Full version: Lucka 2
Kajsa

Irma, Balsgårdsros, svensk ros av Ulrika Carlsson-Nilsson 2001

Blir 2 - 3 m, doftar gott, får stora taggar, zon 5 ros, har aldrig frusit ner här. Blommorna är jättestora, laxrosa och sååå vackra.
Har lyckats sticklingsföröka denna två ggr och jag är annars inte så duktig på sånt, men ibland så...

Denna ros som julklapp kan bara bli till glädje
svennis
Snyggt! bravo.gif
Jag skall skriva till Ulrica
Nu är vi igång biggrin.gif
Mimika! Irma är också taggig, säkert bra mot Rådjur o ovälkomna grannar
Vem öppnar Lucka 3 smile.gif
Ezereht
mmmm jag gillar Irma biggrin.gif Den är så söt med sina tätt packade blad i fyra delar. Gossig. Synd dom är så taggiga.
Har du nån Irma-baby Svennis?

Jag har någon liten funderinga vad man skulle kunna ha nån lucka, hihi, det här var ganska kul. a0a.gif
Stenis
Vilken goding! Såå vacker! Doftar den också? Jag blir lite fundersam angående härdighet. Knud på Rosenposten skriver zon 2 på Irma. Kan han ha så fel confused.gif
Att den är taggig gör inget, då få den kanske få vara i fred för råodjuren ranting.gif
Mycket trevlig serie, den här. Fick plötsligt ide till en svenskrosrabatt - är det någon som säljer sticklingar till dessa vackra damer eller vill byta, vill så gärna ha dem help.gif
Mimika
Den kommer jag snart ha! Vilket fluff!!!
AnnammA
CITAT (Stenis @ 02-12-2008, 20:36) *
Vilken goding! Såå vacker! Doftar den också? Jag blir lite fundersam angående härdighet. Knud på Rosenposten skriver zon 2 på Irma. Kan han ha så fel confused.gif
Att den är taggig gör inget, då få den kanske få vara i fred för råodjuren ranting.gif
Mycket trevlig serie, den här. Fick plötsligt ide till en svenskrosrabatt - är det någon som säljer sticklingar till dessa vackra damer eller vill byta, vill så gärna ha dem help.gif

Jag lyckades med att sticka "Irma" i somras, men jag vet inte riktigt om det finns ngn stickling kvar. Vi får se till våren, efter övervintringen.
Thé
Åh, nu längtar jag ännu mer till våren! Två stycken nyplanterade Irma står och bidar sin tid i trädgården. Sååå spännande!
Kajsa
Rosenposten har fel om härdigheten, zon 5 skriver nya upplagan av LÅG ! Alla de fyra Balsgårdsrosorna har som " pappa " en Kanadaros L 83 som gör att dom blir mer köldtåliga, Irma har Friesia som " mamma "
Irma doftar medelstarkt och sött.
Stenis
Pust, tack Kajsa. Det svaret hoppades jag på smiley_small_hug.gif
Önskelistan börjar bra här!
AnnA - håller alla tummar och tår att dina sticklingar tar sig yes.gif
renate
CITAT (AnnammA @ 03-12-2008, 08:27) *
Jag lyckades med att sticka "Irma" i somras, men jag vet inte riktigt om det finns ngn stickling kvar. Vi får se till våren, efter övervintringen.

Minns jag fel att jag tingat en Irmastickling från dig till våren?eller fick jag den redan?minnet är kort.ska titta efter i anteckningar eller växthuset där sticklingar står nu.Så spännande med denna lucktråd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon