|
Full version: ni som har snö
Har tyvärr inga vackra snöträdsbilder att visa  . Efter den senaste veckans gråväder med regn och +grader så är det ingen snö kvar på träden, inte här vid kusten i alla fall. Vi har visserligen ca 1 dm snö på gräsmattorna men den är klädd med ett lager ispansar... Våra annars så vackra vintervägar är isiga, knöliga och hala... Ett fluffigt snöfall skulle sitta riktigt fint nu så man får sig lite julstämning åtminstone.[attachment=28048:snow.gif]
Snöflinga
06-12-2008, 17:19
Ingen snö här i Örebrotrakten heller  Kom lite ... men bara för att regna bort  Så därför skall jag flytta till Östersund ( familjen vet inte om det än) men där finns det massor av snö för det såg jag på TV idag. Finns det någon Odlait som bor där månntro ?
[attachment=28049:Project2...Web_view.jpg]
Här får du lite snö, tyvärr mest blöt sådan eftersom det nu blev plusgrader...
malin72
06-12-2008, 17:34
Lady Hamilton
06-12-2008, 17:38
Här får du 2 snöbilder av mig Dock är de inte "dags färska" Men de visar hur det brukar se ut utanför min arbets plats [attachment=28050:PICT0788_kopiera.jpg] [attachment=28051:PICT0789_kopiera.jpg]
Jag bor också vid kusten, närmare bestämt 500 m från havet och har också haft plusgrader i flera dagar nu, men det har hela tiden spätts på med snöfall. Idag är träden lika vackra som för några dagar sedan då jag missade att gå ut med kameran, men idag har jag inte haft tid helt enkelt (dottern är på besök) Men fortsätter det att strila under natten också så tror jag nog att det ska vara lika vackert i morgon och då ska jag ut i skogen och fota, det ger jag mig själv i födelsedagspresent.......tid att strosa runt i allt det vackra, med förhoppning om många vackra bilder.
malin72
06-12-2008, 20:32
PC068107 b.jpg DSC00120.JPG
malin72
06-12-2008, 23:08
CITAT (malin72 @ 06-12-2008, 23:08)  Ja .. ca en halv meter.
Snöflinga
06-12-2008, 23:12
Det är så vackert så jag blir alldeles avundsjuk  Lyllos dig, vilken fin julstämning med snö ...
Det är så vackert så jag blir alldeles avundsjuk  Lyllos dig, vilken fin julstämning med snö ... [/quote] Julstämning, ja det har vi verkligen.  Marschaller brinner och 12-timmarsljus i islykta. Stjärnhimmel på balkongen osv [attachment=28066:PB220335.jpg_a.jpg][quote name='Snöflinga' date='06-12-2008, 23:12' post='940940'] Idag har vi haft svinkallt - 23,4° i förmiddags men nu verkar det som det går mot "blida" ... bara - 16,8°.
Såg en fin blå bild på kiruna.cc
malin72
07-12-2008, 12:26
CITAT (Netha @ 07-12-2008, 00:07)  Såg en fin blå bild på kiruna.cc vad vackert!!! Det är flera år sedan jag såg sån snö
Här var det -20° imorse och rejält med snö har vi också. Det såg pyrt ut i förra veckan då det plötsligt började regna och slaska och det hann bli riktigt otrevligt väglag innan det vände. Det blir spännande på onsdag för då ska de komma å installera fjärrvärmen som de hållit på och grävt för i flera månader nu. Då kastar de ut den gamla värmepannan och sen vill det till att fjärrvärmen funkar som den ska, annars sitter vi väl här utan värme hela vintern sen.
Lady Hamilton
08-12-2008, 15:53
CITAT (Magdis @ 08-12-2008, 14:28)  .....Då kastar de ut den gamla värmepannan och sen vill det till att fjärrvärmen funkar som den ska, annars sitter vi väl här utan värme hela vintern sen.  Håller tummarna för att det skall gå bra. Annars är ni alltid välkomna "söder ut" det vet du
Jag vill också ha snö, här är bara trist grått och regnigt
CITAT (Lady Hamilton @ 08-12-2008, 15:53)   Håller tummarna för att det skall gå bra. Annars är ni alltid välkomna "söder ut" det vet du  Ja vi kanske kommer snart, vem vet!  Klockan 7 imorse ringde de på dörren, plockade ner den gamla värmepannan och tappade ut vattnet ur systemet och sen for de iväg för att "hämta material". Konstigt att de inte har med sig det när de kommer å ska installera. Så nu är det enda som hänt att vi blivit utan både vatten och värme...ute är det -19°. Vi får väl se om vi får vänta till nästa månad på att de ska göra nästa drag, ungefär i den stilen har det ju varit hela tiden. De skulle dra in bredband på samma gång och kom å skulle göra det i fredags men det gick inte eftersom det hade frusit. Konstigt!
CITAT (Magdis @ 10-12-2008, 08:39)  Ja vi kanske kommer snart, vem vet!  Klockan 7 imorse ringde de på dörren, plockade ner den gamla värmepannan och tappade ut vattnet ur systemet och sen for de iväg för att "hämta material". Konstigt att de inte har med sig det när de kommer å ska installera. Så nu är det enda som hänt att vi blivit utan både vatten och värme...ute är det -19°. Vi får väl se om vi får vänta till nästa månad på att de ska göra nästa drag, ungefär i den stilen har det ju varit hela tiden. De skulle dra in bredband på samma gång och kom å skulle göra det i fredags men det gick inte eftersom det hade frusit. Konstigt!  Tur att det inte är fredag idag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|