Irene_L
Jag är så glad att jag har min kudde som jag kan ha bakom ryggen när jag sitter på stolar som inte funkar med min rygg. Det är en Tempur resekudde men den är så bra bakom min rygg eftersom den formar sig så bra och att jag då kan luta mig mot ryggstödet vilket jag annars inte kunde göra. Den är väldigt lätt att ta med sig eftersom man rullar ihop den och lägger ner den i en speciell väska som hör till kudden.

Så här ser kudden ut när den vecklat ut sig:

Sen när man inte ska använda den mer är det bara att rulla ihop den och lägga in den i väskan:

Sen är det bara att dra igen dragkedjan:

Jag är så lycklig att jag hittade den här kudden och att jag kom på att den kunde underlätta för mig i min vardag. Nu går jag aldrig ut utan den om jag vet att jag ska sitta på en stol någon stans.

Visst är det härligt att det finns små saker som gör det lättare för oss!!!

Eva i Höga
När jag går min tidiga morgonpromenader i mörket har jag reflexväxt och pannlampa. Pannlampan är ett jättebra hjälpmedel annars också när man ska jobba med händerna och behöver lysa på sitt arbete, den följer ju med blicken hela tiden.
Lars-Olof Arvids
CITAT (Eva i Höga @ 04-12-2008, 13:46) *
När jag går min tidiga morgonpromenader i mörket har jag reflexväxt och pannlampa. Pannlampan är ett jättebra hjälpmedel annars också när man ska jobba med händerna och behöver lysa på sitt arbete, den följer ju med blicken hela tiden.

Detta är verkligen suveräna grejer så här års! Reflexvästen är helt nödvändig när jag cyklar till och från jobbet, och hur skulle jag fylla på fågelbordet utan pannlampa när jag aldrig är hemma i dagsljus?

Olle
Gillan
CITAT (Irene_L @ 04-12-2008, 13:25) *
Jag är så glad att jag har min kudde som jag kan ha bakom ryggen när jag sitter på stolar som inte funkar med min rygg. Det är en Tempur resekudde men den är så bra bakom min rygg eftersom den formar sig så bra och att jag då kan luta mig mot ryggstödet vilket jag annars inte kunde göra. Den är väldigt lätt att ta med sig eftersom man rullar ihop den och lägger ner den i en speciell väska som hör till kudden.

Så här ser kudden ut när den vecklat ut sig:

Sen när man inte ska använda den mer är det bara att rulla ihop den och lägga in den i väskan:

Sen är det bara att dra igen dragkedjan:

Jag är så lycklig att jag hittade den här kudden och att jag kom på att den kunde underlätta för mig i min vardag. Nu går jag aldrig ut utan den om jag vet att jag ska sitta på en stol någon stans.

Visst är det härligt att det finns små saker som gör det lättare för oss!!!

Jag är sjäv så lyckligt lottad att jag .........................Näe, jag har så ont just nu att jag inte ens har lust att låtsas att jag mår bra, men jag återkommer Irene!
Alba
Mitt absoluta "måste" är också en kudde. Den påminner om Irens. Den är formad som nacken. Utan den skulle jag nog inte stiga upp igen.
Tänk så tur att det finns de som har ideer och sedan tillverkar saker som kan hjälpa oss i vår vardag.
*Ulrica*
Kanske inte ofta jag tänker på dem på det viset för de är så självklara men jag hade inte klarat mej många timmar utan mina linser. Jag ser extremt dåligt och det första jag gör på morgonen är att sätta in linserna. Under min sons första år hade jag dygnet-runtlinser.

Jag har lånat en bild från internet på en TV för att illustrera hur jag ser med och utan linser om jag sitter i soffan och tittar på TV:

Med linser, helt normalt:
[attachment=28011:medlinser.jpg]

Utan linser, ganska suddigt:
[attachment=28013:utanlinser.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon