Full version: Lucka 3
Ezereht
Har lånat lite bilder på Quadra, en kanadaros som gärna klättrar. Blomqvist i Finland ( http://www.blomqvistplantskola.com ) har den, och jag är mighty intresserad av att beställa en nästa sesong. Fast den verkar växa långsamt, men det kanske man kan ta om den remonterar en aning och är frisk i övrigt. Doftar lite, som många andra kanadarosor. Man får väl kanske ha en Irma bredvid för doften skull wink.gif

En bild från alltomträdgård, Anna.

Oche n bild från www.davesgarden.com
AnnammA
Underbar färg! wub.gif
Kajsa
Planterade en Quadra i våras så den är ännu liten. En Kanadaros från 1981, Explorer serien, zon 5 - 6

Här mina enda bilder av rosen

Har satt en ny vit klematis ihop med Quadra, Maria Cornelia, hoppas dom ska växa fint ihop med åren.
Ezereht
Kajsa, tycker du att den har remonterat bra? Eller har den bara blommat med ett flor hos dig? Har den varit frisk?
Kajsa
Den blommade om och var nog mest frisk, jag var bara lite sur över mitt klena ex från Flora Linnea, vi får väl se om den får lite fler grenar nästa sommar. Annars är ju styrkan med Kanadarosorna att dom remonterar och tål så mycket kyla, då är väl inte doften hela världen tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon