Solstorm
När mina barn var små och slog sig så klarade jag att blåsa bort smärtan. Det fungerade länge men sedan avtog min förmåga. Kanske förbrukade jag den. Jag fick alltmer börja ta hjälp av plåster. Ett plåster på magen mot magont kan fungera väldigt bra ibland. Med tiden så minskade plåstrets verkan också.

Jag har passat mina barnbarn i helgen och min healande förmåga är tillbaka med full kraft! Ettochetthalvåringen kom springande flera gånger för att jag skulle blåsa på en hand eller en fot eller något annat. DET FUNGERADE VARJE GÅNG! yahoo.gif
Aqvakul
Mor- och farföräldrar är magiska! yahoo.gif
*Ulrica*
rotfl.gif Visst är det underbart!

Ja herregud... min som som är 8 år envisas fortfarande med att ha plåster på minsta lilla skada, även om det inte ens blöder utan bara är lite skrapat... så fort plåstret är på så är "skadan" glömd! rotfl.gif

I somras prövade jag groblad på honom men det var han lite skeptisk mot. Grannen däremot fick honom att acceptera vitkålsblad som plåster en gång. Hon trodde helhjärtat på det själv vilket nog smittade av sig. giggle.gif

Jag har faktiskt utnyttjat denna placeboeffekt och tro på min helande förmåga genom att "behandla" ticksliknande hosta och harklingar hos sonen med hjälp av "speciella" (helt vanliga) halstabletter. Det fungerade... blush.gif
Whiskuchi
Jag har också denna förmåga, så bra så dottern ibland slår sig med flit för att jag ska blåsa bort det! wink.gif
Eva i Höga
Har ni prövat vitlök i örat när barnen har ont i örat? Det funkar! Öronvärken gick över snabbt på mina barn och fröken i skolan rekommenderade min metod till andra föräldrar. Men det kanske inte räknas som healing, det är väl örtmedicin istället.
Red Top
Ett av mina knep, som jag lärde mig av en läkare.
Om barnet gör illa ett finger(klämmer eller stukar till)så hjälper en glasspinne alldeles utmärkt att spjäla med. yes.gif

Naturligtvis måste glassen ätas upp först flirting.gif
Solstorm
CITAT (Eva i Höga @ 08-12-2008, 15:57) *
Har ni prövat vitlök i örat när barnen har ont i örat? Det funkar! Öronvärken gick över snabbt på mina barn och fröken i skolan rekommenderade min metod till andra föräldrar. Men det kanske inte räknas som healing, det är väl örtmedicin istället.

Vi har sluppit massa antibiotikakurer här tack vare vitlök i örat. Men det svider. På barn kan man pressa lite vitlök i gasväv och stoppa in i örat när de har somnat och sätta fast med ett plåster. Fantastiskt bra.

Jodå, man får väl kalla det örtmedicin, men om man mumlar de rätta trollformlerna samtidigt så blir det lite mer healing över det.
Myosotis
Här skrattar vi fortfarande åt den gången när jag var liten och gjorde illa tån riktigt rejält. Storgråtande sprang jag till mamma som missuppfattade och började blåsa på fingret istället. Det kunde jag skratta åt och då slutade det göra ont i tån!
Solstorm
Dottern hade vrickat foten dagen innan och när hon kom upp på morgonen så haltade hon svårt. Jag var inte säker på om det var på riktigt eller om hon spelade så jag körde en rövare.
-Men du haltar ju på fel fot!
-Javisst ja, sa hon och skyndade sig att halta på den andra foten istället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon