Anette på Solbakken
Gräll eller färggrann, tänkte bara att det skulle var en bild med mycket mycket färg i december. Rabatten är redan förändrad.

Nästa års decemberbild är raka motsatsen. idag postar jag cd:n med bilderna till labbet!

renate
Åh vilken ljuvligt sommarbild.
octachoron
En väldigt vacker och färggrann rabatt!
Vilka plantor finns i den?
Jag tyckte mig känna igen blå bolltistel och vallmo?
Anette på Solbakken

Visst octachoron är det både bolltistel och vallmo som syns. vallmon utblommad, men jag gillar frökapslarna, så de får stå kvar.
Annat som syns är en hög penstemon 'Mystica', skrällrosa flox, "vanlig" blå strandveronika, dagöga, en studentnejlika anas, i grönt en kaprifol, överblommad malva och gullris.
Gullriset har flyttats bort. malvorna rensas bort. Penstemonen är för stor, den har jag delat. Floxen för skrikig. den finns kvar mn till våren så...
Krolliljan
Oh så vackert. 000.gif
Så glad jag blir laugh.gif . ( och längtar till sommaren)
octachoron
Tack för identifieringen.
Jag håller utkik efter alla blå perenner som jag ser på bilder eller i verkligheten för att hitta passande sällskap till rosor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon