Thé
Jag fick rosor idag med posten och det har kommit två Baron J.B. Gonella. Jag tycker bara att jag har plats till en (som jag trodde att jag hade beställt). De kan ju bli ganska stora, det står 1,5 hög och 1,2 meter bred i LÅG. Vad händer om jag sätter båda tätt tillsammans? Jag har 140 cm mellan rosorna i raden eftersom jag vill kunna sätta andra blommor och kanske ta mig fram i rabatten, men det blir nog ganska trångt om jag ska klämma in två stycken baroner...

Några tips?
Kajsa
Ser i LÅG att dom kan bli breda så två ihop är nog inge bra, i zon 1 blir den säkert stor. Har du inte plats någon annanstans i trädgården, eller ingen rosvän som kan köpa rosen ? Ska det planteras rosor nu får man bo i snäll zon.
Thé
Precis som jag misstänkte ranting.gif

Nej, jag känner inte direkt någon som kan tänkas vilja ha den...och jag har inte plats med två. no.gif

Jag får höra med mor om någon på hennes jobb är intresserad. Men då får jag nog skänka bort den.

Tack, förresten Kajsa, för det snabba svaret. Jag ska nämligen gå ut och plantera nu innan det blir mörkt.
AnnammA
Tjusig ros! wub.gif
Bassam
Tack för fråga:
Du kan plantera de tätta nu , men fram tiden ska du flytta de oh välja en.
H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon