|
Eva-Helene
03-12-2008, 17:52
Lyssna så förstår ni (kanske) varför...det tar ca 10 minuter innan rätt program börjar och det är den allra första låten. http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/prog...sp?ProgramID=65
Skryter inte alla om sina barn? Måste man ju...
Men vilken är det man ska lyssna på? Inget startar av sig självt. Eller gör jag nåt fel?
Myosotis
03-12-2008, 18:44
Det är klart att man får! Men du Eva-Helene, jag förstår inte heller vilket program jag ska klicka på...
CITAT (Eva-Helene @ 03-12-2008, 17:52)  Lyssna så förstår ni (kanske) varför...det tar ca 10 minuter innan rätt program börjar och det är den allra första låten. http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/prog...sp?ProgramID=65Kan det vara 12 - 12.30 Hon e min?
Eva-Helene
03-12-2008, 19:29
OJ  Kollade inte hur det blev när man klickade på länken... Det är tiden 17.00-17.30 som ni ska klicka på och sedan lyssna
aanderss
03-12-2008, 20:18
klart man få de
Makalösa Jannar? Lyssnade vi på rätt låt?
Isf blev de populära hos min son!
Klart du får skryta.  Kul med bara Jannar ....
Eva-Helene
03-12-2008, 21:18
Inte Jannarna - grabben innan, med jullåten...DET är pojken min det!
Aha, förstår att du är stolt
Aqvakul
03-12-2008, 21:32
Alla föräldrar borde få vara riktigt stolta över sina barn!
Duktig pojke du har! Här hemma har tondövheten brett ut sig i generationer Det är klar man få skryta om sina ungar! Jag ”skroderar” dagligen över mina vackra, kloka och flitiga flickor men musikaliska är de inte. /Anki
olublanseflor
03-12-2008, 22:15
Min son är örlogskapten i Flottan, Karlskrona, och fartygschef på korvetten Stockholm, som troligen ska patrullera utanför Somalias kust till våren. Han har sett fram mot ett sådant uppdrag länge.
CITAT (Eva-Helene @ 03-12-2008, 21:18)  Inte Jannarna - grabben innan, med jullåten...DET är pojken min det! Oj! Då får jag gå in och lyssna igen.  Duktig pojk du har. Klart du ska vara stolt.  Minns när dotterns band var på teve ... jag växte två meter på stubinen.
Eva-Helene
03-12-2008, 22:42
CITAT (olublanseflor @ 03-12-2008, 22:15)  Min son är örlogskapten i Flottan, Karlskrona, och fartygschef på korvetten Stockholm, som troligen ska patrullera utanför Somalias kust till våren. Han har sett fram mot ett sådant uppdrag länge. Förstår att du är stolt! Lite orolig också, kan jag tänka mig.
Visst får man skryta över sina barn och även barnbarnen, vi kan nog hantera det rätt. Det finns så mycket ledsamheter så tag fram så mycket positivt man kan.
Självklart SKA man vara stolt och skryta över sina barn. Vad vore de annars värda...
Att vara glad, stolt och uttrycka det i ord, bör höra till föräldraskapet. Allt hålla igen på beröm till förmån för jantelagen, tycker jag är tragiskt.
Eva i Höga
04-12-2008, 09:46
Visst ska man skryta över sin barn! Det är det bästa vi kan skryta med och när de är duktiga är det ju en bekräftelse på att vi har lyckats.
Jätte duktig pojke du har.Visst får man skryta.Min dotter är också duktig på att sjunga,kom tvåa i en sångtävling. Kan inte begripa hur hon fått den talangen ifrån, själv är man ju helt tondöv.
Jag lyckades tyvärr inte att öppna så att jag kunde lyssna  men visst blir man stolt då barnen lyckas. Min minsting började dansa för 10 år sedan, Tony Irving som var hans privattränare sa då att han var den mest taktlösa av alla sina elever, idag är han rankad 4.a i sverige, inte dåligt för en taktlös ungdom.
Myosotis
04-12-2008, 11:08
Min uppkoppling fixar nog inte det här, jag har hittils inte heller lyckats. Men jag ger inte upp så lätt!
Håller med alla tidigare talare. Skryter vilt och brett över mina barns framgångar, och mitt underbara barnbarns "hyss" Framför allt skryter jag så "dom hör det"...Då blir det bäst
Aqvakul
05-12-2008, 23:03
CITAT (pejori @ 05-12-2008, 23:01)  Skryter vilt och brett över mina barns framgångar, och mitt underbara barnbarns "hyss" Framför allt skryter jag så "dom hör det"...Då blir det bäst  Precis!
Klart man måste få skryta över sina barn, barnbarn, make, maka, syster, bror.........vem som helst som man är stolt över. Till och med sig själv om man nu skulle vilja det  ....................Jantelag? .........................sånt larv Duktig son Eva-Helen Ni kan få kika på nån jag är stolt över också om ni vill http://www.dhdesign.dinstudio.se/news_1.html
Eva-Helene
06-12-2008, 12:40
Åh så snygga konstverk, Gillan! Den konstnären har du anledning att vara stolt över!
Jag är stolt över minstingen också! Han spelar fiol. Förra helgen spelade han på en julmässa tillsammans med ett gäng andra musikskole-barn, efteråt klagade han på att dom fick spela "för enkla låtar!" Ännu stoltare är jag över att han gick ut 5:an i juni och i augusti började han 7:an! Det går galant för honom i skolan och i matten har han fått börja med matteboken för 8:e klass!!!
Och självklart så är jagstolt över mina två andra barn också! Stolt över den äldste som har fått jobb och att han är en skicklig fordonselektriker! Stolt över dottern som klarar av det hårda studietempot i den gymnasielinje hon går och att hon är en så ödmjuk och omtänksam människa!
Irene_L
06-12-2008, 12:49
Duktiga barn ni har Eva-Helen och Gillan!  Och även alla ni andra Jag är såå stolt över mina söner och att jag och min man har lyckats fixa till såna underverk!
Klar man får skryta om sina barn
Elisabeth-Västkustkolonisten
06-12-2008, 13:05
Det är klart att man får skryta om sina barn, och barnbarn också. Det gör vi mammor ju allihopa eller?
Min Sambo och jag har 6 barn sammanlagd och "bara" 13 barnbarn. Då blir det mycket skryt
Elisabeth
Nästa vecka ska mitt ena barnbarn sjunga i kör med Helene Sjöholm, barnbarnet ska även sjunga solo  då ska mormor vara stolt
*Ulrica*
06-12-2008, 13:21
Får man skryta om sin mamma också? Jag är så stolt över att hon har vågat ge uttryck för sin konstnärliga ådra. Hon har tillockmed varit med på några lokala utställningar! När vi tre syskon var små sydde och stickade hon jämt men det var ju inte riktigt samma sak - nu provar hon ständigt nya material och tekniker. Och framför allt - har roligt! Jag har gjort en hemsida till henne där hon kan visa upp sina alster utan att släpa med sig dem överallt: www.ingvor.se
Aqvakul
06-12-2008, 13:44
CITAT (*Ulrica* @ 06-12-2008, 13:21)  Får man skryta om sin mamma också? Jag är så stolt över att hon har vågat ge uttryck för sin konstnärliga ådra. Hon har tillockmed varit med på några lokala utställningar! När vi tre syskon var små sydde och stickade hon jämt men det var ju inte riktigt samma sak - nu provar hon ständigt nya material och tekniker. Och framför allt - har roligt! Jag har gjort en hemsida till henne där hon kan visa upp sina alster utan att släpa med sig dem överallt: www.ingvor.seVisst får man skryta om sin mamma! ..och fina saker gör hon också....
ninnisky
06-12-2008, 13:53
Klart att du får skryta om din mamma, *Ulrika* - det är jättefina saker hon gjort och gör och dessutom har hon minst en jätteduktig dotter  till er båda! Jag skryter också vitt och brett om mina duktiga barn- och barnbarn. Fattar ibland inte att vi är släkt... får skylla på min man - han är ganska skärpt
CITAT (Eva-Helene @ 06-12-2008, 12:40)  Åh så snygga konstverk, Gillan! Den konstnären har du anledning att vara stolt över!
Jag är stolt över minstingen också! Han spelar fiol. Förra helgen spelade han på en julmässa tillsammans med ett gäng andra musikskole-barn, efteråt klagade han på att dom fick spela "för enkla låtar!" Ännu stoltare är jag över att han gick ut 5:an i juni och i augusti började han 7:an! Det går galant för honom i skolan och i matten har han fått börja med matteboken för 8:e klass!!!
Och självklart så är jagstolt över mina två andra barn också! Stolt över den äldste som har fått jobb och att han är en skicklig fordonselektriker! Stolt över dottern som klarar av det hårda studietempot i den gymnasielinje hon går och att hon är en så ödmjuk och omtänksam människa! Tack Eva-Helen! Och jaaaa, klart jag är stolt över honom  . Själv kan jag knappt göra en helt vanlig streckgubbe  . Och jag förstår så väl din stolthet över dina musciserande ( säkert felstavat )ungar och dina andra ungar också, man är ju stolt över att de över huvud taget finns till............underverk är vad de är,......precis som Irene och andra med henne säger.............nåt bra har man ju lyckats prestera i alla fall Och du Ulrica! Det där var fint! Du har all anledning att vara stolt över din mamma.........sånt önskar jag att man hörde lite oftare, att man kan vara stolt över sina föräldrar också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|