Full version: ni som har snö
malin72
kan ni inte skicka lite hit whist.gif här är så grått och trist och regnet bara faller rtfm.gif inte förstår vintern att det ska finnas snö här inte -cry-.gif utebelysningen sitter så fint längs med taket och ute ser det ut och känns som vår blink.gif lite vackra snöbilder efterlyser jag om ni inte kan skicka hit lite snö a0a.gif så kan vi som inte har vinter få se vackra snöträd eller nåt 000.gif giggle.gif
Betty
Har tyvärr inga vackra snöträdsbilder att visa no.gif . Efter den senaste veckans gråväder med regn och +grader så är det ingen snö kvar på träden, inte här vid kusten i alla fall. Vi har visserligen ca 1 dm snö på gräsmattorna men den är klädd med ett lager ispansar... Våra annars så vackra vintervägar är isiga, knöliga och hala...
Ett fluffigt snöfall skulle sitta riktigt fint nu så man får sig lite julstämning åtminstone.[attachment=28048:snow.gif]
Snöflinga
Ingen snö här i Örebrotrakten heller no.gif Kom lite ... men bara för att regna bort crying.gif Så därför skall jag flytta till Östersund ( familjen vet inte om det än) men där finns det massor av snö för det såg jag på TV idag.
Finns det någon Odlait som bor där månntro ?
Noak
[attachment=28049:Project2...Web_view.jpg]

Här får du lite snö, tyvärr mest blöt sådan eftersom det nu blev plusgrader...
malin72
CITAT (NIKEN @ 06-12-2008, 17:22) *
[attachment=28049:Project2...Web_view.jpg]

Här får du lite snö, tyvärr mest blöt sådan eftersom det nu blev plusgrader...

bravo.gif åh vad vackert bravo.gif synd om er andra med det är ju så trist med vinter som inte är vinter....heller snö än regn och rått crying.gif
Lady Hamilton
Här får du 2 snöbilder av mig Dock är de inte "dags färska" Men de visar hur det brukar se ut utanför min arbets plats giggle.gif

[attachment=28050:PICT0788_kopiera.jpg]

[attachment=28051:PICT0789_kopiera.jpg]
Pia L
Jag bor också vid kusten, närmare bestämt 500 m från havet och har också haft plusgrader i flera dagar nu, men det har hela tiden spätts på med snöfall.
Idag är träden lika vackra som för några dagar sedan då jag missade att gå ut med kameran, men idag har jag inte haft tid helt enkelt (dottern är på besök)
Men fortsätter det att strila under natten också så tror jag nog att det ska vara lika vackert i morgon och då ska jag ut i skogen och fota, det ger jag mig själv i födelsedagspresent.......tid att strosa runt i allt det vackra, med förhoppning om många vackra bilder.
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 06-12-2008, 17:38) *
Här får du 2 snöbilder av mig Dock är de inte "dags färska" Men de visar hur det brukar se ut utanför min arbets plats giggle.gif

[attachment=28050:PICT0788_kopiera.jpg]

[attachment=28051:PICT0789_kopiera.jpg]

giggle.gif ja du fniss det är inte ofta man ser sånt där här nere inte flirting.gif men du har väl bilen på långt avstånd från hemma huset nu va?? a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Netha

PC068107 b.jpg

DSC00120.JPG

malin72
CITAT (Netha @ 06-12-2008, 22:56) *

PC068107 b.jpg

DSC00120.JPG

bravo.gif vackert netha w00t.gif snö 000.gif
Netha
CITAT (malin72 @ 06-12-2008, 23:08) *
bravo.gif vackert netha w00t.gif snö 000.gif

Ja .. ca en halv meter.
Snöflinga
Det är så vackert så jag blir alldeles avundsjuk crying.gif Lyllos dig, vilken fin julstämning med snö ...
Netha

Det är så vackert så jag blir alldeles avundsjuk crying.gif Lyllos dig, vilken fin julstämning med snö ...
[/quote]
Julstämning, ja det har vi verkligen.smile.gif
Marschaller brinner och 12-timmarsljus i islykta. Stjärnhimmel på balkongen osv
[attachment=28066:PB220335.jpg_a.jpg][quote name='Snöflinga' date='06-12-2008, 23:12' post='940940']

Idag har vi haft svinkallt - 23,4° i förmiddags men nu verkar det som det
går mot "blida" ... bara - 16,8°. tummenupp.gif
Netha
Såg en fin blå bild på

kiruna.cc
malin72
CITAT (Netha @ 07-12-2008, 00:07) *
Såg en fin blå bild på

kiruna.cc

ohmy.gif vad vackert!!! Det är flera år sedan jag såg sån snö -cry-.gif
Magdis
Här var det -20° imorse och rejält med snö har vi också. Det såg pyrt ut i förra veckan då det plötsligt började regna och slaska och det hann bli riktigt otrevligt väglag innan det vände. Det blir spännande på onsdag för då ska de komma å installera fjärrvärmen som de hållit på och grävt för i flera månader nu. Då kastar de ut den gamla värmepannan och sen vill det till att fjärrvärmen funkar som den ska, annars sitter vi väl här utan värme hela vintern sen.
Lady Hamilton
CITAT (Magdis @ 08-12-2008, 14:28) *
.....Då kastar de ut den gamla värmepannan och sen vill det till att fjärrvärmen funkar som den ska, annars sitter vi väl här utan värme hela vintern sen.

tummenupp.gif Håller tummarna för att det skall gå bra. Annars är ni alltid välkomna "söder ut" det vet du kompiskram.gif
Cathis
Jag vill också ha snö, här är bara trist grått och regnigt crying.gif
Magdis
CITAT (Lady Hamilton @ 08-12-2008, 15:53) *
tummenupp.gif Håller tummarna för att det skall gå bra. Annars är ni alltid välkomna "söder ut" det vet du kompiskram.gif

Ja vi kanske kommer snart, vem vet! biggrin.gif Klockan 7 imorse ringde de på dörren, plockade ner den gamla värmepannan och tappade ut vattnet ur systemet och sen for de iväg för att "hämta material". Konstigt att de inte har med sig det när de kommer å ska installera.
Så nu är det enda som hänt att vi blivit utan både vatten och värme...ute är det -19°. Vi får väl se om vi får vänta till nästa månad på att de ska göra nästa drag, ungefär i den stilen har det ju varit hela tiden. De skulle dra in bredband på samma gång och kom å skulle göra det i fredags men det gick inte eftersom det hade frusit. Konstigt! ninja.gif
Ralf
CITAT (Magdis @ 10-12-2008, 08:39) *
Ja vi kanske kommer snart, vem vet! biggrin.gif Klockan 7 imorse ringde de på dörren, plockade ner den gamla värmepannan och tappade ut vattnet ur systemet och sen for de iväg för att "hämta material". Konstigt att de inte har med sig det när de kommer å ska installera.
Så nu är det enda som hänt att vi blivit utan både vatten och värme...ute är det -19°. Vi får väl se om vi får vänta till nästa månad på att de ska göra nästa drag, ungefär i den stilen har det ju varit hela tiden. De skulle dra in bredband på samma gång och kom å skulle göra det i fredags men det gick inte eftersom det hade frusit. Konstigt! ninja.gif

Tur att det inte är fredag idag!
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon