Sussie F-Flower
Jag är verkligen emot allt vad nedladdning heter men ikväll så kunde jag inte hålla mig, för jag ville så gärna se "Fantomen på Operan", igen.
Såg den på bio för några år sedan, vilket jag tycker förmildrar mina omständigheter att få "ladda ner" den, utan avgift..

Jag sökte för flera timmar sedan..., men hade väldigt svårt att hitta hur jag skulle göra, så det slutade med att jag fick maila en vän för att få hjälp, HUR jag skulle ladda ner den...

Min fråga är, om det ska behöva TA så himla lång tid för att "få hem" det man laddar ner..?
Jag trodde att ADSL 24 Mb var rätt så snabbt, men jag har ju ingen erfarenhet i min ryggsäck, så egentligen har jag inte en susning om vad jag gör, egentligen.....

När jag började nedladdningen så stod det att det skulle ta 5h. Totalt så var det 1,3 Gb som skulle laddas ner...
Nu har det gått 4,5 h .... och fortfarande så står det att mer än hälften återstår att ladda ner, dock så ska det bara ta 45 min....? Det går ju inte ihop i min hjärna i alla fall...

Jag känner bara hela tiden att jag blir lurad, vad jag än väljer....
Hur gör ni när ni laddar hem något...?
Chamomille
Det där låter väldigt mycket i mina öron g.gif Jag laddar inte hem filmer. Har laddat hem Happy Gilmore för länge sen till sambons förtjusning wacko.gif , men inte tog det så lång tid. Vi har bara 2 Mb (Adsl) här på landet. Det kan ju vara den som delar med sig som har dålig överföringshastighet?
Ge inte upp nu, när du väntat så länge biggrin.gif
Fantomen på operan har jag sett på teater. Det var ganska skoj smile.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 29-11-2008, 01:39) *
Det där låter väldigt mycket i mina öron g.gif Jag laddar inte hem filmer. Har laddat hem Happy Gilmore för länge sen till sambons förtjusning wacko.gif , men inte tog det så lång tid. Vi har bara 2 Mb (Adsl) här på landet. Det kan ju vara den som delar med sig som har dålig överföringshastighet?
Ge inte upp nu, när du väntat så länge biggrin.gif
Fantomen på operan har jag sett på teater. Det var ganska skoj smile.gif

Ja just ja..., det kan ju var så som du säger... det tänkte jag inte på... att den man laddar ifrån inte har snabbare än så...
Nu står det faktiskt att det är 30 min kvar, så självklart så ska jag hålla ut...
Söker efter en låt som jag inte vet vad den heter, men den finns i filmen, det vet jag...
Det är en låt där man får riktig "pälshud" och där tårarna inte för en endaste sekund, går att hålla tillbaka...... -cry-.gif giggle.gif
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-11-2008, 01:55) *
Söker efter en låt som jag inte vet vad den heter, men den finns i filmen, det vet jag...
Det är en låt där man får riktig "pälshud" och där tårarna inte för en endaste sekund, går att hålla tillbaka...... -cry-.gif giggle.gif

Vilken låt är det då unsure.gif Kan du nån text?
Sussie F-Flower
Nä, Jag bara VET och MINNS att jag blev SÅÅÅ berörd över EN ENDA låt i filmen....
Det fick mig att känna samma känslor som Julia Roberts i Pretty Woman, när hon följde med Richard Gere på Teater i en annan del av USA....

När det går "kalla kårar" genom hela ryggmärgen och ut i hela kroppen....
(har aldrig känt så vid något annat tillfälle...)

edit: När pulsen slår i 290 så borde det ju vara något att lussna på.... menar jag...
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-11-2008, 02:13) *
edit: När pulsen slår i 290 så borde det ju vara något att lussna på.... menar jag...

Man kan ju misstänka att låten är rätt okej giggle.gif
Okej, hmm, jag har inte sett filmen. Är det en svensk låt? Alltså svensk text?
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 29-11-2008, 02:17) *
Man kan ju misstänka att låten är rätt okej giggle.gif
Okej, hmm, jag har inte sett filmen. Är det en svensk låt? Alltså svensk text?

Nej, det är på engelska... Men det räcker med att man hör själva tonerna så kan man inte hålla gråten tillbaka...
Den är sååå hjärtskärande så att jag kan inte beskriva i ord vilka känslor filmen ger.
Kan dock varmt rekommendera den.... Ladda ner den du också...!!! tummenupp.gif yes.gif

Nu ska jag titta på den första hälften av filmen...
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-11-2008, 02:24) *
Nej, det är på engelska... Men det räcker med att man hör själva tonerna så kan man inte hålla gråten tillbaka...
Den är sååå hjärtskärande så att jag kan inte beskriva i ord vilka känslor filmen ger.
Kan dock varmt rekommendera den.... Ladda ner den du också...!!! tummenupp.gif yes.gif

Nu ska jag titta på den första hälften av filmen...

Då måste du berätta vilken låt du menar yes.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 29-11-2008, 02:29) *
Då måste du berätta vilken låt du menar yes.gif

JA, Det ska jag verkligen göra...
Kram! Ha det gott så länge....
Tack för all delaktighet ikväll!!!
Sus.
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-11-2008, 02:33) *
JA, Det ska jag verkligen göra...
Kram! Ha det gott så länge....
Tack för all delaktighet ikväll!!!
Sus.

Kram själv smile.gif Hörs i morrn.

Edit: Min klocka är nog knäpp. Den går flera timmar fel wacko.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 29-11-2008, 02:37) *
Kram själv smile.gif Hörs i morrn.

Edit: Min klocka är nog knäpp. Den går flera timmar fel wacko.gif

rotfl.gif Vem är det som har ställt den då...?
kompiskram.gif kram2.gif
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-11-2008, 02:44) *
rotfl.gif Vem är det som har ställt den då...?
kompiskram.gif kram2.gif

Ja, inte är det jag. 02.48. Vilket skämt. Det måste väl vara 22.48 unsure.gif

Nu fattar jag varför det står Chamomille i alla inlägg varje morgon. Det är klockans fel wacko.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Chamomille @ 29-11-2008, 02:52) *
Ja, inte är det jag. 02.48. Vilket skämt. Det måste väl vara 22.48 unsure.gif

Nu fattar jag varför det står Chamomille i alla inlägg varje morgon. Det är klockans fel wacko.gif

Kram på Dig, Gullunge!!!
Chamomille
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-11-2008, 03:02) *
Kram på Dig, Gullunge!!!

[attachment=27737:hej_h_.gif]

kram1.gif
KURT
Om du har laddat ner den med hjälp av ett fildelningsprotokoll så beror ju nedladdningstiden framförallt på hur många andra datorer som delar ut delar av denna film. Du kan ju använda http://www.bredbandskollen.se/ för att kontrollera din nedladdningshastighet.

Sedan beror det också i viss mån på vad för programvara du använder och hur den är inställd, t ex vilken port den använder.
Azur
24 Mbit/s = teoretiskt max överföringshastighet är 3 megabyte i sekunden.

1300 MB / 3MB/s = 433 sekunder = 7 minuter.

I verkligheten blir det aldrig så. Dels går en del bandvidd bort för att datorerna måste prata med varandra för att undvika att tappa bort data, men den stora grejen är att servern du laddar ned ifrån säkert har en begränsning vad gäller hur stor bandvidd varje enskild användare får ta. Normalt sett får man mycket sällan verkliga nerladdningshastigheter över 1MB/s, oavsett hur snabb uppkoppling man har.

Om du dessutom har trådlöst nätverk kan du utan vidare halvera din uppkopplingshastighet eller mer.

Kort sagt: tio timmar är mycket, men det behöver inte bero på att det är nåt vaj på din uppkoppling.Testa, som Kurt föreslår, din uppkoppling på Bredbandskollen.
Sussie F-Flower
Tack Kurt och Azur för era svar!

Fildelningsprotokoll...??? dunno.gif confused.gif blush.gif Känner jag tyvärr inte till vad det är för något...
(man får väl skämmas för att man inte begriper nånting...)

Jag gjorde i alla fall den där kontrollen. Tack för det tipset Kurt! Visste inte att det fanns en sådan som man kunde göra.
Jag kunde ta emot 14,91 Mbit/sek, och skicka 0,87 Mbit/sek.
Det stod att det var "bra" med ett 24 Mbit ADSL.

Filmen är i alla fall nedladdad. Lämnade datorn igång när jag gick och lade mig.
Tyvärr så upptäckte jag att det var fel version. duh.gif Den var för ny, så nu måste jag söka reda på den som är från 80 eller 90 -talet, (tror jag...?).
Chamomille
Hörru, Sussie, vilken låt var det?
KURT
CITAT (Sussie F-Flower @ 29-11-2008, 17:25) *
Tack Kurt och Azur för era svar!

Fildelningsprotokoll...??? dunno.gif confused.gif blush.gif Känner jag tyvärr inte till vad det är för något...
(man får väl skämmas för att man inte begriper nånting...)

Jag gjorde i alla fall den där kontrollen. Tack för det tipset Kurt! Visste inte att det fanns en sådan som man kunde göra.
Jag kunde ta emot 14,91 Mbit/sek, och skicka 0,87 Mbit/sek.
Det stod att det var "bra" med ett 24 Mbit ADSL.

Filmen är i alla fall nedladdad. Lämnade datorn igång när jag gick och lade mig.
Tyvärr så upptäckte jag att det var fel version. duh.gif Den var för ny, så nu måste jag söka reda på den som är från 80 eller 90 -talet, (tror jag...?).

Om du bara laddar ner en fil i din webbrowser, så beror hastigheten bara på din egen uppkoppling och uppkopplingen på servern där filen ligger. Om du i stället laddar ner en fil som en torrent (t x via Piratebay) så beror nedladdningshastigheten på många andra faktorer, främst hur många andra som just då laddar ner (och upp) samma fil.
henriks
Det enda jag vet om bredbandsbolaget är att det tog TVÅ ÅR att bli av med dem efter att de köpt upp och lagt ner Bostream som vi (mitt dåvarande företag) var kund i. Eftersom bredbandsbolaget avslutade den tjänst som vi hade hos bostream och erbjöd oss en annan, sämre variant, valde vi att byta leverantör i samband med teknikbytet. Vi löste inte ens ut modemet på posten som de skickade, ändå tog det TVÅ ÅR innan de erkände att de faktiskt inte klarat av att leverera det som vi hade avtal med bostream om. Först efter att vi vänt på processen och stämt dem för avtalsbrott gick de med på att det inte var vi, utan de som sagt upp avtalet genom att ändra på villkoren.

Jag behöver väl knappast säga att bredbandsbolaget är den absolut sista leverantör jag skulle välja, jag skulle tom ta mig en allvarlig funderare på om jag inte skulle flytta om det inte fanns något annat alternativ. (vilket det som tur är gör)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon