Full version: Lucka 7
Kajsa
Men visst alla rosvänner har ni en massa bilder i era album ???

Kordes Rose Aloha är en ny klätterros från Kordes 2004. Rosen är med i nya LÅG och där står den som en zon 3 ros men det kan visa sig med åren att den är tuffare än så, jag har snurrat in den i vinterväv då den står i ett blåsigt läge här. Haft den i två år och den närmar sig 2 m, det blir ingen större ros troligen.

Doftar mycket gott, jag är sååå himla glad i denna ros och dessa fantastiska färger !
Ezereht
Mja men de rosor man har (några enstaka) kanske inte är de man dreglar över atm, och skulle vilja diskutera eller lyfta fram i en lucka wink.gif Mina rosor har ju knappt hunnit blomma aftersom de alla är nya. Så det blir nog att surfa nätet efter bilder för mig eller fråga vänner.

Kordes Aloha är jättefin, jag såg att dom fick in några exemplar på Plantagen fram emot hösten här, men jag var osäker om det var Aloha eller Kordes Aloha. Hade inte förstått vari skillnaden låg ännu då. Skulle vara roligt att se en blommande sådan så man kunde lukta på dem smile.gif Finns många rosor jag skulle vilja lukta på, bla Mme Hardy och Golden Celebration.
Kajsa
Jo det finns en äldre ros som heter Aloha från USA/1949 som i snäll zon kan bli en busk/klätterros, zon 3

Den gamla Aloha ser ut så här blir aldrig blir mer än 1.20 här efter en massa år, då var det mycket mera krut i den nya Kordes Rose Aloha.
Stenis
Så fina dina rosor är, Kajsa! Fantastiska färger på Kordes Rose Aloha och så många underbara kjolar den damen visar:-)
Och visst har jag tagit en massa bilder på mina rosor i år, men jag skrev inte direkt vad det var (trodde jag skulle minnas!) ranting.gif - suck, det gör jag inte. Nu tittar jag på bilderna om tänker: är det en Liga eller en Marga - minns inte!!!
Hur gör ni - skriver in på stört, eller sorterar i album med kommentarer eller kan ni se och minnas månader efter vilken ros det var?
Ezereht
jag för över bilderna från kameran till en fil på min dator. Då brukar jag namna filerna, om det är några jag tänkt använda sedan. Sen när jag lägger upp dem på mitt album här på Odla så skriver jag kommentarerna.

Är dom släkt alls, gamla och nya Aloha ?
renate
Väldigt fin ros Kajsa,förr rynkade jag näsan åt färger som gick åt orange men jag har ändrat mig,de som är roso/orange tycker jag om.Helt orange kan jag ännu inte ta till mig.Du har fantastiska rosor,frodigt och rikblommande
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon