Geranium
Hej, tycker ni inte att den blinkande annonsen här till höger är väldigt jobbig?
Tänkte bara skriva av mig angående detta. Folk med epilepsi tycler nog inte om den...

Hälsningar
Geranium
Irene_L
Jag ser den inte eftersom jag har ändrat till 1280 pixlar.....längst ner till vänster på sidan!!
Geranium
Smart! yes.gif
Aqvakul
Fruktansvärt irriterande! thumbdown.gif
Snöflinga
Jag slipper se den genom att jag drar ( vad 17 heter bakgrunden som tex Odla kommer opp på?) den till höger, ända fram till där man skrollar opp och ned... då försvinner reklamen tummenupp.gif

Någon som fattade hur jag menade confused.gif
aanderss
jätte jobbigt
Aqvakul
Hur jag än gör så ser jag några centimeter av flimmret, och det är mer än nog!!! ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Pjater
Ni kan ju ladda ner detta http://adblockplus.org/en/ sen så lägger ni bara till url ....
Så blir ni av med reklamen..
mojan
Jag tycker den reklamen är hemsk. Jag har mejlat till adm. Jag har redan 1280 pixlar och det har inte hjälpt. Nu drog jag hela sidan åt höger och då slipper jag att se eländet. Tack för tipset!
Piccante
CITAT (Pjater @ 05-12-2008, 17:34) *
Ni kan ju ladda ner detta http://adblockplus.org/en/ sen så lägger ni bara till url ....
Så blir ni av med reklamen..

Tack för tipset om adblock, suveränt program thanks.gif nu ska jag blocka det j***a trögatele2 fåret med.
Anma
Jag har automatisk reklamspärr i min hjärna och normalt ser jag ingen reklam fast den finns där, men denna kan jag inte undvika! Ush...
Whiskuchi
Adblock + flashblock = reklamfritt!
Monaxe
Inte för att jag vet vad jag gör för fel, men jag lyckas inte ladda ner http://adblockplus.org/en/, det går inte att öppna. Har försökt flera ggr.... -cry-.gif
Rihane
CITAT (Monaxe @ 05-12-2008, 20:02) *
Inte för att jag vet vad jag gör för fel, men jag lyckas inte ladda ner http://adblockplus.org/en/, det går inte att öppna. Har försökt flera ggr.... -cry-.gif

Har du rätt webbläsare?

Det går inte med Internet Explorer.
Monaxe
CITAT (Rihane @ 05-12-2008, 20:08) *
Har du rätt webbläsare?

Det går inte med Internet Explorer.

blush.gif Har IE....tack!
Anki på Öland
Med IE kan man gå in på Internetalternativ - säkerhet - markera ej tillförlitliga platser och klicka på platser.
Lägg till följande webbplatser i zonen - skriv i Odlas adress och i webbplatsen skriv adtoma.com
Hokus pokus så försvinner all blinkande och hoppande reklam på Odla!!
Anki
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 05-12-2008, 20:41) *
Med IE kan man gå in på Internetalternativ - säkerhet - markera ej tillförlitliga platser och klicka på platser.
Lägg till följande webbplatser i zonen - skriv i Odlas adress och i webbplatsen skriv adtoma.com
Anki

Tack!
Monaxe
Anki

TACK snälla du! Problemet är löst!

Men jag tappade alla smilys och textredigeringsmöjligheter? Varför, hur får jag tillbaka dom?
Gossen Ruda
Anki

Hjälp en dummie, jag trodde jag kunde det mesta. Jag kommer så långt att jag kan skriva in Odlas adress på zonen men för att komma vidare måste jag trycka "lägg till" och då hoppar Odla ner på webbplatserna. Nån stans att lägga adtoma hittar jag inte och när Odla ligger som webbplats är det inte mycket som funkar här.

Chamomille
CITAT (Snöflinga @ 05-12-2008, 17:21) *
Jag slipper se den genom att jag drar ( vad 17 heter bakgrunden som tex Odla kommer opp på?) den till höger, ända fram till där man skrollar opp och ned... då försvinner reklamen tummenupp.gif

Någon som fattade hur jag menade confused.gif

Eh.. Näe. Vad???
Gossen Ruda
Tredje dubbelinlägget, men så kan det bli när man aldrig får någon kvittens från Odlas usla server.
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 11-12-2008, 21:09) *
Hjälp en dummie, jag trodde jag kunde det mesta. Jag kommer så långt att jag kan skriva in Odlas adress på zonen men för att komma vidare måste jag trycka "lägg till" och då hoppar Odla ner på webbplatserna. Nån stans att lägga adtoma hittar jag inte och när Odla ligger som webbplats är det inte mycket som funkar här.

Det var så länge sen jag gjorde det.... det måste var tvärtom då, du skriver adtoma på zonen och klickar "lägg till" först så det kommer ner på webbplatsen och sen odla. Prova....
Anki
Gillan
CITAT (Gossen Ruda @ 11-12-2008, 21:12) *
Tredje dubbelinlägget, men så kan det bli när man aldrig får någon kvittens från Odlas usla server.

Snacka om att skriva dubbelt! Nu är det femte gången gillt och går det inte nu så ger jag upp ranting.gif ( jag trycker ju på PM-rutan i stället för verktyg hela tiden, grr ),...........Så här tror jag du ska göra Ruda och i den ordningen jag rabblar upp: Verktyg, internetalternativ, säkerhet, ej tillförlitliga platser, platser, och där det står "odla", där skriver du adtoma.com istället. Lycka till tummenupp.gif
Gossen Ruda
Ok, jag skall testa men jag har för mig att jag provat alla olika varianter.
Gossen Ruda
Nej, det är som jag skrivit tidigare. Antingen hamnar Odla som webbplats och då funkar inte den och lägger jag bara adtoma.com där är anonnserna kvar. Några fick det visst att fungera, hur?
Anki på Öland
Konstigt... mitt funkar perfekt, ser bara dom 3 små skrivna Googlesannonserna.
Anki
Gossen Ruda
För er det fungerar för, vad står det exakt under "platser" i rutan webbplatser? Alltså under verktyg osv.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2008, 13:57) *
Nej, det är som jag skrivit tidigare. Antingen hamnar Odla som webbplats och då funkar inte den och lägger jag bara adtoma.com där är anonnserna kvar. Några fick det visst att fungera, hur?

så blev det för mig med men jag skrev bara in adtoma när odla halkade ner till webbplats, reklamen har försvunnit.
Aqvakul
CITAT (herkules @ 12-12-2008, 19:31) *
så blev det för mig med men jag skrev bara in adtoma när odla halkade ner till webbplats, reklamen har försvunnit.

Så gjorde jag också! Tyvärr ledde det till att redigeringsmöjligheterna försvann. Jag har därför beslutat mig för att stå ut med reklamen.
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 12-12-2008, 19:40) *
Så gjorde jag också! Tyvärr ledde det till att redigeringsmöjligheterna försvann. Jag har därför beslutat mig för att stå ut med reklamen.

adblock som man kan installera i firefox är bra mkt lättare att använda.
Gossen Ruda
Jag misstänker att det är säkerhetsinställningarna för zonen som inte är rätt inställda. Dels så finns det en standardinställning som automatiskt används så fort man lägger in en webbplats i zonen men man kan även göra egna inställningar under anpassad nivå. Tyvärr är det mesta som står där ganska obegripligt men det verkar som om det mesta är inaktiverat, så även en del saker som nog behövs för att Odla skall fungera även utan reklamskiten.
embees
giggle.gif Jag har skaffat mig ett selektivt seende. Lägger aldrig märke till annonser. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (embees @ 12-12-2008, 20:51) *
giggle.gif Jag har skaffat mig ett selektivt seende. Lägger aldrig märke till annonser. giggle.gif

Klokt! yes.gif
Gossen Ruda
Jag är klokare för jag försöker lägga firmorna på minnet så jag kan undvika dom i framtiden. Att jag vill slippa dom här beror på att dom segar ner min dator så in i he---te.
Snöflinga
Tipsade förut om att dra hela sidan åt höger så ser ni inte reklamen .... Prova tummenupp.gif
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2008, 18:51) *
För er det fungerar för, vad står det exakt under "platser" i rutan webbplatser? Alltså under verktyg osv.

Det står *.adtoma.com i rutan webplatser hos mig.
Anki
Gillan
CITAT (Anki på Öland @ 12-12-2008, 21:40) *
Det står *.adtoma.com i rutan webplatser hos mig.
Anki

Precis så står det hos mig med tummenupp.gif
Netha
Det är viktigt att du lägger till rätt adress .... http://ad.adtoma.com
sedan hamnar odlas.nu automatiskt i den övre raden eftersom du är inne på odla då du gör ändringen.
Gossen Ruda
Tyvärr funkar det inte, det enda som händer är att Odla inte funkar alls. Jag får stå ut med skiten så länge, skall byta dator nån gång nästa år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon