Forumet är så slö att man bara vill härifrån fort som f..................n.Var och varannan dag händer det numera att det tar flera MINUTER när man klicker på ett inlägg tills rutan kommer upp.Jag är så trött på detta att jag tappar lusten att loggar in här.Nu går jar till AOT Adjö
Irene_L
04-12-2008, 18:10
Ibland tar det väldigt lång tid för mig också innan en ny sida öppnas här på Odla. Då gör jag så här.....Jag har AoT forum i ett annat fönster. Om sidan på Odla aldrig kommer upp så går jag in på Allt omTrädgårds forum...klickar på ett inlägg där och vips har sidan på Odla också öppnat sig. Lite jobbigt sätt men det verkar inte som det blir nån förbättring här!
Jag har också märkt att sidan laddas snabbt om man växlar till en annan sida.....konstigt....men så är det.
Jag växlar ofta mellan de två forum,men i kväll var det bara för mycket,nu går det snabb igen.
Piccante
04-12-2008, 23:48
CITAT (renate @ 04-12-2008, 23:26)

Jag växlar ofta mellan de två forum,men i kväll var det bara för mycket,nu går det snabb igen.
Har du testat med att byta webläsare?
Maggan H
05-12-2008, 08:03
Detta händer mig också från o till, och vad värre är så hänger sig hela webläsaren också flera gånger varje dag! Det är så oerhört frustrerande att behöva öppna aktivitetshantararen varenda gång och stänga på så vis, inget annat sätt funkar. Och det är inte bara i Explorer, det händer även i Firefox.
*Stintan*
05-12-2008, 08:33
CITAT (Maggan H @ 05-12-2008, 08:03)

Detta händer mig också från o till, och vad värre är så hänger sig hela webläsaren också flera gånger varje dag! Det är så oerhört frustrerande att behöva öppna aktivitetshantararen varenda gång och stänga på så vis, inget annat sätt funkar. Och det är inte bara i Explorer, det händer även i Firefox.
Min webläsare hänger sig också precis som du säger dock inte när jag är inne på Odla utan på ett annat forum. Det är skitjobbigt och väldigt störande. Jag har funderat mycket på vad det kan bero på. Någon som har någon idé om vad detta kan bero på?
Christoffer
05-12-2008, 09:08
Samma här. Det tar jättelång tid efter det att man har klickat på något. Jag trodde att
det kanske var något virus eller adaware, och efter att ha ominstallerat datorn (vilket ändå
behövdes göras), så är den lika trög, men bara på odlas sida.
CITAT (Christoffer @ 05-12-2008, 09:08)

Samma här. Det tar jättelång tid efter det att man har klickat på något. Jag trodde att
det kanske var något virus eller adaware, och efter att ha ominstallerat datorn (vilket ändå
behövdes göras), så är den lika trög, men bara på odlas sida.
Det är bara på odla jag har problem,det tar ca 50sek att byta till en annan sida eller klicka upp ett inlägg.Jag ska kollar om det går snabbare om jag har ett annat forum öppet samtidigt.Så här är det inte roligt att går in här.
Det här känns inte som om det vore en nyhet precis

...................men vi kanske inte ens pratar om samma sak

...........rätta mig gärna om jag har fel
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279&hl=
jonatan
06-12-2008, 22:22
jag har inte upplevt att det går segt... jag kör med senaste firefox men efter ha läst denna tråden så testade jag med explorer och det går inte segt då heller...
ibland har jag märkt att när jag trycker på nått på odla så börjar den ladda och sen typ låser sig men då trycker jag bara på updatera-knappen uppe vid framåt&bakåt knappen och då ploppar sidan upp direkt...
ni som har problem har ni uppdaterat era webläsare ? det kan ju bero på det kanske ?
Idag går det som smort,uppdatera webbläsare?hur gör man det????????jag rensade coockies idag.Har explorer och tänker inte byta.
Lady Hamilton
07-12-2008, 17:46
Jag vill inte heller byta webbläsare

........men så fick jag reda på att man inte måste BYTA utan kunde använda dem paparellt

....efter det så har jag firefox installerat på datorn så jag kan använda den när jag VILL. Men jag använder mig oftast av IE eftersom jag trivs bäst med den och för att jag som tur är inte drabbas att denna "seghet" som många av er andra gör
Piccante
07-12-2008, 18:14
Vilken webläsare man använder är ju mkt en vanesak. Jag tyckte det var kul med nya IE 7, nåt... på min nya dator men när jag hade använt den en vecka så märkte jag vilken problemmagnet den eg är full med buggar + att den har kopierat allt bra från firefox.
Lars-Olof Arvids
08-12-2008, 13:14
Nu är det inte bara urtrögt längre. På min jobbdator släcks internet ner så fort jag öppnar en tråd!

Bara på Odla, såvitt jag har sett än...
Olle
Om jag märker att det är trögt så öppnar jag ett till fönster med odla och den går mycket snabbare!
Solstorm
08-12-2008, 18:31
Här har det faktiskt fungerat bra i mer än en vecka nu. Jag har inte bytt webläsare eller tömt cookies eller något annat. Helt plötsligt så fungerar det riktigt. Så vi ska ju inte behöva tro att det är våra datorer eller webläsare det beror på. Får väl se hur länge det varar, ta i trä.
Undra vad som händer, egentligen?
I går så drabbades jag plötsligt av den där stooora segheten som ni skriver om. Upp till 1 minut tog det att uppdatera sidan.
Det spelade ingen roll att jag startade om PC:n som är en månad gammal, har Vista och Explorer 7 samt rensade bort temp och cookis. Uppkopplingen är 100 Mbit fiber.
Efter en hel dags seeeghet så installerade jag Firefox och där går det som smort utan att jag har tagit bort någon reklam eller gjort några andra anpassningar.
Jag tycker mig märka att det faktiskt går långsammare på andra sidor än Odlas om jag kör IE även om Odla står i en klass för sig.
Jag provade IE nu på morgonen igen men det var samma tröghet. Det är väl bara att vänja sig vid en ny webbläsare och tack och lov kunde man få över sina favoriter till den nya.
/Anki
Rosmarin
10-12-2008, 09:54
Jag har hittills inte haft problem med detta på odla. Peppar peppar!!! Min dator är en Windows XP och vi har 1giga RAM minne. Vad har ni andra för RAM kapacitet? Detta kan ha betydelse.
jonatan
10-12-2008, 11:12
CITAT (renate @ 07-12-2008, 16:43)

Idag går det som smort,uppdatera webbläsare?hur gör man det????????jag rensade coockies idag.Har explorer och tänker inte byta.
det är nog som markus säger att har man vant sig vid nått så är det svårt att byta... jag känner många som vägrar testa nått annat utan dom kör med explorer och precis som dig renate vägrar att byta...

MEN... det är ju känt och har varit i ganska så många år att explorer är ett av dom trögaste webläsarna... i tester så vinner opera, firefox och safari över explorer... själv kör jag med firefox och har gjort det dom senaste 7 åren (minst) och firefox blr bara bättre och bättre tycker jag... även apples webläsare safari har blivit riktigt bra och är snabb som sjutton...
http://www.apple.com/safari/men om du nu inte vill byta så öppna explorer... leta efter "verktyg" och under där ska det finnas nått som heter "windows update" sen är det bara att följa anvisningarna...
lycka till...
//jonatan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.