Full version: Tazetter
Amaryllis
Tycker ni att Tazetter har en god doft?
Alexander-VG-zon3
underbar doft
malin72
nono.gif sorry nä det tycker jag inte...den är jätte fin som blomma men när den väl blommar tycker jag den luktar S...t tom vänner frågar vad är det som stinker a0a.gif a0a.gif den är mina vackra blommor säger jag då slap.gif så nope tyvärr den kan jag inte med längre
Christer i Falköping
Nä definitivt inte. Första gången jag hade tazetter gick jag länge och undrade var kattf.n hade pissat någonstans laugh.gif
Christer.
Alexander-VG-zon3
jag som tycker dom luktar jätte gott ! , fast alla kanske inte har samma doft?
zaaritha
Hyachinter doftar gott!
Men; inte tazetter!
Christer i Falköping
CITAT (flaxss @ 06-12-2008, 17:26) *
jag som tycker dom luktar jätte gott ! , fast alla kanske inte har samma doft?

De fyllda doftar klart starkare än de enkla i alla fall.
Christer.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Christer i Falköping @ 14-12-2008, 17:14) *
De fyllda doftar klart starkare än de enkla i alla fall.
Christer.

och jag har ju doftat på fyllda! och dom doftade gott tyckte jag.
embees
Älskar verkligen doften av Tazetter. Underbar doft!
Fågelvägen
Är det tazetterna som doftar olika? Eller vi som upplever doften olika? Jag har ju alltid tyckt att tazetterna doftar gott!
Tidigare fanns det en tråd om att Abutilon (klockmalva?) luktar kattpiss. Somliga tyckte det, andra kände ingen doft alls. Konstigt. Eller hur? confused.gif
Åsa E
Vi upplever dofter olika. Det finns dofter som bara vissa personer kan känna. Ett exempel är att det blir en speciell doft på urinen när man har ätit sparris, som en del kan känna och inte andra.
Själv har jag nog ett ganska dåligt luktsinne, det sägs att myskmadra ska lukta gott och jag känner ingenting! Men tazetter luktar ju starkt, så för min del tycker jag att de luktar gott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon