Full version: Lästips
Latmask
Jag är en glad amatörförfattare och har skrivit en deckare som handlar om en krukväxtbloggare som blir mördad, 86 år gammal. Romanen är en nutidsbetraktelse över internet med forum och bloggvärlden i fokus. Ni som hänger på internet kommer nog känna igen er i en hel del smile.gif

Vem av internetvännerna mördade Anne-Maj, och varför? smile.gif

http://kapitel1.se/teresa-j/nat-av-logner
Grå
Ja, jag kan verkligen rekommendera denna som ett lästips, du skriver fantastiskt bra.
Jag önskar dig all lycka och håller tummarna för att du vinner! tummenupp.gif
Latmask
Tack så hemskt mycket! Vad kul att du tog dig tid att läsa min text smile.gif
Latmask
Tänkte bara tillägga att om ni tror att någon annan kan vara intresserad av texten så vidarebeforda gärna länken till dem. smile.gif

Här är baksidestexten:
En bok om livet på internet. Gamla Anne-Maj hittas knivmördad och alla står förundrade. Vem vill en gammal kvinna något ont, en kvinna vars enda hobby är att blogga om krukväxter?

Detta är en bok om fasader, dubbelspel och otrohet. Men även om vänskap, kärlek och relationer. Följ några stereotypa bloggare och se hur deras öden vävs samman. Ofta på sätt de inte kunnat förutse. Men vem av alla bloggare kan vilja Anne-Maj något ont? Och varför?

Har ni själva gamla manus liggande i skrivbordslådan så är alla välkomna att lägga upp sina alster. Även fackböcker, om det kan vara av intresse för er trädgårdskunniga. Personligen har jag gett upp min trädgård och därför inte varit här på ett tag. Huset kom emellan. smile.gif
Grå
CITAT (Latmask @ 07-12-2008, 22:04) *
Tack så hemskt mycket! Vad kul att du tog dig tid att läsa min text smile.gif

Eftersom jag själv befann mig på kapitel1 så hade jag gott om tid på mig att läsa den, desutom var det lätt att ta sig tid till den wink.gif

Jag har själv haft en tråd här (angående att tipsa folk om att lägga upp sina texter) , med tre sidor, 52 svar och 1204 visningar men inget har gett sig tillkänna än, men kanske det finns odlaiter på kapitel1, fast man inte vet vilka de är?
Det skulle vara lite mysigt faktiskt om det fanns fler som skrev, man kanske kunde ha en egen liten odlahörna? Tänk om alla odalmän bara sprang in och tog över Piratförlaget fullständigt biggrin.gif
"Sorry guys, nu är det slut med romaner! Nu är det grönsaker som gäller." wink.gif
Latmask
Oj! Nu blev jag mäkta nyfiken på vem du är på kapitel1 biggrin.gif

Där var du, nu hittade jag din andra tråd. Där ser man, vad kul! Synd att du tog bort dina böcker sad.gif
Grå
CITAT (Latmask @ 08-12-2008, 12:39) *
Oj! Nu blev jag mäkta nyfiken på vem du är på kapitel1 biggrin.gif

Där var du, nu hittade jag din andra tråd. Där ser man, vad kul! Synd att du tog bort dina böcker sad.gif

Ja vad ska jag säga? Jag ångrade mig och håller som bäst på att ladda upp mina texter igen... *suck*
Tänk om någon kunde tala om för mig att jag inte borde vara så impulsiv... rolleyes.gif
Anma
CITAT (Grå @ 09-12-2008, 12:10) *
Ja vad ska jag säga? Jag ångrade mig och håller som bäst på att ladda upp mina texter igen... *suck*
Tänk om någon kunde tala om för mig att jag inte borde vara så impulsiv... rolleyes.gif

Du borde inte vara så impulsiv!
Ett bra sätt är att stoppa sig själv, ta en kopp kaffe och fundera på hur man ska göra. Sedan göra eller låta bli att göra det impulsiva man tänkte göra.

Så, nu har någon gjort det... Ett tips fick du också på köpet. giggle.gif

Grå
Tack Anma, jag behövde det biggrin.gif

(Om någon undrar vem Patricio är kan man nu ta reda på det i sjunde "kapitlet".Klicka här för att komma till Brixmark på kapitel 1. )
Latmask
När jag blir förbannad på datorn (eller rättare sagt idioterna i den) brukar jag stänga ner datorn direkt. Under den tid det tar att starta upp skiten igen brukar jag ha lugnat ner mig nog mycket för att kunna skriva rationella och ickeaggressiva saker igen biggrin.gif

Kul att du kommer tillbaka! smile.gif
Latmask
Titeln är utbytt, jag var inte nöjd med namnet och då blir även länken en annan. smile.gif Därav redigeringen ovan.
Latmask
Länken är bytt igen. Grå var vänlig nog att påminna mig om hur dumt det är att ange sitt fulla namn på internet. I synnerhet om man är den enda i landet med det namnet wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon