Full version: Lucka 8
Anders Roslagen

Lac Majeau Oktoberbild

[attachment=28102:080612LacM.jpg]

Lac Majeau har snabbt blivit en favorit men jag vet inte om jag har bilder som rätt beskriver den, hoppas andra också har foton. Den första bilden är en knopp sent i oktober, den andra visar busken på ett hopplöst torrt ställe där jag vattnar den med bräckvatten. Den blommar tålmodigt hela säsongen och blommornas doft är mycket fin. Jag tror att det blir en stor buske med tiden, ett par meter hög, bildar vackra nypon och lär klara zon VII.

Ezereht
Coolt! Har jag aldrig hört talas om (men det säger ju inte så mycket). Jag tycker det är roligt att rosor har så otroligt olika blad, men ändå är de alla rosor. Jämför den här som nästan har som en rönn, med dom små ittybittybladen hos Cover rosorna, och stora björkbladen hos tex. Aloha.
svennis
Hej Anders!
Fina bilder på Lac Majeu.. yes.gif
Nu kan man sätta in stora bilder här också ju. Tror man hämtar in de med en bild..
Tack för vi slipper vänta på att luckan skall öppnas smile.gif

renate

Lac Majeau med sin första blomman.JPG

[attachment=28110:2008_09_...__Large_.JPG] Lac Majeau får vackra höstfärger.
Den har växt till sig bra denna säsong.
Kajsa
Köper den gärna om jag hittar rosen, en Kanada rugosa som ska klara zon 7 skriver Roslistan. Jättevacker !
renate
CITAT (Kajsa @ 08-12-2008, 18:32) *
Köper den gärna om jag hittar rosen, en Kanada rugosa som ska klara zon 7 skriver Roslistan. Jättevacker !

Min kommer från Flora Linnea,köpte den genom AOT våren 2006.
Kajsa
renate, rosen finns hos Koggens ser jag nu för 89 kr, ska ta en del därifrån i vår. Hur hög kan den bli, 2 m ??? En rugosa måste man väl kunna hålla lite hårt max 1.5 m.
Stenis
Den rosen ska jag köpa! Zon 7, rugosa och så vacker. En riktig tuffing. Koggens har visst en massa intressanta rosor. Tack Anders!
renate
CITAT (Kajsa @ 08-12-2008, 20:22) *
renate, rosen finns hos Koggens ser jag nu för 89 kr, ska ta en del därifrån i vår. Hur hög kan den bli, 2 m ??? En rugosa måste man väl kunna hålla lite hårt max 1.5 m.

Ja Kajsa den sidan har jag på mina favoriter jag ska nog köper mina rosor där de verkar vara trevliga och prisvärda.Måste testas till våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon