mogge92
Hejsan alla odlaiter! Nu för nån/några veckor sen då jag återvände till forumet efter ett längre uppehåll så märkte jag en sak; Odla chatten är helt tom! Har kollat in där lite då och då, olika tider för att kolla om det finns några pratsugna, men det är i princip alltid tomt. Nån annan som märkt samma sak? confused.gif
Vänliga hälsningar Mogge smile.gif
HelenJ
CITAT (mogge92 @ 29-11-2008, 20:24) *
Hejsan alla odlaiter! Nu för nån/några veckor sen då jag återvände till forumet efter ett längre uppehåll så märkte jag en sak; Odla chatten är helt tom! Har kollat in där lite då och då, olika tider för att kolla om det finns några pratsugna, men det är i princip alltid tomt. Nån annan som märkt samma sak? confused.gif

Mogge - kan det bero på dig? Eftersom du varit borta har ingen annan heller velat chatta? dunno.gif giggle.gif

Det är betydligt tommare nu än förr - och ofta när folk är inloggade sitter de ändå inte på plats vid datorn (eller möjligtvis har de lite privat konversation). Jag har tröttnat och loggar bara in nån gång då och då för att kolla om det fortfarande är lika illa - och för det mesta är det det crying.gif -cry-.gif

Snälla alla glada roliga trevliga chattare - kom tillbaka! help.gif
Alba
Jag har inte märkt någon skillnad.
Vissa tider på dagen är det ju lugnt men så har det alltid varit.

Och du Mogge....glöm inte säga något när du kommer in i chatten..........sist jag såg dig var du alldeles tyst.
mogge92
Ojsan, jo nästa gång ska jag inte vara så tyst flirting.gif
Det är väl bara till att hoppas att mankommer in i chatten när det faktiskt är lite folk inne =)
blomkronan
Jag har fel på min Java på datorn... -cry-.gif jag har försökt lada upp ny java flera ggr men jag får den inte att fungera... på sonens dator funkar det så en gång har jag varit i chaten och då var det "skit" snack giggle.gif
Det var kul, men varje gång jag loggar in på sonens dator för att gå till chaten finns ingen där... unsure.gif
blomkronan
CITAT (blomkronan @ 29-11-2008, 20:44) *
Jag har fel på min Java på datorn... -cry-.gif jag har försökt lada upp ny java flera ggr men jag får den inte att fungera... på sonens dator funkar det så en gång har jag varit i chaten och då var det "skit" snack giggle.gif
Det var kul, men varje gång jag loggar in på sonens dator för att gå till chaten finns ingen där... unsure.gif

Jag prova att gå till chaten... Det funka på min dator yahoo.gif

Men det var ingen där rolleyes.gif
HelenJ
CITAT (blomkronan @ 29-11-2008, 20:44) *
på sonens dator funkar det så en gång har jag varit i chaten och då var det "skit" snack giggle.gif

Det var enda kvällen den veckan som det överhuvud taget var folk på chatten så då får man ta även lite "skitsnack"... (ämnet var mulltoaletter kontra utedass/potta under sängen) flirting.gif

Det har varit en del problem med chatten under hösten, folk har blivit utslängda och inte kunnat logga in igen. Kanske har det med det att göra?

Det enda jag kan tänka mig annars är att alla helt plötsligt blivit nyförälskade och därför inte har tid (eller lust) att chatta längre på kvällarna. Jag får väl ut och leta upp nån jag också naughty.gif
Myosotis
Testade för första gången häromdagen. Det var kul, men sen åkte jag ut och kom inte in igen. Efter det har det alltid varit tomt, så jag har inte brytt mig om det. Om man skulle börja chatta på allvar skulle man nog tillbringar ännu mer tid framför datorn...
Wilmer
Hehe, skyldig till "skit snacket", men nu är jag tyst om det tummenupp.gif Jag åker ständigt ur chaten, sedan kommer jag inte in för jag redan är "inloggad" osv osv, tillslut tröttnar även jag tyvärr. Men jag brukar försöka då och då. Kanske fler tröttnat av samma orsak?
Alphaville
CITAT (mogge92 @ 29-11-2008, 20:24) *

Hejsan mogge!

Såg dig inne för några dagar sedan men missade dig. När jag kom in var det tomt.
Flera kvällar har det varit helt tyst... unsure.gif
Ciczi
Jag kommer heller inte in på chatten längre... Det tycker jag e trist

Ciczi
renate
Jag har inte varit där på länge men kan kika in där och kollar om det är någon där.Jag tycker odla forumet har blivit sämre rent tekniskt,oftast segt som bara dän tex i kväll.Reklamblibbandet till höger och överst,man får står ut med mycket.Men det är ja odlaiter man vill prata med och läser inläggen här.jag återkommer efter chatten.
Pia L
Jag har inte varit där på över ett år och vet inte om det fungerar från den här datorn, men det är inget som jag funderar över.
jag tycker att själva forumet räcker.
HelenJ
Ja, ikväll funkar den iaf! Så mycket folk som ikväll har där inte varit på månader tror jag. Tack mogge för att du fick folk att vakna till! thanks.gif
blomkronan
Till och med jag kom in... giggle.gif på "min" dator nu behöver jag inte sonens längre...
HelenN
Jag var nyss inne i chatten...och där var bara en person...Cathis.....som ihärdigt hängde kvar alldeles ensam. Jag är inne på chatten dagligen i perioder o sen så är jag inte där på flera veckor ibland. Nu måste jag ju tillägga att jag delar dator med dottern varannan vecka=inget besök på kvällstid för då är datorn upptagen. Men jag gillar chatten och jag kommer vara en trogen chattare, men ibland har man ju ett liv osså att ta hand om giggle.gif
Red Top
I början när jag blev odlait försökte jag ofta komma in på chatten, men lyckades aldrig. Det blev "time out" hela tiden, så sen gav jag upp, och har inte försökt ens sedan slutet av juni. Nu vet jag inte riktigt hur jag skulle hinna. Det är så mycket på själva forumet. biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (Wilmer @ 29-11-2008, 21:15) *
Hehe, skyldig till "skit snacket", men nu är jag tyst om det tummenupp.gif Jag åker ständigt ur chaten, sedan kommer jag inte in för jag redan är "inloggad" osv osv, tillslut tröttnar även jag tyvärr. Men jag brukar försöka då och då. Kanske fler tröttnat av samma orsak?

samma anledningn? pottprat? haha

Näe Mogge i nietiden är vi alltid på chatten varje dag faktiskt, järngänget.
Framåt halv elva tunnar det ur, sen sitter bara nattsuddarna kvar..
mogge92
CITAT (Farbror Blå @ 30-11-2008, 00:42) *
samma anledningn? pottprat? haha

Näe Mogge i nietiden är vi alltid på chatten varje dag faktiskt, järngänget.
Framåt halv elva tunnar det ur, sen sitter bara nattsuddarna kvar..

Ah, farbror Blå. Det var ett tag sedan! Då ska jag börja komma in vid 9 tiden då.
Kul att så många kom in ikväll iallafall och var lite sociala! smile.gif
MariaS
Jag brukar kika in på chatten lite då och då. Har varit skapligt med folk och kul konversationer varje gång. Men jag brukar gå in mellan 22-23 på kvällarna då...
Alphaville
Synd att jag är så trött på kvällarna, missar säkert mycket roligt d010.gif
MariaS
CITAT (Alphaville @ 30-11-2008, 10:31) *
Synd att jag är så trött på kvällarna, missar säkert mycket roligt d010.gif

Jodu... För inte så länge sen såg jag nog rätt dum ut när jag kom in i en diskussion där det om Farbror blå stod: Allt pryder en man Nästa kommentar var att: Då får du väl köpa ett hundhalsband ?! wacko.gif
Kan ju för säkerhets skull tillägga att samtalsämnet var tillverkning av läderhalband med pärlprydnader.... Men det tog en stund innan jag kom på detta...

Så visst kommer jag att fortsätta titta in på kvällarna
Alba
Alla ni som har problem med chatten........har ni PM:at till forumansvariga? Det kan ju vara något som de kan fixa.

Vi kanske ska stämma träff i chatten....bestämma en viss dag och ett visst klockslag.......men då kanske chatten brakar ihop helt av alla glada pratare.

MariaS
CITAT (Alba @ 30-11-2008, 10:43) *
Alla ni som har problem med chatten........har ni PM:at till forumansvariga? Det kan ju vara något som de kan fixa.

Vi kanske ska stämma träff i chatten....bestämma en viss dag och ett visst klockslag.......men då kanske chatten brakar ihop helt av alla glada pratare.

rotfl.gif det vore ngt. När kör vi?...
Gillan
Tur att man ibland läser en gång extra innan man skriver blush.gif . Jag läste om "skitprat" på chatten och kunde för mitt liv inte förstå vad som menades med det!! Skitprat!! Inte sjutton är det väl skitprat som avhandlas på chatten? Och det var ju inte det som menades heller giggle.gif

Och Näääe, inte är chatten död inte, det gäller bara att vara där vid rätt tid tummenupp.gif .....................och chatten är den bästa medecinen mot allt ont, både fysiskt och psykiskt. Aldrig att man skrattar så gott annars som man gör där..........kram på er chattvänner smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
Irene_L
Precis....chatten är en toppenmedicin!! tummenupp.gif Där får man ofta skratta!!
Kramis alla goa chattvänner! smiley_small_hug.gif
*Ulrica*
Hm... jag har aldrig provat chatten men efter att ha läst detta blev jag lite nyfiken...

vet inte om jag vågar... shy.gif
kanske inte ens kan komma in, vad vet jag?
Monaxe
Chatten är helt underbar, man får många goda råd och många skarattanfall, men visst går det upp och ned med närvaron. Jag har inte riktigt haft tid eller ork att vara där på kvällarna, men det kan väl ändras!
*Ulrica*
Någon som vet hur det fungerar med Java och chatten om man har Firefox?
blomkronan
CITAT (Gillan @ 30-11-2008, 13:19) *
Tur att man ibland läser en gång extra innan man skriver blush.gif . Jag läste om "skitprat" på chatten och kunde för mitt liv inte förstå vad som menades med det!! Skitprat!! Inte sjutton är det väl skitprat som avhandlas på chatten? Och det var ju inte det som menades heller

"skitsnacket" handlade om utedass och mulltoa... Vi hade kul...a0a.gif
Gillan
CITAT (blomkronan @ 30-11-2008, 23:57) *
"skitsnacket" handlade om utedass och mulltoa... Vi hade kul... a0a.gif

Jo, jag begrep ju det efter ett tag giggle.gif

CITAT (*Ulrica* @ 30-11-2008, 14:09) *
Hm... jag har aldrig provat chatten men efter att ha läst detta blev jag lite nyfiken...

vet inte om jag vågar... shy.gif
kanske inte ens kan komma in, vad vet jag?

Klart du vågar Ulrica tummenupp.gif ......................vi är inte ett dugg farliga, vi har bara kul...........kom igen nu och kika in smiley_small_hug.gif

Hur det fungerar med Firefox vet jag däremot inte, men det kanske nån annan vet
Pia L
Jag har firefox och det fungerar tydligen härifrån, jag loggade in uoch ut igen då jag såg att det fungerade
Calypso_bulbosa
Sitter mol allena i chatten nu... ninja.gif
Kom igen nu,alla snacksaliga!!! laugh.gif
Farbror Blå
Den lever, så det så!
Irene_L
japp..nu är jag där..hihi
ylvahi
Jag med
HelenJ
Men om man ska upp 5 på morgonen kan man inte sitta och vänta på att folk dyker upp i chatten framåt 23-tiden... Då har jag (förhoppningsvis) sovit länge redan.

Saknar er!
Motti
Märkligt det där med Chatten !det är ju bara Elle och jag (Motti )som brukar va där confused.gif en del loggar in men loggar ut lika snabbt,ja va då Elle och jag har riktigt trevligt när vi chattar,men det är ju dubbelt så kul om andra hittar dit också,det handlar väl om engagemang vet jag !vad jag lärt mig så är chatten livligast vid 22 tiden och fram till 00,00.Man måste ju va där om man ska chatta !eller ?Elle tycker nog som jag att det är kul om det är många där ,har loggat in tre gånger i kväll !inte en kotte där confused.gif Ja inte vet ja !kanske alla är på semester. unsure.gif Men som skat man måste ju logga in om man vill "prata".Sen är det helt klart att det finns dom som snackar om saker som det inte ska snackas om på Odla.
Kajsa i Arvika
Kikade in en sväng och konstaterade att chatten hade bytt utseende sedan jag var där senast.. verkar ju va lite kul.. tummenupp.gif
Alba
Jag var ju tvungen in och kolla. Jag har inte varit inne på ett tag.
Under sem. har man andra rutiner och då stämmer de inte alltid med det vanliga 10 pladdrandet.........10 på f.m alltså. giggle.gif de tider ni andra verkar vara inne är ju sovtider......eller......kanske jag måste titta in någon kväll om jag har båda ögonen öppna.
Japp nu ser det annorlunda ut....kul med lite förändringar.

Jag hoppas det blir fart på chatten till hösten.
aanderss
de är väll folk där på kvällarna vid 21 tiden
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon