Jag är totalt okunnig om hur man flyttar över bilder från sitt Hotmail och hit ,kan någon på ett enkelt sätt tala om hur man gör ?är inte precis något datafrik men vill gärna lägga ut en del bilder från mitt personliga bildarkiv här.Har faktiskt inte fattat instruktionerna här på Odla.nu,för en del är det självklart men inte för en som försöker lära sig på egen hand
motti
Vill du bara via dem i inlägg så kan du bara kopiera web-adressen till bilden (hela adressen även .jpg) och sedan funktionen "infoga bild" i ett inlägg. Men det förutsätter att de bilder du har i Hotmail är tillgängliga för andra att se. Annars får du flytta eller kopiera dem till din egen dator, eller till ett annat album på nätet.
Och det allra enklaste är att lägga in dom direkt från datorn. Antar att du har dom även där alltså.
Om du tittar nedanför skrivrutan så står det Bläddra, där letar du rätt på bilden i datorn. Sen klickar du Ladda upp, och Hantera uppskickade filer och sist själva bilden där.
Förhandsgranska! Det är en funktion som många hoppar över tror jag, men den är jättebra.