Full version: Om något KAN jävlas
Pia L
I tråden om vad man har gjort eller ska göra så har jag skrivit om mina försök att hämta en bil från Husum.
Igår kom jag välbehållen hem efter en mycket hackig resa då bilen går ojämt....man får väl vara glad för att den går alls.

Vi kom sent i säng och två timmar senare så startade ett spöregn som smattrade mot rutorna, lättväckt som man är så kunde jag ju inte somna om så länge smattret fortsatte.

3.45 kommer plogbilen.....just det angry.gif den som vi inte såg alls förra vintern, infarten blockerades av en dryg halmeter kompakt snöhög och jag mitt dumma nöt hade ställt den hämtade bilen ute på vägen duh.gif

Nu står den där ihoptryckt med en snöbarriär upp till fönstren som jag måste skotta fram.....för bilen ska ju köras ner till Sundsvall idag.

När älsklingen skottat fram lagom så att han kunde ta sig ut från gårdsplanen så går kopplingsvajern på hans bil sönder....vilken tur att jag inte har sålt min bil redan, för nu var han tvungen att låna den för att kunna komma till jobbet. unsure.gif

Jag känner mig slut både fysiskt och psykiskt nu, många bäckar små.......o.s.v. men nu tror jag att det blev översvämmning i bäcken

Någon helgtripp till Stockholm blir det nu inte så jag känner bara för att gå i ide, jag tar semester från livet och kommer troligen bara att hålla mig till vädertråden framöver för att ge en väderrapport från mellannorrlands kustväder.

Ha en trevlig helg alla och ta det lugnt i trafiken i vinter. wub.gif
Chamomille
trostar.gif Såja. smile.gif
Nu ska jag inte berätta vad som har djävlats här. Däremot kan jag säga att vi har en liten mus i maltsäcken i hallen biggrin.gif

Edit: Vad ska ni till Stockholm och göra?
blomkronan
Håller oturen varandra i hand??? Inte ska man tro att man kommer undan, har dom börjat så fortsätter dom tills man gått i säng... och kan fortsätta under natten om man har otur!!!

Hoppas du får en bättre dag i dag wub.gif och att oturen håller sig borta...
Ramred
Ta du denna dag till dig själv, gör bara sånt som du vill och får dig att må bra! Skippa alla "bör".
Pia L
Jag vill inte skotta fram bilen, men jag bör nog göra det ifall att traktorhelvetet kommer tillbaks för att sanda.
Jag vill inte köra ner rishögen till Sundsvall, men jag bör nog göra det eftersom jag har lovat.

Det är så mycket som man inte vill men som man ändå måste och bör ta itu med, jag får hoppas att jag kan få bort dom eländiga smärtorna i kroppen på något sätt under helgen, just nu har jag inte tid, måste ju skotta
Aqvakul
Förhoppningsvis kan det bara bli bättre... trostar.gif
Sussie F-Flower
Oj,oj,oj, Pia! Stackars dig! trostar.gif

Ja, det är såna här gånger man önskar att man fick gå i ide och inte vakna förrän solen skiner igen. Ibland kan det tydligen jäklas hur mycket som helst, och gärna samtidigt... ranting.gif

(Är det inte det ena, så är det det andra, sa "käringa" som blödde näsblod.... giggle.gif )

Om det blir så att du ska köra ner idag så kör försiktigt. Du råkar visst alltid köra ner till Sundsvall när det är kraftig nederbörd, dålig sikt och blåst...

Sköt om Dig, det ordnar sig ska du se! Det är bara så förbaskat onödigt att en massa skitsaker ska hända över huvud taget, då det TAR både kraft och energi ifrån en!

kompiskram.gif
Sussie.
Solstorm
När du väl fått bort bileländet så köp en chokladask och lägg dig på soffan med en bra bok eller en hyrfilm.
DragonLady
När man känner på sig att det blir En Sån Dag är det bara att bädda in sig i soffan och stänga ute världen.. men för det mesta hinner man inte blinka förrän man är mitt i smeten av........

Murphys grundlagar
  1. Om något kan gå fel, så gör det det.
  2. Om möjligheten finns att flera saker kan gå fel, kommer den som orsakar mest skada att gå fel först.
  3. Om absolut inget kan gå fel, så gör det det ändå.
  4. Om du inser att det finns fyra sätt som något kan gå fel på och du går runt dessa, kommer ett femte sätt, som du är helt oförberedd på, att utvecklas snabbt.
  5. Utelämnade till sig själva, tenderar saker att gå från dålig till sämre.
  6. Om allt verkar gå bra, har du uppenbarligen förbisett något.
  7. Naturen tar alltid parti för skavankerna.
Här kommer en cyberkram Pia smiley_small_hug.gif

Pia L
DragonLady : Den där stämmer klockrent på mig just nu.

Sussie : Varför göra några undantag?? flirting.gif Som du vet så var det inte vinterns bästa väder i Sundsvall igår, jag vet inte hur mycket snö ni fick, men det räckte för att köra fast ett antal gånger med min egen bil, den hämtade gick det bättre med i det avseendet, den var framhjulsdriven.

Gårdagens start har ni ju sett i trådstarten, ingen önskestart på dagen direkt och regnet formligen bara skvalade ner.
Att skotta fram bilen blev en blöt historia, men iväg kom jag ialla fall.
Jag hann en mil söder på E 4:an ner till skuleberget då jag körde in i en vit vägg av massivt snöfall och dimma, en dm snömodd på den körbara delen av den tvåfiliga vägen gjorde att det inte gick att köra om varken andra eller mig....åh vad jag tyckte synd om alla som låg efter mig i uppförsbackarna crying.gif

Som jag tidigare nämnt så gick bilen ojämt, vilket betyder.....ha en jä**la fart innan du närmar dig en uppförsbacke annars blir du stående fear.gif
Den hostade och hackade uppför och sackade ner i farten så att det bara gick i 40 mot slutet på backarna....fast det oftast var tillåtna 110 blush.gif och inga möjligheter för andra att köra om.
Snöfallet höll i sig hela vägen och Sundsvall låg inbäddat i ett vackert vitt ludd, jag kan inte minnas att jag sett staden och träden så vackra som igår.

Den hämtade bilen levererades och jag var så glad att den kom ur mina händer.

Min älskling kom ner i min bil och hämtade mig, vi behövde ju en kopplingsvajer till hans bil.....tror ni att dom hade någon?? Nä, just det angry.gif beställningsvara sa dom.

Så det var bara att göra dom ärenden som vi bestämt (en svart julgran bl.a) och åka uppöver igen då.

Efter några fastkörningar på diverse parkeringar runtom i sundsvall kunde jag konstatera att jag ALDRIG mer ska köpa en bakhjulsdriven bil....jä**la skitbilar sos.gif

Nåväl...inte ska ni tro att hemresan blev en avkoppling inte.....från nervräkande snöfall i sundsvall till monsunregn i härnösand, för att övergå till en tjock vägg av snöfall straxt efter.
Det var ömsom moddiga vintervägar, isiga avsnitt eller vattenplaningar som gällde dom 14 milen uppöver.

Sista etappen på byvägen (ca 9 km) kom utmaningen för vinterdäcken, total blankis och spöregn på det...jippie!! crying.gif

Jag hatar vintern mer än någonsin...kan man få hoppas att jag har haft min beskärda del av elände på ett tag nu?

Vad ni än gör alla, kör försiktigt i trafiken och håll avstånden wub.gif
henriks
Stackare!

Det sägs ju att den enda sanna glädjen är skadeglädjen... (inte för att jag tror på det riktigt, jag tror snarare att det är att det känns bra att veta att man inte är ensam, saker jävlas för andra också)

Det verkar som om du inte tycker om traktorer som röjer snö - då kan jag ju "trösta" dig med att livet kan vara ganska surt för dem också när det är halt. Bilden visar spåren efter en 4-hjulsdriven fiat som kommit kanande på tvären ner för backen och rullat runt ner i ängen hemmavid i torsdags.
[attachment=28259:platt_staket.jpg]

Ägaren lär få lite problem - han hade "glömt" betala försäkringen.
MariaS
Jadu... Lagen om alltings jävlighet! Känner igen det altför väl!
vi kunde nämligen skryta med bedriften att SAMTLIGA 8 fordon jävlades SAMTIDIGT! under två veckor! ett år. Då är man bra nära att vilja ge upp, det kan jag lova!

Kan bara trösta dig med... Det går över... nån gång blink.gif
Sussie F-Flower
Oj,oj, Ja, det var gårdagens bravader det! crying.gif
Tur att det gick så pass bra som det gjorde, Pia!
Du kan nog skatta dig lycklig som undkom med några fastkörningar. Tror det var bra många krockar och dikeskörningar i området också, igår.

Hos mig har det snöat 25-30 cm sedan i onsdags, så det har ju varit fullt upp ett tag för alla som ska hålla vägarna rena. Vi borde få en vit jul i alla fall, för nu är det ca en halvmeter totalt (å 11 grader kallt) och det borde väl inte tina bort även om det blir mildväder...

Ska du få bilen "tillfixad" i Sundsvall så du ska hämta den igen sedan, eller?

Luciakram!
Pia L
Sussie : Jag hämtade den bara åt min dotters pojkvän, jag lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle hämta den i Husum och köra ner den ner till Sundsvall.
Men då visste jag inte att den gick som ett ankarsel, var svinaktigt skitig invändigt och luktade kossa... g.gif giggle.gif det var nästan en hel bondgård det.

Nästa tur som jag gör neröver kommer att bli på julafton, då vill jag ha fint klart väder hela E 4:an ner till Stockholm.

Men du Sussie, -11 grader hos dig??!! -fear-.gif det bådar inte gott det, för här var det plusgrader då vi klev upp på morgonen, nu är det -2,4 och klarblå himmel efter att det har öst ner regn 1½ dygn, vägarna är INTE roliga här nu vill jag lova, halt är bara förnamnet... crying.gif

En stor varm kram till dig Sussie och vovven smiley_small_hug.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon