Hej
Någon som provat Topo Stop E250 elektronisk råttskrämma ? Era erfarenheter ?
Mvh Tepa
Eftersom försäkringsbolag och skadjursbekämpningsföretag aldrig använder eller rekommenderar elektroniska avskräckare, så tror jag att deras ev effekt är mycket tillfällig. Mekaniska fällor, eller korrekt utplacerat gift, är det som fungerar bäst.
Hej Kurt
Så du tror inte på elektroniska fällor ? Tyvärr så har vi en mus modell större därhemma. Riggade en råttfälla modell större och den åt ostbiten inatt utan att råttfällan small ihop. Gift vill jag inte sätta, vill inte ha döda råttkadaver i väggarna. Nu läste jag på nätet om Topo Stop, säljaren lämnar två års återköpsgaranti om man inte är nöjd, så det borde ju funka ? Vi har en liten elektronisk, som tydligen inte fungerar på stora råttor. Har inte sett en enda mus på golvena sen vi köpte den för fyra-fem år sen. Tills nu, när den stora råttan kom. Den fällan vi har avger ljud längs elledningarna. Denhär nya topo-stoppen har ultraljud, och sägs vara effektiv. Eller...? Förresten, detta är väl inte reklam...?
Hälsn Tepa
Om fällan inte slog ihop så är det ju något fel på den, de nyare fällorna i plast är mycket enkla att hantera och fungerar mycket bra.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=155041
Hej
Jag tror snarare att råttan var så smart att den undvek att trycka ner den där plattan, vilket gör att pinnen som håller upp fällan lossnar ur hålet och fällan smäller ihop. Petar jag ner plattan med en sax så smäller det. Dom är ju smarta dom rackarna. Vet inte hur dom lyckas med det, men kanske råttan såg sin komis ligga där för en vecka sen. Har faktiskt fått en råtta i den där fällan, av metall. Nog funkar den.
Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.