malin72
duh.gif jo nu är det helförvirrat där ute..gick runt och kikade nu efter att snön varit borta ett tag och ser att någon anemone är på väg att ska blomma ohmy.gif hur ska detta sluta..vad kommer jag ha kvar i vår om det blommar nu -cry-.gif vi får väl snart se vilka det är finns några olika att välja på här men.... snacka om att fatta fel

år-2008 1722.jpg

Netha
Jesses! ohmy.gif och vi har halvmeter snö.
renate
Har inte titta vad som blommar förmodligen inte så mycket,idag är det snöslask här var inte i trädgården.snödropparna visar lite grönt men jag hoppas inte de kommer upp nu,det är vinter nu.
Alexander-VG-zon3
i trädgården blommar violer,primula och forsythia . en och annan blomma nu äventyrar inte vårens huvudblomning .
Myosotis
Forsythia!! Lägg av!!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 02-12-2008, 22:21) *
Forsythia!! Lägg av!!

japp ! forsythian blommade hos mig när jag var nere i skåne i helgen ( dock i ett skyddat söderläge ) .

samma sak hände förra året fast då redan i nov(eller om det var förra igen) . har dock inga bilder på det nu . men har från förra gången som jag kan visa .

kolla länk
http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052tqdrWv

datum : nov 28, 2006 ( kollar du längst ner på sidan så ser du i en ruta när bilden togs )

Myosotis
Ja det var häftigt.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 02-12-2008, 22:41) *
Ja det var häftigt.

fast det brukar aldrig bli mer än 5blommor som slår ut , resten kommer sen i normal tid i feb-april .

även en del rosor hade fullt utslagna blommor och massor av knoppar . härligt att se lite sommar som håller sig kvar ! som denna till exempel

http://www.pixbox.se/pic_show_id24984533.html
Heda
Hos mig blommar det, men det är en Julros som blommat sedan i juli. Nu är den mycket finare än i somras. Jag flyttade den i våras till en härlig sval plats med fet lerjord. Den var ganska ledsen där den stod, tror att det varit en "gå bort blomma" som damen satt ner i första bästa jordplätt. Söderläge, snustorrt.

Nu blommar den med massor av kritvita blommor och har många knoppar kvar! De andra Julrosorna har knopparna nere vid backen fortfarande, så de blommar nog inte före mars-april. Det är så härligt att komma runt schersminen och se den stå där alldeles lycklig och blommande!! wub.gif

Måste ta bild på den i eftermiddag!

//Heda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon