Full version: Lucka 9
Mejal
Rosa Helena Hybrida
[attachment=28121:RosaHele..._Medium_.JPG]

Den här bilden är så fin därför att den visar det där ögonblicket innan rosen slår ut i full blom. Den har börjat försiktigt att fresta med ett par blommor och då ser man alla knopparna och försöker föreställa sig vad som väntar.
Det är precis som våren, den bästa tiden, när man har allt framför sig.
svennis
Hej Mejal!
Vad kul med Sköna Helenae..
Men är man inte inloggad ser man inte bilden . Kan vi ändra. Gå in o pröva med Standard g.gif

Gå in under Alternativ o Standard

Tidig Sommar i bilden.. yes.gif

AnnammA
...och här är sköna Helena vid Ale stenar(eller på vägen upp...) Man får allt lite sommarlängtan...
Kajsa
Jo, en honungsros vill vi rostokar ha, jag har en ännu liten Lykkefund men Hybridan tål mer kyla.
Anders Roslagen
Hybrida kan man ta många foton av! Den är överväldigande när den är i full gång. Min får växa solitärt utan uppbindning, men den tar plats.

[attachment=28144:080705Hybrida.jpg]

Hybrida

[attachment=28142:080705_06Hybrida.jpg]

Jag smyger in en annan honungsros som inte är så känd än men som kan visa sig vara bra den också, Christine Hélène, en frösådd av Hybrida som blommar hela sommaren, men aldrig så överdådigt som Hybrida. Små väldoftande blommor med fin form.

[attachment=28143:070811Ch...e_H_l_ne.jpg]
Mejal
CITAT (svennis @ 09-12-2008, 07:21) *
Men är man inte inloggad ser man inte bilden . Kan vi ändra. Gå in o pröva med Standard g.gif

Gå in under Alternativ o Standard

Svennis, jag tror att det är så de har tänkt sig, att folk skall logga in för att få tillgång till bilderna.
Ingen inloggning = inga bilder.
Mina inställningar påverkar inte resultatet.
svennis
Hej!
Du har helt rätt.
Men ibland springer jag in här o har inte tid att logga in, då ser jag ju inte bilden.
Man ser ju att många här är gäster, då ser de inte rosorna. Men de kan ju inte klaga utan att logga in.
Många Gäster vet nog inte hur man loggar in här, fast de vill. De vet inte om hur enkelt det är.
Hoppas någon ny Gäst vill gå in här o berätta hur de upplever.. santa.gif
renate
Maffig hybrida du har Anders,den frösådda Christine Hélène har du sått den själv?
En hybrida borde alla ha minst ett ex,jag har 2 och ett antal frösådder som inte blommat ännu.

Honungsrosen i all sin prakt

Honungsros nr2

Kajsa
Oj, oj renate vilken honungsros rose.gif
Anders Roslagen
Renate, har köpt Christine Hélène från Schultheis, inte är det en egen frösådd.

undefined
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon