Full version: Lucka 6
Kajsa

En ny Amerikansk ros som kom för några år sedan, Macy´s Pride, Easy Elegance ros
Har lagt dessa rosor i ett eget album, osäker om vilken grupp dom tillhör.

Alla i serien är rotäkta, har köpt 3 st och en ros försvann första vintern i lite blåsigt läge, denna på bilden blev stor í sommar, rosen ska kunna bli 1.5 m men troligen ska dom växa lite skyddat.
Underbar ros som doftar gott och är på min favoritlista.

Har bara sett rosorna hos Hortogreen och i Sthlm/Ulriksdahl handelsträdgård hittade jag rosorna
Stenis
Nähä, det går inte. Nu får du berätta liten mer om denna skönheten, Kajsa:-) Härdighet, remontant - oj oj oj så vacker hon är! Hm, jag som INTE skulle köpa fler rosor blir väldigt sugen innocent.gif
Mejal
Hos mig blev hon en kortvarig besökare. Hon klarade inte första vintern. Jag tror knappast jag gör ett nytt försök.
[attachment=28061:macy__Medium_.jpg]
Kajsa
Rosen är för ny för att veta härdigheten men rosorna är rotäkta så fryser dom ner hårt kommer alltid samma ros upp, skulle gissa zon 3 - 4 men du ska testa själv, välj ett bra läge.
Ezereht
CITAT (Mejal @ 06-12-2008, 21:15) *
Hos mig blev hon en kortvarig besökare. Hon klarade inte första vintern. Jag tror knappast jag gör ett nytt försök.
[attachment=28061:macy__Medium_.jpg]

Var i landet ungefär finns du Mejal?
Thé
Ser det inte ut som en floribunda?
Kajsa
Tittade på Help me find, dom skriver " buske " rosen blir ca 1.5 m, så Modern Buskros då, ingen rabattros.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon