som handlade om att köpa skepp i olika prisklasser och försöka få bättre och bättre skepp, få betalt för transporter, ha råd att tanka osv. Ibland blev man drabbad av storm eller pirater. Minns inte vad spelet hette men det var vansinnigt roligt minns jag. Kunde spela ända fram till morgonen och blev röd och stirrig i ögonen. Nu slår mig ett namn, kan det vara ports of call?
Aqvakul
CITAT (Berith @ 29-11-2008, 07:42) *
Jag måste ju vara född i går - eller kanske till och med i förrgår...? Jag har tydligen aldrig spelat några dataspel.

Ja, hur gammal är du egentligen Berith... flirting.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 29-11-2008, 11:23) *
Ja, hur gammal är du egentligen Berith... flirting.gif

Lite drygt, så där... Eller knappt. whist.gif
aanderss
minns super mario bross
*Stintan*
Höll på att glömma Megaman och Lolo. Fanns flera olika av båda. Sen hade vi ett Little Nemo som var urgullig grafik och lite knepigt. Alla till Nintendo 8-bits.
henriks
lemmings nedladdat! och provspelat!

Annars var en favorit "Elite" (tror åtminstonde det hette så) man var handelsresande u rymden. På planet X kostade en viss vara x kronor som man sedan fraktade till en annan planet och sålde för y kronor. Om allt gick väl, kunde man allt eftersom byta upp sig till större rymdskepp och snabbare motorer mm.

När PCn tågade in i mitt liv 1989-90 eller så var det "civilization" som gällde.

Sen spelade jag i princip inget alls på tio år innan "Transport tycoon" och "Age of empires" gjorde sitt intåg
Chamomille
Jag vill fortfarande ha "The Dig".......... crazy.gif

Edit: Och några andra....
Floppy
Nintendo 8-bits har hag lyckats köpa från Blocket för ca 2 år sedan...och det med 2 favoritspel...Super Mario 1 och Zelda...mina två favorit spel...och för inte allt för länge sedan fick jag tag på ett spel som jag spelade jämt när jag var en ca 12-13 år...min kompis hade det så vi satt jämt hos henne och spela...Bump'n'Jump för Atari 2600...men har inte hunnit spela det än...har lite för mycket å göra just nu men snart så....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon