DragonLady : Den där stämmer klockrent på mig just nu.
Sussie : Varför göra några undantag??

Som du vet så var det inte vinterns bästa väder i Sundsvall igår, jag vet inte hur mycket snö ni fick, men det räckte för att köra fast ett antal gånger med min egen bil, den hämtade gick det bättre med i det avseendet, den var framhjulsdriven.
Gårdagens start har ni ju sett i trådstarten, ingen önskestart på dagen direkt och regnet formligen bara skvalade ner.
Att skotta fram bilen blev en blöt historia, men iväg kom jag ialla fall.
Jag hann en mil söder på E 4:an ner till skuleberget då jag körde in i en vit vägg av massivt snöfall och dimma, en dm snömodd på den körbara delen av den tvåfiliga vägen gjorde att det inte gick att köra om varken andra eller mig....åh vad jag tyckte synd om alla som låg efter mig i uppförsbackarna
Som jag tidigare nämnt så gick bilen ojämt, vilket betyder.....ha en jä**la fart innan du närmar dig en uppförsbacke annars blir du stående
Den hostade och hackade uppför och sackade ner i farten så att det bara gick i 40 mot slutet på backarna....fast det oftast var tillåtna 110

och inga möjligheter för andra att köra om.
Snöfallet höll i sig hela vägen och Sundsvall låg inbäddat i ett vackert vitt ludd, jag kan inte minnas att jag sett staden och träden så vackra som igår.
Den hämtade bilen levererades och jag var så glad att den kom ur mina händer.
Min älskling kom ner i min bil och hämtade mig, vi behövde ju en kopplingsvajer till hans bil.....tror ni att dom hade någon?? Nä, just det

beställningsvara sa dom.
Så det var bara att göra dom ärenden som vi bestämt (en svart julgran bl.a) och åka uppöver igen då.
Efter några fastkörningar på diverse parkeringar runtom i sundsvall kunde jag konstatera att jag ALDRIG mer ska köpa en bakhjulsdriven bil....jä**la skitbilar
Nåväl...inte ska ni tro att hemresan blev en avkoppling inte.....från nervräkande snöfall i sundsvall till monsunregn i härnösand, för att övergå till en tjock vägg av snöfall straxt efter.
Det var ömsom moddiga vintervägar, isiga avsnitt eller vattenplaningar som gällde dom 14 milen uppöver.
Sista etappen på byvägen (ca 9 km) kom utmaningen för vinterdäcken, total blankis och spöregn på det...jippie!!
Jag hatar vintern mer än någonsin...kan man få hoppas att jag har haft min beskärda del av elände på ett tag nu?
Vad ni än gör alla, kör försiktigt i trafiken och håll avstånden