Carina
Hej!

Idag har vi två blå plasttunnor som vi samlar upp regnvatten i. Det är inte vackert men det är praktiskt. Tunnorna är lätta att hålla rena på insidan mm.
Vi har också ett gammalt whiskeyfat som är tomt men locket är aldrig borttaget på det så det har aldrig stått vatten i det.
Det är mycket vackrare än en blå plasttunna, men vad tycker växterna om att det varit whiskey i den....träet måste ju vara impregnerat av whiskey så det tar väl lång tid att laka ur den med regnvatten.
Någon av er som använder ett sånt fat som regnvattentunna?
Hur sanerade ni tunnan innan....eller gjorde ni inte det, vad tyckte i så fall växterna om det?

Tacksam för råd!

Mvh, Carina
Åsa K, zon 1
Oj oj tongue.gif

Den tunnan kan du säkert byta och få 2 nya oanvända tunnor istället rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Du kan nubba fast dammduk i den - jag ahde inte tordats ha växter i ett sådant fat,

Hälsar ingrid
Ina
Alkoholen bör väl avdunsta ganska snabbt och det är väl den som skulle vara giftig för växterna? Jag hade nog vågat plantera i tunnan efter att ha tagit av locket och luftat ur den ordentligt!
Ingrid på Västkusten
Tänkte mest på vad som är i träet självt .......

Hälsar Ingrid
Lena i Torslanda
Nu var väl tunnan tänkt att ha regnvatten i och inte som planteringskärl!
Har svårt att tänka mig att det skulle kunna orsaka skada att använda det till att vattna med.
gammelnalle
Att ge blommorna detta är spritmissbruk! tongue.gif
Fyll på med nåt gott.... låt stå och dra och det goda blir ännu godare.

gammal nalle Skål!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon